Hatalmas meleg (37 fokos levegő, 52 fokos aszfalt) és nagyon magas páratartalom mellett indult meg a Forma-1-es világbajnokság második futama, a Maláj Nagydíj. Szinte köd volt a pályán, olyan páratartalom volt.
A rajttól szépen eljött az egész mezőny, de egyből megindultak az előzgetések. Az első kör után Alonso (Renault), Trulli (Toyota), Fisichella (Renault), Webber (Williams-BMW), Ralf Schumacher (Toyota) volt a sorrend. Jenson Button (BAR-Honda) a kilencedik helyről feljött a hatodik helyre, míg a két Red Bull autó visszaesett.
A második körben viszont el kezdett füstölni mindkét Honda motor, annak ellenére, hogy ők új motorokkal indultak. Anthony Davidsonnak és Jenson Buttonnak is fel kellett adnia a versenyt. Ebben a körben valószínűleg a Hondákból kifolyt olaj miatt megpördült Patrick Friesacher (Minardi) és a kavicságyban kötött ki. Tiago Monteiro (Jordan) is megforgott, de ő tovább tudott menni.
Eközben Fernando Alonso szépen lassan ellépett a többiektől, mindegyiknél gyorsabb volt minimum egy másodperccel körönként. A két Ferrari viszont továbbra is csak a 11. és 13. helyen autózott, előttük Montoya hajtott a 10. helyen. Michael Schumacher (Ferrari) két másodperccel lassabb volt, mint az élen álló renault-os pilóta és az előtte autózó Felipe Massát (Sauber) sem tudta megközelíteni.
Tíz körrel a rajt után Alonso még mindig a leggyorsabb volt, minden körben újabb leggyorsabb időt autózott. Mögötte a sorrend a következő volt: Trulli, Fisichella, Webber, Ralf Schumacher, Raikkönen (McLaren-Mercedes), Heidfeld (Williams-BMW), Coulthard (Red Bull), Kilen (Red Bull), Montoya (McLaren-Mercedes), Barrichello (Ferrari), Massa, Michael Schumacher.
A 16. körben Ralf Schumacher volt a leggyorsabb, aminek köszönhetően egyre közelebb került Mark Webberhez. Ezen kívül szinte semmi nem történt a pályán a pilóták kivártak, nem támadták egymást.
Cristian Klien kezdte meg a tankolások sorát a 19. körben, őt Ralf Schumacher, Nick Heidfeld és David Coulthard követte a következő körben. Utánuk a 21.-ben érkezett Alonso és Trulli is szinte ugyanakkor, majd utánuk egy körrel jött Fisichella is. Barrichello Webberrel vívott izgalmas csatát.
A 23. és 24. körben Kimi Raikkönen volt a leggyorsabb, eközben csapattársa kiment a boxba tankolni, akit a finn is követett. Raikkönen taktikája sikeres volt, megelőzte Webbert a boxban, ám a következő körben jobb hátsó defektet kapott. Nagyon messze volt a boxtól, emiatt rengeteg időt veszített mire kicserélték a kerekét, visszaesett a 13. helyre.
A 26 körrel a rajt után a sorrend a következő volt: Alonso, Trulli, Fisichella, Webber, Ralf Schumacher, Heidfeld, Barrichello, Coulthard, Klien, Schumacher.
Fernando Alonso és Jarno Trulli tartották tempójukat, senkitől nem veszélyeztetve köröztek. Giancarlo Fisichella a tankolás után lelassult, már nem tudta üldözni Trullit, hanem már hátrafelé kellett figyelnie, mert Webber kezdett felzárkózni mögé.
Jacques Villeneuve a 27. körben a célegyenes végén, a féktávon kicsúszott a kavicságyba. David Coulthard beérte Rubens Barrichellot, és tolta le a pályáról.
Mark Webber a 33. körben megpróbálta megelőzni Fisichellát, de az kifékezte őt, ezzel Ralf Schumacher került támadópozícióba az ausztrállal szemben. Fisichella ellépett, Ralf Schumacher pedig kissé nekiment Webbernek egy féktávon, mind a négy kerekét füstölőre fékezte.
Ezt kihasználva Nick Heidfeld megpróbálta megelőzni őket, amiből újabb kakaskodás alakult ki. Végül Webber maradt elöl, mögötte Heidfeld, utánuk Ralf Schumacher.
A 34. körben David Coulthard megelőzte Rubens Barrichellot, akit azonnal támadott a mögötte érkező Klien is, és egy körrel később simán el is ment mellette. Eközben Felipe Massa a 11. helyen autózó Michael Schumachert tolta le.
Barrichello kiment a boxba, autója öt másodperccel volt lassabb, mint az élen álló Alonsoé. Őt a következő körökben szépen követték a többiek is újabb adag üzemanyagért.
19 körrel a vége (37.) előtt Mark Webber megelőzte Giancarlo Fisichella-t, aki a célegyenes előtt megpróbálta visszaelőzni és nekicsúszott az ausztrálnak. Mindketten túl rövid féktávot vettek és nem akartak engedni, emiatt indketten kiestek a versenyből. A versenybírok vizsgálják az esetet, mindkét pilóta a másikat hibáztatja.
