Kanadai Nagydíj: Ferrarik a dobogón

Kimi Räikkönen győzött a kalandos Kanadai Nagydíjon, amivel megszerezte idei harmadik győzelmét. Nem lehet azonban maradéktalanul elégedett a McLaren, mert a vezető helyen lévő Montoyát kizárták a versenyből, miután piros lámpánál hajtott ki a pályára a boxból, amikor a biztonsági autó a pályán volt.

Bár a Renault-k már a rajtnál átvették a vezetést, végül pontot sem szereztek. Giancarlo Fisichella műszaki, Fernando Alonso vezetői hiba miatt adta fel a versenyt. Ezt a vezetői hibát az is okozhatta, hogy Alonso felidegesítette magát, hogy a csapat nem szólt rá Fisichellára, hogy engedje el őt, amikor gyorsabb volt.

A Ferrari csapat viszont jó hétvégét mondhat magáénak, miután Schumacher a rajt után a hatodik helyig esett vissza és onnan lett második. Ennél is fantasztikusabb Rubens Barrichello teljesítménye, aki a boxból vágott neki a versenynek és harmadikként zárta a futamot.

Továbbra is folytatja rossz szereplését a BAR Honda, akik ebben az évben még nem szereztek pontot. Button nekicsúszott a pályát szegélyező falnak, Sato viszont műszaki hiba miatt nem ért célba. Remekül teljesített viszont a két Red Bull, akiknek ismét mindkét autója pontszerző helyet szerzett.

Jól versenyzett Feliepe Massa is aki, végig maga mögött tudta tartani mindkét Williams-BMW-t, így ővé lett a negyedik hely.

 

Eredmények:

A Kanadai Nagydíj végeredménye:

1. K. RAIKKONEN McLaren Mercedes (M) 1h32’09″290 198.755 Km/h
2. M.SCHUMACHER Ferrari (B) + 0’01″137 198.714 Km/h
3. R. BARRICHELLO Ferrari (B) + 0’40″483 197.310 Km/h
4. F. MASSA Sauber Petronas (M) + 0’55″139 196.792 Km/h
5. M. WEBBER Williams BMW (M) + 0’55″779 196.770 Km/h
6. R.SCHUMACHER Toyota (M) 1 kör
7. D. COULTHARD RedBull Cosworth (M) 1 kör
8. C. KLIEN RedBull Cosworth (M) 1 kör
9. J. VILLENEUVE Sauber Petronas (M) 1 kör
10. T. MONTEIRO Jordan Toyota (B) 3 kör
11. C. ALBERS Minardi Cosworth (B) 3 kör

Leggyorsabb kör: K. RAIKKONEN McLaren Mercedes (M) 1:14.384

Kiestek:

12. J. TRULLI Toyota (M) 62. kör
13. J.P. MONTOYA McLaren Mercedes (M) 52. kör
14. J. BUTTON BAR Honda (M) 46. kör
15. N. HEIDFELD Williams BMW (M) 43. kör
16. T. SATO BAR Honda (M) 40. kör
17. P. FRIESACHER Minardi Cosworth B 39. kör
18. F. ALONSO Renault (M) 38. kör
19. G. FISICHELLA Renault (M) 33. kör
20. N. KARTHIKEYAN Jordan Toyota (B) 26. kör

A pontverseny állása

A versenyzők nyilatkozatai a futam után:

Kimi Räikkönen:

Amikor bejött a biztonsági autó, akkor azonnal kimentem a boxba, szerencsém volt. Az autóval voltak gondok, nem tudtam egyenesben tartani, balra húzott, a csapat azt mondta, hogy vigyázzak az autóra. Nem vállaltam túl nagy kockázatot csak arra figyeltem, hogy tartsam a távolságot Michael előtt. Persze az sem volt hátrány, hogy kiestek a Renaultok.

