Négy éve motorszállítója a BAR-nak a Honda, mostantól azonban már tulajdonrésze is van a japán cégnek az istállóban. A Honda 45 százalékát vásárolta meg a BAR csapatnak, a fennmaradó többségi tulajdonrész viszont még mindig a British American Tobaco dohányvállalaté.

Tulajdonszerzésével egyrészt a Honda szerette volna biztosítani bizalmáról a csapatot, másrészt a hosszú távú Forma-1-es elkötelezettség jelének szánták a vásárlást.

Az új tulajdonosi háttérrel átszervezik az istálló menedzsmentjét is. Ennek első kézzelfogható eredménye, hogy távoznia kell a jelenlegi csapatfőnöknek. Dave Richards egy évvel szerződése lejárta előtt kénytelen elhagyni a BAR-t. Richards-nak köszönhető egyébiránt, hogy Jenson Button mégsem igazolhatott át a Williams BMW-hez 2005-től.

Jenson Button ügyvédei egyébként arra hivatkozva kívántak szerződést bontani a BAR-ral, hogy a Honda nem tűnik elkötelezetnek a Forma-1 iránt.

A BAR Honda kiváló 2004-es szezont tudhat a háta mögött, bár futamot idén sem sikerült nyerniük. Ennek ellenére a BAR volt az egyetlen csapat, mely fel tudta venni a versenyt a domináns Ferrarival.