Hiszen a legtöbb csapat és a szponzorok itt látják vendégül legfontosabb vendégeiket. Sőt a gazdagok számára az év egyik fontos eseménye. Nem véletlen, hogy ilyenkor az utolsó talpalatnyi helyet is jahtok foglalják el a kikötőben. Inkább szól reprezentációról, mint autóversenyről.
Pedig a verseny már az időmérőn eldőlhet, előzésre leginkább a boxban lehet számítani. Ami nem is csoda, hiszen a „pálya” nem igazán alkalmas autóversenyzésre. A szűk és kacskaringós részek miatt kicsi az átlagsebesség, kb. 160 km/óra. De gyorsulásuknak köszönhetően a versenyautók akár 290 km/órás sebességet is el tudnak érni.
A pálya mindössze 3340 méter hosszú, amellyel a legrövidebb a naptárban. Mindössze 78-körös a Monaco Nagydíj, a versenytáv így 260,520 km. Azért ennyi, mert csak így fér bele a verseny a kétórás időtartamba.
Igazi kihívás a verseny a pilóták számára, hiszen semmilyen hibát nem tolerál, nincsenek kavicságyak, mindenütt a korlát fogja meg az autót. Aki hibázik, az nagy árat fizethet és valószínűleg kiesik a versenyből.
Technikai szempontból a motorerő ezúttal nem játszik szerepet, sokkal fontosabb a nagy leszorítóerő a kigyorsításokkor és féktávokon. Emellett ezen a versenyen alkalmazzák a legpuhább keverékű abroncsokat a csapatok.
Az autókat teljesen átépítik a monacói futamra, hiszen vannak olyan kanyarok, ahol másként nem is tudnának befordulni az autók. A Grand-Hotel kanyar a verseny leglassabbja, amelyet nagyjából 40 km/órás sebességgel vesznek be a pilóták. Ehhez módosítani kell a kormányműveket, de a hullámos utak miatt az autók hasmagasságát is megnövelik.
2004-ben Jarno Trulli (Renault) nyerte meg a futamot. Ideje 1.45.46.601 volt. A körrekordot Michael Schumacher (Ferrari) tartja 1.14.439-es időeredménnyel. A második helyen Jenson Button (BAR-Honda) ért célba, míg a harmadik helyezett Rubens Barrichello (Ferrari) lett.
A futam fontosságára való tekintettel a csapatok ezúttal is intenzív tesztelésbe fogtak, a BAR, a Toyota, a Renault, a McLaren, Red Bull és a Sauber is a franciaországi Paul Ricard pályán készítette fel autóit a monacói futamra. A Williams az olaszországi Vallelungában tesztelt, miközben a Ferrari maradt házipályáján, Fioranóban.
Az idei évben szerencsére többen is esélyesek a győzelemre. A ponttáblák élén álló Fernando Alonso és a Renault éppúgy, mint a Spanyolországban remeklő Kimi Räikkönen. De a tavalyi győztes ezúttal Toyotában versenyző Jarno Trulli is odaérhet az elejére. Michael Schumacher és a Bridgestone ismét fogadkozott, hogy ezúttal versenyképesek lesznek, ez vasárnap délután derül majd ki.
(Forrás: Amber PR)
(Grafika: f1.allianz.com)