Michael Schumacher:

Rosszul indultam, emiatt vált nagyon izgalmassá a verseny számunkra. Csak picit voltam gyorsabb a verseny végén Kiminél, de ez nem volt elég arra, hogy megelőzzem. A verseny bizonyos részein jó tempót tudtam menni, pedig pénteken még nem volt ilyen jó az autó.

Rubens Barrichello:

Nagyon jó versenyt futottam, pedig az elején nem így tűnt. Még egy Minardival is küzdöttem, mert nagyon gyors volt az egyenesekben. Nagyon keményen hajtottam, hogy beérjem a többieket. Nem működött a rádióm és az italautomata sem. Szerencsém is volt, amikor Webber elrontott egy kanyart és emiatt Massának is le kellett lassítania, és mind kettőjüket egyszerre tudtam megelőzni.


A Kanadai Nagydíj részletesen

A levegő 32, a pálya hőmérséklete pedig 47 Celsius fokos volt a Kanadai Nagydíj kezdetén. Rubens Barrichello nem állt fel a rajtrács végére, hanem a boxból vágott neki a versenynek, ez annak a jele, hogy a csapat megváltoztatta a taktikát a tegnapi nap után.

Michael Schumacher nagyon rosszul rajtolt, négyen is megelőzték az első két kanyarban. A két Renault szinte állva hagyta az első sort, Fisichella a negyedikről az elsőre, Alonso a harmadikról a második helyre lépett előre. Utánuk Button, Montoya, Räikkönen, Michael Schumacher, Sato, Trulli volt a sorrend. De Trulli az első körben megelőzte a japánt.

A második körben Ralf Schumacher a kaszinó kanyarban kifékezte David Coulthardot és feljött a 11. helyre. A rajtnál Jacques Villeneuve a rajt után nekikoccant Tacuma Sato autójának ezért a második körben már kiment a boxba, ahol kicserélték az első vezetőszárnyát.

A két Renault otthagyta a mezőnyt és saját tempójukban autóztak, 0,6-0,7 másodperccel gyorsabbak voltak mint üldözőik. Sorra autózták a leggyorsabb köröket és hat kör alatt már öt másodpercre elléptek. Eközben Rubens Barrichello a 16. helyen autózott.

A hetedik körben Narain Karthikeyan elrontott egy kanyart, amitől az autó lesodródott a fűre, majd pedig megpördült, de tudta folytatni a versenyt. A sorrend ekkor a következő volt: Fisichella, Alonso, Button, Montoya, Räikkönen, Michael Schumacher.

Ralf Schumacher eközben körök óta üldözte a 10. helyen autózó Nick Heidfeldet, de nem volt annyival gyorsabb, hogy előzni is tudjon.

A 12. körben Michael Schumacher kinn járt a boxban tankolni, majd Mark Webber elé jött vissza a 12. helyre. Jenson Button a 15. körben tankolt, akárcsak Ralf Schumacher. Button a hetedik helyre tudott visszaállni.

A 16. körben a sorrend: Fisichella, Alonso, Montoya, Räikkönen, Trulli, Button, Massa, Heidfeld, Coulthard, Michael Schumacher. Úgy tűnt ekkor, hogy Alonso gyorsabb volt, mint Fisichella, de a csapat nem utasította, hogy engedje el, hagyta, hogy csatázzanak.

Ekkor a McLarenek gyorsabbak voltak, mint a Renaultok, így kissé csökkenteni tudták lemaradásukat. Montoya többször is leggyorsabb volt a verseny ezen szakaszán.

A 21. körben Nick Heidfeld autóját is megtankolták. A boxból visszatérő Christian Klien több kanyaron keresztül feltartotta Alonsot, aki nem tudta lekörözni őt, ezzel a spanyol sok időt veszített.

Tacuma Sato a boxba hajtott és beállt a garázsba a 22. körben. A 24. körben Alonso és Räikkönen autóját is feltankolták, csapattársaik Montoya és Fisichella egy körrel később követték példájukat. Amikor Montoya hajtott vissza a pályára, sikerült volna Alonso elé visszatérnie, de megcsúszott és kisodródott a fűre, így csak a harmadik helyre állt vissza.

