Kimi Räikkönent az imolai futammal ellentétben, ezúttal nem hátráltatta technikai probléma, így az élről rajtolva könnyed rajt cél győzelmet aratott.
Annyival gyorsabb volt ellenfeleinél, hogy a tankolások előtt annyi időt tudott szerezni, hogy utána vissza is tudott térni a vezető helyre. Ezzel a finn megdöntve a Renault idei győzelmi uralmát, a 2004-es Belga Nagydíj után ismét elsőként ünnepelhetett.
Fernando Alonso folyamatosan gyors volt, de tempója nem volt elég Räikkönen ellen. A verseny folyamán úgy tűnt, hogy Michael Schumacherrel ismét megküzdhetnek. Mivel a német a 30. körtől ismét begyorsult és felzárkózott, a 42. körben pedig már a harmadik helyen autózott.
De reményei 44. körben végképp elszálltak, mert előbb hátul, majd egy körrel késöbb elöl is defektet kapott a Ferrari. Schumacher feladta a versenyt, így Alonso bezsebelte a második helyért járó nyolc pontot és tovább növelte előnyét a világbajnokságban. Schumacher idén már harmadszor fejezte be idő elött a versenyt.
Mivel Rubens Barrichello sem szerzett pontot a Ferrari újra pont nélkül távozott és esélytelennek tűnő távolságba került a világbajnoki címtől. Nem így a Toyota, akik kitűnő hétvégét zártak, Jarno Trulli ugyanis ismét dobogóra állhatott.
Ebben leginkább csapattársa Ralf Schumacher tudta volna megakadályozni, aki többször is megpróbálta megelőzni, de végül beérte a negyedik hellyel. Ezzel Trulli és a Toyota is megerősítette második helyét a világbajnoki pontversenyben.
Remekül teljesített az ötödik Giancarlo Fisichella is, akinek pedig első vezetőszárnyat cseréltek autóján, így nagy hátrányt kellett ledolgoznia. Nála csak az ismét pontot szerző David Coulthard érdemel nagyobb elismerést.
A második helyről induló Mark Webber versenye a rajtnál eldőlt. Miután a pálya poros részéről induló pilóta rosszul rajtolt, nem tudta kihasználni a könnyű autó nyújtotta előnyét. Végül csak hatodik lett.
Eredmény: A Spanyol Nagydíj végeredménye: 1. K. RAIKKONEN McLaren Mercedes (M) 1h27’16″830 209.845 Km/h Leggyorsabb kör: G. FISICHELLA 1:15.641 Kiesettek: M.SCHUMACHER – Ferrari (B) 53.kör |
|
Versenyzői nyilatkozatok a futam után:
Kimi Räikkönen:
A kocsi jó volt egész hétvégén, így tudtuk, hogy jók leszünk a versenyen is. Már az elején gyorsan elhúztam, majd a tankolás után folytattam ezt, és viszonylag könnyedén győztem. Remélem ez egy győzelmi sorozat kezdete. Egy kis gondom volt a második kiállásnál, a motorban valami rosszul szólt. A gumikkal nem volt túl sok gond, szerintem többet is bírtak volna, de vigyáztam rá.
Fernando Alonso:
Túl gyors volt Kimi az elején, nem lehetett követni őt. Arra is figyelnem kellett, hogy vigyázzak a gumikra, hogy végig jó teljesítményt nyújtsanak. A 25. körtől kezdve javult a helyzet, de Kimit így sem tudtam befogni. Nem aggódom a McLarenek miatt, mert mi is gyorsak vagyunk. Öt verseny alatt öt dobogós helyet szereztem, amit előtte nem is reméltem.
Jarno Trulli:
Ezen a pályán ez volt az eddigi legjobb versenyem. Más stratégiával mentünk Ralffal, eleinte én voltam a gyorsabb, de a végén komoly feladat volt őt magam mögött tartani. Az első boxkiállásnál kissé kigyulladt az autó, de amúgy jól működött.
