Maximális leszorítóerőt használnak a csapatok, mivel az idei aerodinamikai módosítások miatt csak jóval lassabban tudnának kigyorsítani a kanyarokból. A pilótákat és az autókat a hatalmas meleg és a páratartalom is próbára teszi. Nem ritka, hogy 50 fok van a pilótafülkében, ami miatt a pilóták rengeteg folyadékot veszítenek.
Emiatt a legtöbb csapat Ausztráliából egyenest Malajziába utazott, hogy a versenyzők minél hamarabb aklimatizálódhassanak. De nem csak a meleg keserítheti meg a csapatok életét, hanem az eső is. Igen gyorsan érkezhet egy trópusi vihar, amely alapvetően befolyásolhatja az időmérő, vagy a verseny menetét.
Az autókat is megterheli a magasabb hőmérséklet, így azok ilyenkor speciális karosszériát kapnak, nehogy a motor túlmelegedjen. Ezért is kritikus pontja a tankolás és a rajtprocedúra a versenynek, amikor nincs menetszél. Ehhez jön még hozzá, hogy a mezőny nagy része ugyanazzal motorral indul, mint Ausztráliában.
Most kiderül mennyire sikerült tartós motorokat gyártaniuk a csapatoknak. Egyes csapatok aggódnak emiatt, ezért pl. a BAR az előző verseny utolsó körében a boxba rendelte versenyzőit, akik így „kiestek” a versenyből. Ők most új motorral vághatnak neki a versenynek, viszont ha motort cseréltek volna a második futam előtt, akkor csak tíz hellyel hátrébbról rajtolhatnának.
A BAR először és utoljára alkalmazhatta ezt a módszert. Az FIA ugyanis megszüntette a kiskaput, ami eddig abból adódott, hogy nem volt különbség a kiesés és a szándékos kiállás között.
Michael Schumacher autójában viszont marad ugyanaz a motor, mert a csapat úgy ítélte meg, hogy az előző futamon kevesebbet teljesítő motor jó állapotban van. Emellett a motornak nem kell egymás után a malajziai és a bahreini melegben is dolgoznia.
Az is hozzájárult a döntéshez, hogy a csapat Schumacher gyenge szereplése miatt lehet, hogy már a harmadik versenyen beveti 2005-ös autóját, amit eredetileg csak az ötödik, Spanyol GP-n akartak harcba indítani. Azt pedig csak így tudják büntetés nélkül megtenni.
Ezen a futamon gumikra is nagy terhelés jut, hiszen ez a pálya köztudottan erősen koptatja az abroncsokat, ehhez jön még a hatalmas meleg és az új az abroncsokat érintő szabályok is. Több kérdésre is fény derülhet most, pl. hogy melyik gyártónak sikerült a meleghez jobban alkalmazkodó, tartós gumikeveréket kialakítani.
Továbbra is teljesen nyitott a kérdés, hogy melyik csapat készült fel leginkább 2005-re, hiszen Ausztráliában a kusza időmérő miatt nem biztos, hogy valódi erőviszonyokat láthattuk.