Raikkönen nyerte az 1. időmérőt Imolában

Kellemes tavaszi idő fogadta a csapatokat az imolai pályán szombat délután. 20 fokos levegő és 34 fokos aszfalt hőmérséklet mellett vágtak neki az első időmérő edzésnek. A szabályoknak megfelelően, a most első versenyét teljesítő Vitantonio Liuzzi kezdte meg az időmérőt. 1 perc 21,804 másodperces idővel beállította az alapértéket.

Az olasz versenyző után a korábbi BMX világbajnok, Alex Wurz következett, aki négy éve vett részt utoljára versenyen. Az osztrák az évek során a McLaren tesztpilótájaként 70 ezer kilométert autózott már a versenyautókkal, így nem meglepő, hogy 1,1 másodperccel megjavította Liuzzi idejét. A Jordan versenyzője Karthikeyan tiszta kört futott, de lassú volt.

Giancarlo Fisichella ezen a futamon egy továbbfejlesztett motort kapott a Renault-ba, de nem tudta kihasználni a plusz lóerőket, mert az autója többször túlkormányozottá vált és csúszkált. Az első ötös csapat végén Michael Schumacher hajtott a pályára. A három hét szünet alatt 2000 kilométert tesztelő német 0,3 másodperccel megverte Wurzot és átvette a vezetést, amit nagyon sokáig meg is őrzött.

Nick Heidfeld kezdte meg az első szünet utáni sorozatot. Minden szektorban lassabb volt, mint honfitársa, így végül több mint fél másodperces hátránnyal a harmadik helyet szerezte meg. Tacuma Sato szinte lemásolta Heifeld körét, szépen, hiba nélkül autózott ő is, de tempója csak a negyedik helyre volt elég.

A délelőtti szabadedzésen leggyorsabb Jenson Button, az első szektorban csak 0,08 másodperccel maradt el Schumachertől az átalakított BAR-Hondával. A második és harmadik szektorban nem tudott javítani, két tizedes hátrányt szedett össze. Ennek ellenére bejött a második helyre.

Christijan Albers 5,6 másodperccel volt lassabb gyors körében, mint Schumacher, pedig már a Minardi is az új autóval vágott neki a versenynek, ám azt még nem tudták tesztelni és kiegyensúlyozatlan volt. Csapattársa Patrick Friesacher sem tudta másodpercekre váltani az új karosszéria és az erősebb Cosworth motor adta előnyöket, ő további 0,3-et kapott.

11-ként jött ki a boxból Jacques Villeneuve, aki az első két szektorban egészen jó időt ment, de a harmadikban sokat bennhagyott, így csak hatodik lett. Őt a másik Jordan-nel Tiago Monteiro követte, aki egy kicsit hibázott, így ismét lassabb volt, mint csapattársa, de a két Minardit megverte.

Rubens Barrichello az első és a harmadik szektorban is kapott 0,3 másodpercet csapattársától, és alig volt gyorsabb, mint Villeneuve, hatodik lett. Az őt követő, az eddig versenyeken remeklő David Coulthard ezúttal nem tudott kiemelkedőt alkotni. A Red Bull Racing autója nem tudott alkalmazkodni a magas kerékvetőkhöz.

Felipe Massa okozta az időmérő egyik meglepetését. Az első szektorban még ez nem látszott, mert 0,2 másodperccel lassabb volt Schumachernél. A második szektorban viszont javított és jól ment a harmadik részen is. Összességében csak 0,333 másodpercet kapott, megelőzte Wurzot és harmadik lett.

Az utolsó részt Mark Webber kezdte meg, aki az első két szektorban összeszedett 0,3 másodpercet, viszont a harmadikban adott Schumachernek 0,2-öt, összességében 0,162-vel lett második. Ralf Schumacher nem alkotott maradandót, tempója csak a kilencedik helyre volt elég.

Kimi Raikkönen volt az első, aki gyorsabb volt Schumachernél, az első szektorban 0,051 másodperccel, a másodikban 0,267-al volt jobb. A célban 0,374 másodpercet mutatott az óra Raikkönen javára.