Michael Schumacher:
Meg kell vizsgálnunk, hogy mi történt, nem hiszem, hogy csak a gumik lennének a hibásak. Lehet, hogy a pályán volt valami. Gyors voltam a verseny második részében, de nem eléggé. Azt hiszem a harmadik hely lett volna reális a defektek nélkül. Alonso gyorsabb volt. Még többet kell dolgoznunk, hogy eredményesek legyünk.
A verseny krónikája:
Igazi májusi idő fogadta a versenyzőket a Spanyol Nagydíj versenynapján. A futam indulásakor napsütéses idő, 25 fokos levegő és 45 fokos aszfalt várta a versenyzőket.
Komolyabb probléma nélkül rajtoltak el a versenyzők, Räikkönen simán eljött és el is lépett. Fernando Alonso lerajtolta Mark Webbert és feljött a második helyre. Webber rosszul indult, olyannyira, hogy a negyedik helyről induló Ralf Schumacher a célegyenes végén kifékezte őt. Montoyát kissé kiszorították a fűre, de tovább tudott menni.
Mindkét Minardi ott ragadt a rajtrácson, egyikőjük sem tudott elrajtolni. De az autókat nem tudták elvinni a pályamunkások, ezért beküldték a biztonsági autót. Így tették meg a versenyzők az első két kört. A szerelők eközben próbálták beindítani a Minardikat, majd vissza is küldték őket a versenybe.
A repülőrajt után Montoya a célegyenes végén kifékezte Michael Schumachert. Egy kör alatt Räikkönen 1,9 másodpercre tudott ellépni Alonsotól, így hamar lőtávon kívül került. Hasonlóan gyorsan hajtott ekkor Montoya is, aki ellépett Michael Schumachertől és felzárkózott Giancarlo Fisichella mögé.
Räikkönen a futam ezen szakaszán 3,5 másodperccel volt gyorsabb körönként, mint a hétszeres világbajnok. Hat kör után Räikkönen, Alonso, Ralf Schumacher, Mark Webber, Jarno Trulli, Fisichella, Montoya, Michael Schumacher, Coulthard, Massa volt a sorrend.
A hetedik körben Juan Pablo Montoya az egyik kanyarkombinációban megpördült, de maradt a pályán és pozíciót sem veszített. Kimi Räikkönen ez idő alatt újra és újra megdöntötte a pályacsúcsot. Előbb 1:17.196-et autózott, majd 1:16 962-el azt is túlszárnyalta.
A 10. körben Vitantonio Liuzzi autója megcsúszott, a pilóta már nem tudott korrigálni és a kavicságyban kötött ki. Ezalatt a versenyben vezető Räikkönen újabb pályacsúcsot autózott 1 perc 16.780 másodperces idővel.
A 15. körben Patrick Friesacher Minardija kisodródott a pályáról, az osztrák feladta a versenyt. A 16. körben Kimi Räikkönen 1:16.104-os idővel újabb pályacsúcsot állított fel és mintegy 13 másodperccel vezetett már Alonso elött.
A 18. körben Mark Webber kezdte meg a boxkiállások sorozatát, majd Massa mögé a 10. helyre állt vissza. A 20. körre Ralf Schumacher beérte Fernando Alonsot és kereste is az előzési pontot.
A 23. körben a sorrend a következő volt: Räikkönen, Alonso, Ralf Schumacher, Trulli, Fisichella, Montoya, Michael Schumacher. Egy körrel később Ralf Schumacher autóját megtankolták. Ő is a 10. helyre jött vissza Massa elé.
Csak a 25. körben érkezett a boxba Kimi Räikkönen, 8,6 másodpercig töltötték a Mercedes-t, így vissza tudott állni az első helyre. Ugyanebben a körben tankolt Trulli is, aki visszatérve megelőzte Ralf Schumachert.
Fernando Alonso a 26. körben érkezett csapatához üzemanyagért, majd visszatérve ismét a Toyoták előtt autózott. A következő körökben tankolt Felipe Massa, Giancarlo Fisichella és Nick Heidfeld is. Juan Pablo Montoya a 29. körben hajtott a boxba, de a tankolócső nem ment rá rendesen az autóra, ezért visszaküldték, majd a 30. körben újra kihívták.
