Korábban a Toyota elzárkózott attól, hogy más csapatoknak is szállítson motort. Úgy vélekedtek, még saját csapatuk sem annyira ütőképes, így inkább azzal foglalkoznak. Most azonban változások történtek a szabályokban. A tesztek korlátozása kevesebb információhoz juttatja a csapatokat, míg a motoroknak hosszabb ideig kell ütőképesnek lenniük.
Ahhoz, hogy ez biztosítható legyen, kis teljesítmény visszaeséssel sok információ szükséges. Így a Toyota is jól jár, hiszen egy versenyen négy motorjuk lesz ott a rajtnál. Másfelől ez a többi csapatnak is előnyös, hiszen ha a Jordan motor nélkül maradt volna, akkor kevesebb autó indult volna, ami a szerződések értelmében kevesebb pénzt jelentett volna nekik a reklámbevételekből.
A Jordan 2005-ös, tehát elvileg a Toyota saját versenyautóival azonos specifikációjú motorokat fog kapni. Ennek ellenére a Toyota neve nem tűnik majd fel Eddie Jordan csapatának versenyautóin.
Tsutomu Tomita, a Toyota Motorsport vezetője így vélekedett a szerződésről: „A döntés, mely szerint jövőre a Jordan istállót is ellátjuk motorokkal, ezekben a hetekben született meg, miután véglegesen bejelentették az erőforrásokra szóló 2005-ös szabálymódosításokat. A motorok élettartamának meghosszabbítása és a tesztek korlátozása hozzájárult ahhoz, hogy ez az egyezség létrejöhessen. Bízom benne, hogy a Toyota RVX-05-ös erőforrás előnyös lesz majd a Jordan istálló számára a következő évben.”
„Dicséretet érdemel a Toyota, nem csak azért, amit a Jordanért tett, hanem azért is, hogy a sportért feladta exkluzivitását a Forma-1-ben. Már alig várom, hogy az következő hetekben, hónapokban összerakjuk 2005-ös csomagunkat. ” – mondta Eddie Jordan.