A Ferrarik annyira lassúak voltak, hogy 17 körrel a vége előtt az élmezőny megkezdte lekörözni őket. Barrichello csak a Jordan autóihoz hasonló időket tudott autózni, mint késöbb kiderült a Ferarri hátsó szárnyai közé gumidarabok szorultak, amik elrontották az autó stabilitását, ami így megette a gumijait.
A tankolások után Alonso mögött, Trulli, Heidfeld, Montoya, Ralf Schumacher, Coulthard, Michael Schumacher Klien, Massa, Raikkönen, Barrichello volt a sorrend. 11 körrel a vége előtt Kimi Raikkönen kifékezte Felipe Massát és feljött a kilencedik helyre.
Hat körrel a vége előtt Barrichello kiállt a boxba és feladta a versenyt, ami nem valami szép zárása élete 200. Forma-1-es versenyének. Eközben Michael Schumacher mögé felzárkózott Klien és Raikkönen is, de nem tudták megelőzni.
Fernando Alonso mindvégig az élen autózva, viszonylag könnyedén nyerte meg a versenyt, ezzel tökéletes hétvégét zárva. A Renault teljesítményét ki kell emelni, hiszen az eddigi két versenyt megnyerték, és ha nincs Fisichella és Webber között az ütközés, akkor akár mindkét pilótájuk dobogóra állhatott volna.
Remekül zárt a Toyota is, hiszen eddigi legjobb eredményüket elérve Trulli második lett. A csapatnak Ralf Schumacher ötödik helye további négy pontot hozott a konyhára.
Nick Heidfeld azok után, hogy a Saubernél kissé beleszürkült a mezőnybe, a Williams ütőképes autójával felállhatott a dobogóra. A 10. helyről zárkózott fel a harmadik helyre, ami bizonyítja tehetségét. A pilóták nagyon elfáradtak, szinte alig álltak a lábukon, nem is igazán ünnepeltek a dobogón.
Összeségében jól viszgáztak az autók, mindössze a két Honda állt ki motorprobléma miatt, de ők nem a kétversenyes szabály miatt. Az év eddigi vesztese egyértelműen a Ferrari, a Bridgestone gumijai versenyképtelenek voltak a hatalmas melegben.
A következő bahreini futamon hasonló melegre lehet számítani, így komoly változtatásokra lesz szükség, ha nem akarják ezt a sikertelen szériát folytatni. A világbajnoki címvédőnek két verseny alatt két pontja van.
A Red Bull viszont ismét remekelt, mindkét autójuk pontszerző helyen zárta a versenyt.
Maláj Nagydíj végeredménye:
1. F. ALONSO Renault M – 1ó31:33.736
2. J. TRULLI Toyota M + 24.327
3. N. HEIDFELD Williams-BMW M + 32.188
4. J. P. MONTOYA McLaren-Mercedes M + 41.631
5. R. SCHUMACHER Toyota M + 51.854
6. D. COULTHARD Red Bull-Cosworth M + 1:12.543
7. M. SCHUMACHER Ferrari B + 1:19.988
8. C. KLIEN Red Bull-Cosworth M + 1:20.835
9. K. RAIKKÖNEN McLaren-Mercedes M + 1:21.580
10. F. MASSA Sauber-Petronas M + 1 kör
11. N. KARTHIKEYAN Jordan-Toyota B + 2 kör
12. T. MONTEIRO Jordan-Toyota B + 3 kör
13. C. ALBERS -Minardi-Cosworth B + 4 kör
Leggyorsabb kör: K. RAIKKONEN. 1:34.843
Kiesett pilóták:
R. BARRICHELLO Ferrari B 50. kör
G. FISICHELLA Renault M 37. kör
M. WEBBER Williams-BMW M 37. kör
J. VILLENEUVE Sauber-Petronas M 28. kör
J. BUTTON BAR-Honda M 5. kör
A. DAVIDSON BAR-Honda M 5. kör
P. FRIESACHER Minardi-Cosworth B 5. kör
A versenyzők nyilatkozatai a futam után:
Fernando Alonso:
Nagyon kemények voltak a feltételek, elromlott az italautomatám is, ami ebben a melegben komoly probléma volt. Eleinte kockáztattam, de nem kellett a maximumot autóznom most. Miután sikerült némi előnyre szert tennem, visszavettem a tempóból és kíméltem a gumikat. Az utolsó 20 kör már nagyon hosszú volt, alig vártam, hogy célba érjek. Bebizonyítottuk, hogy mi vagyunk az a csapat, akit idén meg kell verni. Bízom benne, hogy Bahreinben jók leszünk, az autó képes a győzelemre.
Jarno Trulli:
Jó verseny volt, eleinte mentem Alonso mögött és próbáltam tartani vele a lépést. Miután láttam, hogy gyorsabb és nem nyerhetek, visszavettem a tempóból és inkább az autóra figyeltem. A körülmények szörnyűek voltak, nagyon meleg volt, de az autó jól bírta, a gumik is remekül helytálltak.
Nick Heidfeld:
Nehéz helyzetbe kerültem az időmérőn, mert hibáztam. Ekkor úgy gondoltam el is úszott a verseny, de szerencsére nem így történt. Jól jöttem ki Ralf és Mark csatájából is, és viszonylag tiszta versenyt futottam. Az utolsó 10 körben már visszafogtuk az autót és a célbaérésre törekedtünk. Sokáig a mérnökök nem is tudtak segíteni, mert nem volt kapcsolat az autóm és az ő számítógépeik között.