Michael Schumacher ekkor már kezdett felgyorsulni, a 30. körben már második volt és egy körrel később már 1:15, 648-al övé volt a leggyorsabb kör.
Ekkor Räikkönen mögött Michael Schumacher, Fisichella, Alonso, Trulli, Ralf Schumacher, Webber autózott. A 32. körrel a rajt után Michael Schumacher is kiment tankolni.
33 körrel a vége előtt Barrichello már a nyolcadik helyen autózott, megelőzte Mark Webbert is, de utána már ment is tankolni, így visszaesett a 12. helyre. A sorrend a 35. körben: Räikkönen, Fisichella, Alonso, Michael Schumacher, Trulli, Ralf Schumacher, Webber, Coulthard.
Kimi Räikkönen ezalatt alig veszített tempójából és lekörözte a 12. helyen autózó Barrichellot is. Giancarlo Fisichella a 40. körben a második helyről kihajtott a boxba, ahol első vezetőszárnyat cseréltek a Renault-on. Ez a művelet olyan sokáig tartott, hogy visszaesett a 11. helyre. Ezzel a többiek eggyel előrébb léphettek.
A 42. körben továbbra is Räikkönen vezetett, mögötte, Alonso, Michael Schumacher, Trulli Ralf Schumacher, Webber, Coulthard, Massa, és Montoya autózott.
23 körrel a vége előtt Mark Webber kezdte meg ismét a tankolásokat, majd a kilencedik helyre állt vissza. Egy körrel később Michael Schumacher kénytelenül járt kinn a boxba, miután kapott egy bal hátsó defektet és visszacsúszott a nyolcadik helyre.
De ezzel nem volt vége, mert két körrel később ismét defektet kapott, de ekkor a bal első durrant ki. Schumacher szerencsétlenségére a pálya túlsó felén történt az eset, így a nézőknek integetve hajtott a boxba és feladta a versenyt.
17 körrel a vége előtt állt ki a vezető helyről Räikkönen és a második Alonso is tankolni. Majd ugyanebben a sorrendben vissza is álltak a versenybe. Mögöttük a két Toyota egymással csatázott, ugyanis Ralf Schumacher gyorsabb lévén próbálta megelőzni Trullit. De Schumachert kivették a játékból és 15 körrel a vége előtt kiment tankolni.
Jacques Villeneuve 14 körrel a leintés előtt behajtott a boxba és motorhiba feladta a versenyt. Az ekkor tankoló Trulli, a pályára visszatérve ismét Ralf Schumacher elé került. Räikkönen ekkor továbbra is fölényesen vezetett. Mögötte Alonso, Trulli, Ralf Schumacher, Montoya, Heidfeld, Webber, Fisichella volt a pontszerzők sorrendje. De Nick Heidfeld és Juan Pablo Montoya is kiment még tankolni.
Kimi Räikkönen még ekkor is nagyon gyors volt, nem spórolt a Mercedes motorral. Idő közben Fisichella szépen lassan felzárkózott a hatodik helyre és már Webbert támadta.
Négy körrel a befutó előtt a sorrend Räikkönen mögött a következő volt Alonso, Trulli, Ralf Schumacher, Webber, Fisichella, Montoya és Coulthard. A következő körben a McLaren csapat még azt is megengedte magának, hogy Räikönnen lekörözze Montoyát.
Három körrel a vége előtt Fisichella próbálkozásait siker koronázta, megelőzte Webbert és feljött az ötödik helyre. Eközben a sauberes Felipe Massa autója jobb hátsó kerekén defektet kapott, mert elrepedt a a felnije.
Räikkönen bevárta Montoyát és együtt hajtottak át a győzelmet jelentő célvonalon. Mögöttük Alonso egészen lelassítva köszönte meg a nézőknek a bíztatást. Ralf Schumacher feladta a támadást, és tisztes távolságban behozta a Trulli mögött a másik Toyotát a negyedik helyen.