Fernando Alonso sorozatban harmadik győzelmét szerezte meg, miután Imolában sem tudták megelőzni. Szinte rajt-cél győzelmet aratott a spanyol, mert Kimi Raikkönen kimaradt az igazi versenyből, a finn autója a nyolcadik körben tönkrement. Rubens Barricehello és Giancarlo Fisichella is műszaki hiba miatt esett ki.
Elképesztő, amit Michael Schumacher és a Ferrari összehozott Imolában. A 13. helyről induló német a verseny elején még visszafogottan autózott. Majd a 15. kör környékétől, amikorra bemelegedtek a gumijai, begyújtotta a rakétákat és átgázolt a mezőnyön.
Szerencséje is volt a németnek, mert a verseny első harmadában harmadik helyen autózó Jarno Trulli feltartotta a mezőnyt, így még gyorsabban tudott felzárkózni.
A jó boxtaktikának köszönhetően feljött a harmadik helyre. Amikor mindenki ment ki tankolni, ő még jó pár körig hajtott és hajtott. Amikor visszatért a pályára a boxból, 22 másodpercre volt Jenson Buttontól és 31-re Alonso mögött. A legtöbben meg se probálnák ledolgozni a hátrányt, de Schumacher igen!
Viszonylag rövid idő alatt be is érte Buttont, majd egy fantasztikus manőverrel könnyedén megelőzte. Utána olyat láthattunk az utolsó körökben, amit Hakkinen ideje óta nem.
Öldöklő küzdelmet folytatott Schumacher, hogy megelőzze Alonso-t. A spanyol annak ellenére, hogy lassabb volt, ügyesen tartotta maga mögött a világbajnokot, pedig ő mindent megpróbált. Hiába!
Schumacher nem volt igazán boldog a második hellyel, ami a 100. dobogós helyet jelentette neki. Egész hétvégén altatták a népet, de ő valószínüleg tudta, mit tud az F2005. Képzeljük el, ha nem hibázik délelőtt és nem a 13. helyről indul. A Ferrai úgy tűnik, visszatalált a jó útra.
Jenso Button behozta a Hondát a harmadik helyre, így ő is megszerezte idei első pontjait, csakúgy, mint Alexander Wurz. A Montoyát helyettesítő osztrák még jobban szerepelt, mint Pedro de la Rosa az előző futamon és negyedik lett. Mögötte Takuma Sato szerzett még értékes pontokat a BAR-nak.
Végre Jacques Villeneuve is jobbik énjét mutatta meg. A kanadai izgalmas csatákban jutott a hatodik helyig. A Toyota ugyan most nem tudott remekelni, de mindkét autójuk pontszerző helyen futott be, Trulli hetedik, Ralf Schumacher nyolcadik lett. A csapat így továbbra is második a konstruktőri versenyben, bár lemaradásuk nőtt.
Vitantonio Liuzzi megmutatta, hogy érdemes volt bevetni őt, hiszen bár pontot nem szerzett, 11. lett, de David Coulthardnál gyorsabb volt. A skót csak 13-ikként zárt.
A futam részleteit a 2. oldalon találják.
Eredmények: A San Marinó-i Nagydíj végeredménye: 1. F. ALONSO Renault (M) 1h27’41″921 209.086 Km/h Leggyorsabb kör: Michael Schumacher 1:21,858 Kiestek: |
|
Nyilatkozatok: A versenyzők mondták a San Marinó-i Nagydíj után: Fernando Alonso: Michael Schumacher: Jenson Button: |
|
A verseny részletesen:
Esőre hajló, felhős idő fogadta a csapatokat vasárnap délután Imolában. A levegő 19, az aszfalt 28 Celsius-fokos volt a 62 körös verseny elején. Raikkönen és Alonso is remekül rajtolt. Talán a renault-s volt egy kicsit gyorsabb, támadta a finnt, de megelőzni nem tudta. A negyedik helyről startoló Mark Webber rosszul indult, így Jarno Trulli megelőzte, majd Takuma Sato-val vívott az ötödik helyért, amit sikerült megtartania.
Kimi Raikkönen és Alonso hamar meglépett üldözőitől, Alonso 1,8 másodpercre volt Buttontól a második körre. Mögöttük Trulli, Webber, Sato, Wurz, Villeneuve, Barrichello, Heidfeld volt a sorrend. Michael Schumacher próbálkozott, de nem tudott előrébb lépni a 13. helyről.
Öt körrel a rajt után Giancarlo Fisichella autója megcsúszott és a gumifalnak ütközött, az olasz feladta a versenyt. A Renault-ban valószínűleg befogtak a hátsó fékek, ezért vált túlkormányozottá.
