Mellettük ki kell emelni a Toyota alakulatát, ahol Mike Gascoyne főtervező munkája végre beért, és a legnagyobb költségvetésű csapat ütőképes lett, begyűjtötték első dobogós eredményüket. Nem szabad megfeledkezni a Red Bull Racing-ről sem, akik az átalakult Cosworth-nak is köszönhetően nyomokban sem emlékeztetnek tavalyi jaguaros önmagukra. A McLaren és a Williams jelenleg még adós az átütő eredménnyel, de versenyképesek, így ők is javítják a 2005-ös év megítélését.
A gyenge szereplés hatására a Ferrari azonnal változtatott, eredetileg az ötödik versenyen mutatták volna be a 2005-ös versenyautót, ám már most Bahrein-ben ott lesz. Mindkét pilóta az új autóval készül a versenyre, de a tartalék autó még a módosított 2004-es lesz. A csapat és a Bridgestone nyilatkozataiból kiolvasható, hogy a visszavágásra készülnek. A Renault szerint viszont az egész mezőny lemaradt tőlük a fejlesztésekben.
A McLaren újabb nehézség elé néz a futamon, ugyanis biztossá vált, hogy Juan Pablo Montoya nem indulhat. A pilóta teniszezés közben sérült meg, ami után meg is műtötték, akár 6 hetet is kihagyhat. Helyette a spanyol Pedro de la Rosa ülhet versenyautóba. A csapat végre szeretné igazi győztes formáját mutatni.
Vízválasztó lehet ez a verseny Jacques Villeneuve számára is, aki eddig igen gyengén szerepelt. A sajtó nem is kímélte, azonnal felvetették, hogy távozni fog, amire a Red Bull is rátett egy lapáttal. A csapat vezetői kijelentették, hogy hajlandóak kölcsönadni egyik pilótájukat, ha esetleg megüresedne egy vezetői ülés.
Valószínűleg Christian Klien örülne leginkább ennek a megoldásnak, mert akkor nem kellene átadnia versenyzői székét Vitantonio Liuzzinak a verseny után, ahogy arról korábban megegyeztek. Pedig egyáltalán nem szerepelt rosszul az osztrák, a Red Bull az egyetlen csapat, melynek mindkét autója pontot szerzett mindkét futamon.
Második alkalommal rendezik meg a Bahreini Nagydíjat, amit tavaly Michael Schumacher nyert meg Rubens Barrichello és Jenson Button előtt. Az ultramodern pályát Hermann Tilke tervezte, aki szinte az összes új F1-es aszfaltcsíkot jegyzi.
Az 5417 méter hosszú pályán 15 kanyart alakítottak ki, ám közöttük nincs egy hosszú tempós ív sem. A pályát inkább a kigyorsítások, majd a hatalmas fékezések jellemzik. A csapatok viszonylag kis leszorító erővel versenyeztek tavaly, így az egyenesekben gyorsak voltak az autók, de a fékezések izgalmat okoztak.
A fékrendszereknek komoly szerep jut a futam során, a csapatok éppen ezért mindent megtesznek, hogy üzemi hőmérsékleten tartsák a kerámia-kompozit fékeket. Másfelől a motorok is komoly kihívás elé néznek. Ahogy a maláj futamon, itt is nagyon meleg lesz, de könnyebbség, hogy valamivel kisebb páratartalom mellett.
Az erőforrások működését ezúttal a por veszélyezteti, mivel a pálya sivatagban épült. Emiatt a csapatok különleges hűtőket és szűrőket használnak. A Hondákat leszámítva senkinek nem akadt számottevő problémája a kéthétvégés motorokkal. Most ismét új motorokkal versenyezhetnek a csapatok, ám több vezető is megjegyezte, hogy a Bahrein-San Marinó páros nehezebb lehet, mint volt a Melbourne-Sepang kettős.
A homok a gumik tapadását is csökkenti, az első körökben még csúszkálnak az autók, a pálya igazi tapadását a verseny idejére éri el. A szél azonban folyamatosan visszahordja a homokot az útra. Hiába lehet több helyen előzni a pályán, az mindig rizikós, mert az ideális íven kívül a homok miatt rendkívül csúszós az aszfalt.
A 30 celsius fok feletti hőmérséklet miatt várhatóan ezúttal is a Michelin lesz fölényben, de nem olyan jelentősen, mint korábban. Az 57 körös verseny során a legtöbben valószínűleg a kétkiállásos taktika mellett döntenek.