A Montrealt övező csodálatos környezet és a sűrű éjszakai élet, ötvözve az erős francia behatással, egyedülálló atmoszférát kölcsönöz a városnak. Ez megkülönbözteti a többi észak-amerikai várostól, s a 18 futamos világbajnokság kedvenc megállóhelyévé teszi.
A csapatok és pilóták kedvelik az amerikai versenyeket, így többek között Michael Schumacher ezúttal is hamarabb kiutazott feleségével, hogy pihenjen a verseny előtt. „A tengerentúli versenyek előtti rövid pihenő immár tradíció a családban, és évről évre jobban sikerül. A vidék gyönyörű. Corinna és én nem szeretjük a várost és így nagyon szeretjük itt vidéken tölteni a pihenésünket.” – nyilatkozta Michael Schumacher.
A montreali pálya Gilles Villeneuve-ről kapta nevét. Kialakítását tekintve félig utcai pálya, melyet a Szt. Lőrinc-folyón fekvő Ile Notre Dame szigeten alakítottak ki. A pálya nagyon poros és csúszós a hétvége kezdetén. Ez különösen igaz most, mert újraaszfaltozták a pályát és versenyautók még nem jártak rajta.
A pálya padlógázos egyenes szakaszokból és lassú kanyarokból építkezik, de az egyértelmű gyors fordulók hiányoznak. A csapatok a nagy végsebességet eredményező alacsony szárnybeállítással versenyeznek majd, ami miatt le kell mondaniuk a leszorítóerő nagy részéről.
Ezen a futamon a motoroknak nagyon rugalmasnak kell lenniük, miközben elég erősnek is ahhoz, hogy a szűk és lassú kanyarokból ki lehessen gyorsítani. Nagy sebességnél jelentős tapadásra van szükség, a beállítások viszont csekély leszorítóerőt adnak
A Kanadai Nagydíjon egyértelműen a fékeké lesz a főszerep, jelentős terhelésnek lesznek kitéve. A csapatok különleges féktárcsákkal és egyedi hűtéssel készülnek a futamra.
A montreali pálya mindig is próbára tette az abroncsok hőtűrését hosszú egyeneseivel és a kisszámú kanyarral. Az abroncsok nagy sebességgel forognak relatíve hosszú időn át, így könnyen felmelegednek. A hosszú egyeneseket ráadásul kemény fékezés követi, ami még jobban növeli a papucsok hőmérsékletét.
Másrészről viszont a lassú kanyarokban az abroncskopás kicsi és ez az egyenletes pályafelszínnel együtt azt jelenti, hogy az abroncsgyártók, ideértve a Ferrarit is ellátó Bridgestone, a puhább abroncsok közül választanak a hétvégére. A japán gyártó az elmúlt hetet a Ferrarival és a Jordannel töltötte, miközben a két istálló a monzai és a silverstone-i pályán tesztelte versenyautóit.
Ami az autókat illeti, az üzemanyag-felhasználás kritikus Kanadában. Ez az a futam ugyanis, ahol a csapatok a legtöbb üzemanyagot használják fel, így ezen a pályán a legfontosabb a megfelelő üzemanyag-stratégia.
Nyerő lehetne az egy kiállásos boxtaktika is, ám a súlytöbblet miatt jelentős lehet a hátsó kerekek kopása, ahogy azt az utóbbi futamokon láttuk. Valószínűleg a kétkiállásos taktika lesz a favorit, de háromkiállásos takitikára is lehet majd példa.
A 70 körös Kanadai Nagydíj június 12-én helyi idő szerint 13 órakor veszi kezdetét, nálunk ez 19 órát jelent. A pálya hossza: 4,361 km, a teljes versenytáv 305,270 km.
2004-ben zsinórban harmadszor Michael Schumacher nyerte meg a Kanadai Nagydíjat. Ideje 1’28″24.803 volt. A második helyen a szintén ferraris Rubens Barrichello ért célba, míg a dobogó harmadik fokára a BAR-os Jenson Button állhatott fel.
A körrekordot Rubens Barrichello tartja 1″13.622-es időeredménnyel. Érdekessége a tavalyi futamnak, hogy a szabálytalan fékhűtés miatt mind a Toyotát, mind a Williams-t kizárták a versenyből s eredményeiket törölték.
Jelenleg Fernando Alonso és a Renault utcahosszal vezet üldőzői elött, de ez nem adja vissza a jelenlegi erőviszonyokat. A McLaren-Kimi Räikkönen páros a jelenlegi elsőszámú favorit, ám a San Marinó-i műszaki hiba és az Európa Nagydíjon elkövetett vezetői és vezetőségi hibák 20 ponttól fosztották meg a finn pilótát. Ez pedig nagyon hiányozhat majd az év végén.
A Ferrarinak segíthet az időjárás, hiszen esőt is jósolnak a hétvégére és a Bridgestone jobb volt eddig vizes körülmények között. A japán gyártó állítólag kitalált valamit, amivel jelentősen sikerült javítaniuk az abroncsaikon, ez a szombati időmérőn elválik.
Az is segítheti az olasz csapatot, hogy a Michelin gumik utóbbi versenyeken látott erőteljesebb kopása talán keményebb gumik választására ösztönzi a francia abroncsot használókat.
(Forrás: Amber PR)