Évekig hangzott a sajtóban, hogy a Toyota túl sok pénzt költ el eredménytelenül a Forma-1-ben. Idénre ez megváltozott a folyamatos jó eredmények igazolják a több százmillió dolláros befektetést.
Spanyolországban az első időmérőn még egy lépéssel közelebb kerültek a célként kitűzött világbajnoki címhez. Miután Jarno Trulli megszerezte az ideiglenes első helyet a helyi kedvenc Fernando Alonso és Kimi Raikkönen elött. Izgalmas futam várható, miután az időmérőn csak 0,075 másodperc volt a különbség az első négy pilóta között.
A két Ferrari javult ugyan a délelötti tempójához képest, de így sem voltak veszélyesek az első helyre. Schumacher hetedik, Barrichello csak kilencedik lett.
Az időmérő edzés krónikája:
Juan Pablo Montoya a McLaren Mercedes versenyzője kezdte meg az első időmérő edzést, miután ő az előző két futamon nem állt rajthoz. A kolumbiai 1:15,902 perces idővel beállította az alapidőt, ami mutatta, hogy a szerelőknek sikerült tegnap a szabadedzésen rommá tört autót újjáépíteni.
Giancarlo Fisichella érkezett másodikként a pályára, miután Imolában ő volt az első, aki feladta a versenyt. Az olasz versenyző 0,301 másodperccel gyorsabb volt, mint Montoya. A Minardi versenyzője Patrick Friesacher autózott harmadikként a még kissé poros pályán. Az osztrák pilóta sokat küzdött az instabilnak tűnő Minardival és a papírformának megfelelően 4,7 másodpercet kapott.
Kimi Räikkönen a második kanyarban kissé hibázott és lesodródott az ívről. Ennek ellenére a finn 1:14,819-es idővel új pályacsúcsot állított fel, 0,782-el megverve Fisichellát. Az első ötös sorozatot Rubens Barrichello zárta, aki nem tudott nagyot alakítani, majd egy másodpercet kapott.
Christijan Albers csakúgy, mint csapattársa is olyan beállításokkal ment, ami nagy végsebességgel ruházta fel a 2005-ös modellt. De a középső szektorban a kis leszorító erő miatt csúszkált a kocsi. Albers nyerte a házi csatát, ő volt a gyorsabb.
Tiago Monteiro az erőviszonyoknak megfelelően a nagyokra nem volt veszélyes, de a két Minardit megelőzte, igaz csak 0,5 másodperccel. Narain Karthikeyan ahogy eddig, most is gyorsabb volt, mint portugál ellenfele.
David Coulthard a Redbull beállításainak köszönhetően az első szektorban még gyorsabb volt, mint Raikkönen, de később időt veszítetett. 0,976 másodperccel volt lassabb a finnél, de megelőzve Montoyát bejött a negyedik helyre.
Ahogy az Imolai versenyen ezúttal is egymásra találhat Felipe Massa és Coulthard miután a brazil az ötödik helyre futott be 0,068 másodperces hátránnyal.
Ralf Schumacher kezdte meg a harmadik sorozatot. A Toyotáktól sokat vártak, miután a szabadedzéseken nagyon gyorsak voltak. Már délelőtt a szabadedzésen nem hivatalosan megdöntötte a német a pályacsúcsot. Bár a második szektorban Schumacher több mint 0,1-el gyorsabb volt Raikkönennél, a végén a finn maradt az élen 0,051 másodperccel.
A BAR-ok kizárásával Imolában pontot szerző Vitantonio Liuzzi több hibát is vétett, így nem meglepő hogy jócskán elmaradt Coulthard idejétől. Mögötte Mark Webber következett, aki csak szombaton ülhetett először a Williams-BMW-be.
Heidfeld motorjában ugyanis egy szelephibát találtak. Mivel Webber ezen a futamon kapott új motort, így büntetés nélkül cserélhettek benne erőforrást, persze úgy hogy pénteken nem autózott. Heidfeld motorjának viszont ez lett volna a második versenye, mivel azonban nála is motort kellet cserélni, így a megszerzett helynél 10-el hátrébbról rajtól majd.
Az ausztrál is az első két szektorban volt nagyon gyors, míg a harmadikban lassabb, így csak a harmadik helyre futotta erejéből. Csapattársa Nicke Heidfeld szinte lemásolta Webber körét, úgy, hogy azért valamelyest gyorsabb volt.
Jarno Trulli is megpróbálta befogni Räikkönen-t, de ellentétben a többiekkel ő nem vérzett el a harmadik szektorban. 1 perc 14,795 másodperces idővel átvette a vezetést.
Jacques Villeneuve kezdte meg az időmérő edzés utolsó részét. Villeneuve nem tudta megismételni imolai formáját, lassabb volt csapattársánál és csak a 12. helyet szerezte meg.
Utolsóelőttiként Michael Schumacher érkezett a spanyol pályára, átütő erő nem volt most az autóban. A hétszeres világbajnok csak hatodik lett, 0,603-el volt lassabb Trullinál.
Fernando Alonso az első szektorban még lassabb volt, amit a második szektorban 0,2-es előnyre fordított, végül azonban 0,016 másodperccel a második helyre szorult.
Az elmúlt öt évben Michael Schumacheré volt a pole pozíció és az utóbbi négy évben a német a győzelmet is megszerezte. Idén az előbbire már kevés esélye van, a győzelemben azonban még reménykedhet, ha a gumijai ugyanazt a teljesítményt nyújtják, mint Imolában.
A holnapi második időmérőn és versenyen izgalmas folytatás várható. A Renault idei negyedik elsőségére készül, a Toyota csapat viszont pályafutásuk első F1-es pole pozíciójára hajt. Nem beszélve az egyre gyorsabb McLarenről.
Eredmény: A Spanyol Nagydíj 1. időmérő edzésének eredménye: 1. J. TRULLI Toyota (M) 1’14″795 222.705 Km/h |
|
Versenyzői nyilatkozatok:
Jarno Trulli:
Kicsit meglepődtem, hogy itt vagyok, mivel reggel gondok voltak a motorral. De sikerült jó beállításokat találtunk, a csapat sokat dolgozott és most a csúcsra értünk. A mért körömben a kocsi kicsit túlkormányzott volt és széllel is akadtak gondok.
Fernando Alonso
Jól sikerült a kör, remélem holnap is sikerül ezt megismételni és utána a versenyre is át tudjuk ezt menteni. Láttam, hogy az első szektorban lassabb voltam, ezért a második részben próbáltam a maximumot kihozni az autóból.
Kimi Raikkönen:
Kicsit csalódott vagyok, mert a második kanyarban kicsúsztam, ami fél másodpercbe került. Mindenképpen az első helyre szerettem volna kerülni. Remélem holnap ez sikerül. A kocsi most már gyors, de most már pontokat is kellene szereznünk, ha a bajnokságban az élmezőnybe szeretnék kerülni.