Räikkönen az utolsó körben bukott!

Rendkívül izgalmas, fordulatos és látványos versenynek adott otthont a Nürburring az Európa Nagydíj alkalmából. 25 fokos levegő és 45 fokos aszfalthőmérséklet mellett kezdte meg a mezőny a felvezető kört, majd álltak fel a rajtrácsra.

Közvetklenül a start előtt Giancarlo Fisichella kézfeltartással jelezte, hogy nem tud elrajtolni, ezért sárga zászló mellett egy újabb felvezető kört tett meg a mezőny, ami már a 60 körösre tervezett verseny első körének számított.

Fisichella autóját csak úgy tudták a boxba tolni, hogy felemelték a hátulját, mert a váltót nem sikerült kivenni sebességből. Miután újra felsorokoztak az autók a rajtrácsra, elrajtolt a mezőny a most már csak 59 körös versenyre.

Räikkönen lerajtolta az élről induló Heidfeldet, és a célegyenesből ő fordult ki elsőnek. A nagy tolakodásban még az első kanyarban összeakadt Marc Webber és Juan Pablo Montoya, ami után Webber feladni kényszerült a versenyt. Ralf Schumacher nekik ütközött és az első vezetőszárnnyal könnyítette meg a kocsit, amit csak a következő körben egy nem tervezett boxkiállással tudott pótolni. A kerülgetésesekkel több pilóta is időt vesztett, így Barrichello és Michael Schumacher is.

Harmadikként Trulli jött ki a kanyarból, utána Coulthard, Alonso, Massa, Liuzzi, Button volt a sorrend. A Jordannel versenyző Monteiro a 10. helyre került, Michael Schumacher a 14. volt a rajt után. Fisichellanak sikerült elrajtolnia a boxutcából a mezőny után.

Button nem tudta tartani pozícióját, Barrichello és Montoya is gyorsan megelőzte őt. Trulli közben büntetést kapott a versenybíróságtól, mert a felvezető kör előtt a szerelők nem hagyták el elég gyorsan a rajtrácsot. Büntetése egy boxutcán való áthajtás volt.

A verseny elején Nick Heidfeld és Kimi Räikkönen felváltva futották a leggyorsabb köröket. Heidfeldről gyorsan kiderült, hogy a könnyű autó miatt tudott remek időket autózni, és a 11. körben már ki is állt tankolni. Még előtte tankolt Rubens Barrichello, akin nem látszott hasonló gyorsaság.


Már itt lehetett sejteni, hogy Heidfeld és Barrichello három kiállásos taktikát alkalmaznak, ez később be is bizonyosodott. Mivel Trulli a büntetés miatt, Heidfeld pedig a tankolás miatt állt félre, Coulthard feljött a második helyre.

Miután az élről Räikkönen is a boxba hajtott, a skót pilóta egy kör erejéig a verseny élére állt, majd ő is üzemanyagot vételezett a boxutcában. Ezt viszont túl gyorsan tette, ezért büntetésből még egyszer át kellett hajtania rajta, ezúttal a megengedett 100 km/órás maximális tempóval.

A 6. és 7. helyen Liuzzi és Montoya között komoly küzdelem alakult ki, amit végül a boxkiállás oldott meg. Montoyának ugyanis itt sikerült megelőzni a redbullos Liuzzit.

Az élbolyból Alonso jött ki utoljára kerékcserére így egy darabig a Renault vezette a versenyt, tankolás után a harmadik helyre érkezett vissza. Előtte Heidfeldnek sikerül megelőznie az élen haladó Räikkönent, amikor a finn elfékezi magát és rövid időre elhagyja a pályát.

Nem sokáig élvezte a német pilóta az elsőséget, ugyanis rögtön lejött a második tankolásra, majd nem sokkal később Barrichello is. 25 körrel a vége előtt Ralf Schumacher az egyik kanyarban megpördült és a kavicságyba sodródott, ami számára a verseny végét jelentette.

Räikkönen 16 körrel a vége előtt ment ki az utolsó tankolásra, ahonnan Alonso és Heidfeld közé érkezett vissza. A Renault spanyol pilótája négy körrel ezután érkezett a boxba és csak a negyedik helyre furakodott vissza Rubens Barrichello mögé.

