Akkor még azért nem ülhetett Wurz Montoya helyére, mert 182 centis magasságához nem tudták átalakítani az autót. Bahreinben Pedro de la Rosa, a McLaren tesztpilótája ült a Montoya helyére, és izgalmas vezetéssel végül 5-ik helyen végzett.
A 2005-ös szezon első három futama alatt a Renault és a Toyota domborított az élen. A csapatok rangsorát 36 ponttal a Renault vezeti, második a Toyota 25-tel. A Ferrarinak eddig nagyon rosszul ment. Mindössze a hatodik helyen állnak 10 pontjukkal, ebből Schumacher kettőt szerzett.
A hétvégén hazai terepre érkezik a Ferrari. Az imolai pályán komoly bizonyítási kényszer vár a Ferrarira, mivel az olasz közönség győzelmet remél csapatától. Michael Schumacher szerint a kocka még nincs elvetve, annak ellenére, hogy a Renault remekül kezdte az idei szezont.
„Korai lenne még három futam alapján leírni a Ferrari idei szereplését. Nem volt szerencsénk Ausztráliában az időjárással, Bahreinben pedig apró technikai problémánk akadt. A világbajnoki cím sorsa azonban még nem dőlt el.” – tette hozzá Schumacher.
A tabella élén 26 ponttal álló Fernando Alonso megfelelő higgadtsággal kommentálta csapata és saját sikereit: „Alapvetően a szezon utolsó három-négy futama lehet a világbajnoki cím szempontjából döntő, addig korai bármit is kijelenteni. A mostani hétvégén célunk a csapat első helyezésének megvédése.”
A gumik mellett a motorerő is fontos szerephez jut az élvezetes versenyt sejtető imolai pályán. Giancarlo Fisichella Renault-jában a futam előtt motort cserélnek, állítólag könnyebb és erősebb motorral váltják a régit.