A hetedik körben Felipe Massa beérte David Coulthardot és megpróbálta kifékezni a skótot, de az jól védte pozícióját. Patrick Friesacher Minardija eközben megadta magát, az osztrák feladta a versenyt. A nyolcadik körben Raikkönen autója lelassult, így Fernando Alonso átvette a vezetést. A finn pilóta lassan begurult a boxba és kiállt.
A tizedik körben a sorrend a következő volt: Alonso, Button (+9,8), Trulli (+21), Webber, Sato, Wurz, Villeneuve, Barrichello, Heidfeld, Ralf Schumacher, Michael Schumacher.
Alonso senkitől sem zavartatva autózott az élen, egyre másra autózott gyors köröket. A 15. körben Alonso lekörözte Christijan Albers-t. Trullitól Barrichello-ig nagyon közel vonatoztak egymás mögött a pilóták.
Felipe Massa a 16. körben kiment a boxba, miután letört egy darab a Sauber első vezetőszárnyából, amivel nekiment Coulthardnak. Egy körrel később Barrichello kezdte meg a tankolások sorát, Coulthard mögé érkezett vissza. Ám egy körrel később ismét a boxba hajtott a brazil, ahol feladta a versenyt.
Jarno Trulli a 20. körben már szemmel láthatólag lassabb volt, mint a mögötte autózók. Webber, Sato és Wurz azonban nem tudta megelőzni az olaszt. Michael Schumacher is egyre inkább felzárkózott. Ennek az lett az eredménye, hogy Sato megunta, hogy Webber nem próbálkozik, ezért Sato a célegyenes utáni sikánnál kifékezte az ausztrált.
A 22. körben Trulli és Webber is kiment tankolni, ugyanebben a sorrendben jöttek vissza a pályára a Red Bull autói elé. Alonso a következő körben érkezett a boxba, aki a második helyre jött vissza, de csak addig, amíg Button is ki nem hajtott a boxba a következő körben. Sato is a 23. körben járt a csapatánál, visszatérve jóval Trulli elé került. Eközben az üres pályán Michael Schumacher jó pár gyors kört tudott teljesíteni.
A 24. körben a már negyedik helyen autózó Michael Schumacher autózta az addigi leggyorsabb kört, miután a Ferrariból is fogyott az üzemanyag. Beérte a már nehéz autóval versenyző Jenson Buttont, de nem próbálkozott előzéssel, a 27. körben kiment tankolni, majd a harmadik helyre érkezett vissza.
Miután visszaállt a verseny rendje, a 28. körben a sorrend a következő volt: Alonso, Button, Michael Schumacher, Wurz, Sato, Trulli, Webber, Villeneuve. A 30. körben Mark Webber autója megcsúszott a pálya középső részén lévő sikánban, ekkor Villeneuve kapott az alkalmon és megelőzte őt. Ezzel feljött a hetedik helyre.
Michael Schumacher a verseny ezen szakaszán körönként 1-1,5 másodperccel gyorsabb volt, mint Alonso és Button, így megkezdte a felzárkózást. Folyamatosan gyorsulva, fantasztikus időt autózva közeledett az előtte lévőkhöz. A 36. körben már körönként két másodperccel volt gyorsabb a német világbajnok.
A 37. körben Massa és Coulthard összeütközött, amikor a brazil előzte a skót pilótát. Mindketten tovább tudtak menni. A 39. körben Michael Schumacher már szemmel látható közelségbe került Buttonhoz (+ 2 mp), de Alonso is már csak 12 másodpercre volt.
20 körrel a vége előtt Fernando Alonso ismét kiment a boxba üzemanyagért, majd a harmadik helyre jött vissza. Ekkor Michael Schumacher megkezdte Button támadását. 16 körrel a vége előtt a két Williams homokot juttatott a pályára, amitől Button egy pillanatra megcsúszott a sikán előtt, és Schumacher büntetett. Megelőzte, és indult Alonso után.
Button 14 körrel a vége előtt jött ki másodszor a boxba tankolni, Schumacher pedig egy körrel később. 13 körrel a leintés előtt a német világbajnok úgy jött vissza, hogy Alonso szemmel látható közelségben volt tőle (+1,5mp). Mögöttük a sorrend Button, Wurz, Sato, Villeneuve, Trulli, Ralf Schumacher, Heidfeld, Webber volt.
Fernando Alonso 13 körön keresztül tökéletesen autózott, így hiába volt sokkal gyorsabb a német, nem tudta megelőzni őt. Végig remekül zárta az íveket, ezzel sorozatban harmadik győzelmét szerezte meg. Schumacher mögött Button, Wurz, Sato, Villeneuve, Trulli és Ralf Schumacher futott be a pontszerző helyeken.