Mivel azonban a Ferrari és Williams BMW még egyszer tankolni kényszerült, Alonso gyorsan Räikkönen mögé került 10 másodpercen belüli különbséggel. A finn többször is hibázott féktávon és kockára fékezte jobb első abroncsát. 7 körrel a vége előtt már gumifoszlányok szakadtak le az abroncsról, ami vészjósló jelnek bizonyult. Nem csak a finnek, de Felipe Massa-nak is gondja volt az abroncsokkal. Ő kénytelen volt kereket cserélni, miután a vezetőszárny letört része is megrongálta a gumit.

Räikkönen agyonkopott abronccsal már képtelen volt jó időket autózni, Alonso folyamatosan egyre közelebb került hozzá, körönként közel egy másodperccel volt gyorsabb. Két körrel a vége előtt már csak másfél másodperc volt a különbség. Räikkönen borotvaélén táncolt a gumival és bár az új gumi körök óta készenlétben állt a boxban, kockáztatott a győzelemért a finn és csapata.

Az utolsó megkezdett körben a célegyenes végén váratlanul nem a gumi durrant el, hanem a felfüggesztés szakadt le az autóról és kis híján Räikkönen ölébe esett. Centimétereken múlt, hogy a pörgő Mercedes nem kaszálta el Button Hondájának farát. A McLarent a kavicságy után a gumifal fogta meg, Räikkönen sértetlenül szállt ki.

Alonso így ajándékba kapta az első helyet, és ebben az évben negyedszer is győzni tudott. Heidfeld ismét másodikként futott be, Barrichello harmadik helyet hozott a Ferrarinak. Utánuk Coulthard, Schumacher, Fisichella és Montoya sorrend állt fel.


 

Eredmények:

Az Európa Nagydíj végeredménye:

1. F. ALONSO Renault M 1h31’46″648 198.555 Km/h
2. N. HEIDFELD Williams BMW M + 0’16″567 197.960 Km/h
3. R. BARRICHELLO Ferrari B + 0’18″549 197.889 Km/h
4. D. COULTHARD RedBull Cosworth M + 0’31″588 197.423 Km/h
5. M. SCHUMACHER Ferrari B + 0’50″445 196.753 Km/h
6. G. FISICHELLA Renault M + 0’51″932 196.700 Km/h
7. J.P. MONTOYA McLaren Mercedes M + 0’58″173 196.480 Km/h
8. J. TRULLI Toyota M + 1’11″091 196.025 Km/h
9. V. LIUZZI RedBull Cosworth M + 1’11″529 196.009 Km/h
10. J. BUTTON BAR Honda M + 1’35″786 195.161 Km/h
11. K. RAIKKONEN McLaren Mercedes M 1 kör
12. T. SATO BAR Honda M 1 kör
13. J. VILLENEUVE Sauber Petronas M 1 kör
14. F. MASSA Sauber Petronas M 1 kör
15. T. MONTEIRO Jordan Toyota B 1 kör
16. N. KARTHIKEYAN Jordan Toyota B 1 kör
17. C. ALBERS Minardi Cosworth B 2 kör
18. P. FRIESACHER Minardi Cosworth B 3 kör

Kiestek:

19. R.SCHUMACHER Toyota M 26 kör
20. M. WEBBER Williams BMW M 60 kör

A pontverseny állása


A versenyzők nyilatkozatai a futam után:

Fernando Alonso:

„Nagyon jó verseny volt a mi részünkről, a kocsi tökéletes volt. Minden körben tudtam erőltetni az autót. A verseny elején nagyon sokat vesztettem, valaki meglökött hátulról. Örültem a második helynek is, mikor Kimi gumijai feladták, nagyon örültem a győzelemnek. Sokkal izgalmasabb volt így nyerni.”

Nick Heidfeld:

„Volt lehetőségem az első kanyarban, de Kimi tökéletesen időzített, így kitartottam a második hely mellett. Három kiállásos versenyt csináltunk. Azt hiszem minden tökéletesen sikerült számunkra. A kocsi igazán nagyszerűen ment, de erőltetnem kellett, azt hiszem a gumik egy kicsit többet kaptak a kelleténél. Nagyon jó eredmény ez a csapatnak a nehéz indulás után.”

Rubens Barrichello:

„Az első kanyar nagyszerű az előzésre, de az első körben nagy felfordulást is okozhat. Fernando mellett voltam és hirtelen fordultam, amikor előttem két autó keresztbe állt. Jobbra kellett kitérnem, sokat időt vesztettem itt. Nagy verseny volt, a kocsi megbízhatónak és gyorsnak bizonyult, a motor jó, a gumik egyszerűen fantasztikusak voltak. Nehéz idő járt ránk, de úgy érzem nagyon erős a Ferrari csapat mostantól”