Az edzéseken általában remeklő Jarno Trulli, ezúttal lassabb volt, mint ellenfelei, 0,6 másodperces hátránnyal csak hatodik lett. Utolsóként érkezett a pályára a világbajnoki pontversenyt vezető Fernando Alonso.

A spanyol is fantasztikus tempóban hajtott, de ez sem volt elég, mert végül 0,003 másodperccel lassabb volt, mint Raikkönen. Ők ketten voltak csak azok, akik 1 perc 20 másodperc alatti időt futottak. A finn eredményével közel került ahhoz, hogy megszerezze élete negyedik pole pozicióját.

A rajtsorrend azonban még nem dőlt el. A vasárnap délelőtti időmérő és a mostani idő összege adja a felállást. A holnapi taktika azonban az egész mai sorrendet felrúghatja. Az első három pilóta nagyon közel van egymáshoz, így az eltérő boxtaktikák, a tankolt üzemanyag nagyban befolyásolhatja az eseményeket.


 

Eredmények:

A San Marinói Nagydíj 1. időmérő edzésnek eredménye:

1. K. RAIKKONEN McLaren Mercedes (M) 1’19″886 222.302 Km/h
2. F. ALONSO Renault (M) 1’19″889 + 0’00″003
3. M.SCHUMACHER Ferrari (B) 1’20″260 + 0’00″374
4. M. WEBBER Williams BMW (M) 1’20″442 + 0’00″556
5. J. BUTTON BAR Honda (M) 1’20″464 + 0’00″578
6. J. TRULLI Toyota (M) 1’20″492 + 0’00″606
7. F. MASSA Sauber Petronas (M) 1’20″593 + 0’00″707
8. A. WURZ McLaren Mercedes (M) 1’20″632 + 0’00″746
9. N. HEIDFELD Williams BMW (M) 1’20″807 + 0’00″921
10. T. SATO BAR Honda (M) 1’20″851 + 0’00″965
11. R. BARRICHELLO Ferrari (B) 1’20″892 + 0’01″006
12. R.SCHUMACHER Toyota (M) 1’20″994 + 0’01″108
13. J. VILLENEUVE Sauber Petronas (M) 1’20″999 + 0’01″113
14. D. COULTHARD RedBull Cosworth (M) 1’21″632 + 0’01″746
15. G. FISICHELLA Renault (M) 1’21″708 + 0’01″822
16. V. LIUZZI RedBull Cosworth (M) 1’21″804 + 0’01″918
17. N. KARTHIKEYAN Jordan Toyota (B) 1’23″123 + 0’03″237
18. T. MONTEIRO Jordan Toyota (B) 1’25″100 + 0’05″214
19. C. ALBERS Minardi Cosworth (B) 1’25″921 + 0’06″035
20. P. FRIESACHER Minardi Cosworth (B) 1’26″484 + 0’06″598

A versenyzők nyilatkozatai:

Kimi Raikkönen: A kör elején egy kicsit jobb voltam, mint Fernando, a harmadikban viszont majdnem megcsípett. Persze jobb lenne, ha nagyobb lenne a különbség, de így sem rossz. A kocsi sokkal jobb, mint a korábbi futamokon.

Fernando Alonso:Egyre közelebb vannak az ellenfelek. Nekünk nem fekszik az imolai pálya, de az autó sokat javult a kerékvetőkön és kanyarokban. Továbbra is harcban vagyunk a pole-ért és a futamgyőzelemért. A maximumot autóztam, de ez sem volt elég. Ma minden tökéletes volt remélem, így is marad. Most majd a taktikáé lesz a főszerep.

Michael Schumacher:Elégedett vagyok a teljesítményünkkel, sikerült javítanunk, az előző futam óta. Nagyon sokat dolgoztunk a rossz évkezdet után, sokat teszteltünk és mindenki a maximumra törekszik. Szoros és kemény meccsre számítok holnap, továbbra is megvan a lehetőségünk, hogy nyerjünk.