Karthikeyan autója a 26. körben megcsúszott és hozzáért a célegyenes bejárati falához. Bár elsőre úgy tűnt, hogy csak jobb hátsó defektet kapott, de eltört a felfüggesztés is, ezért kiállt a versenyből.

A sorrend a 30. körben: Fisichella, Alonso, Montoya, Räikkönen, Button, Michael Schumacher, Trulli, Barrichello.

Fernando Alonso eközben a verseny alatt már harmadszor zárkózott fel Fisichella mögé, de nem tudta megelőzni. A 31. körben Rubens Barrichello is kinn járt a boxban tankolni.

Egy körrel később Fisichella autójában tönkrement a hidraulika, így nem működött a váltó, ezért az olasz feladta a versenyt. Eközben Montoya két másodpercnyire megközelítette Alonsot. A 34. körben Jenson Button és Michael Schumacher másodszorra is feltankoltatta autóját, előbbi a negyedik, utóbbi az ötödik helyre jött vissza.

Az utolsó pontszerző helyért Massa és Nick Heidfeld csatázott, de a német nem volt annyival gyorsabb, hogy előzni tudjon.

A 38. körben Fernando Alonso is falnak csapta a Renault bal hátsó kerekét, ugyanúgy járt, mint Karthikeyan, az ő autójának is megsérült a futóműve, ezért feladta a versenyt. Montoya így átvette a vezetést, mögötte pedig Kimi Räikkönen következett, utána Button, Michael Schumacher, Trulli, Massa volt a sorrend.

A 44. körben Nick Heidfeld autójában tönkre ment a motor, a német feladta a versenyt, ezalatt Michael Schumacher kezdte beérni Buttont. A 46. körben Tacuma Sato – 24 körrel azután, hogy a boxba hajtott – visszaállt a versenybe.

Egy körrel később Jenson Button hibázott és rosszul hajtott át egy rázőkövön, ami megdobta a versenyautót. Nekicsapta a falnak az autóját a célegyenes bevezető részén, ezzel ő is búcsúzott. Ekkor beküldték a biztonsági autót, és szinte mindenki kiment a boxba tankolni.
Mikor Montoya visszatért a versenybe, kisebb problémát okozott, hogy Coulthard elé vagy mögé álljon vissza.

A sorrend ekkor a biztonsági autó mögött nem tükrözte az igazi sorrendet, az Räikkönen, Montoya, Michael Schumacher, Trulli, Webber, Massa, Barrichello, Ralf Schumacher volt.

Az 50. körben a biztonsági autó kiállt a mezőny elöl, a lekörözött versenyzők miatt azonban egymástól kissé lemaradva volt az első három. Juan Pablo Montoyat az 53. körben kizárták a versenyből, mert a biztonsági autós tankolása után piros lámpánál hajtott vissza a pályára.

Így Michael Schumacher jött föl a második helyre, mögötte Trulli, Barrichello, Massa, Webber, Ralf Schumacher volt a sorrend. Ezalatt elkezdett csepegni az eső a pályán, de ez nem befolyásolta a versenyt.

A 61. körben Trulli autóján tönkrement a fék, így ő sem tudta befejezni a futamot. Így a boxból induló Barrichello örökölte meg a harmadik helyet. Öt körrel a vége előtt Sato autójában tönkrement a hátsó fék, amitől a Honda kipördült a pályáról.

Az utolsó körökben Michael Schumacher és Kimi Räikkönen azonos köröket autózott, így a németnek esélye sem volt az előzésre. Ezzel Räikkönen megszerezte idei harmadik győzelmét, Michael Schumacher pedig San Marino után újabb második helyet szerzett. Rubens Barrichello lett a harmadik.

A negyedik helyért az utolsó pillanatig csatázott Felipe Massa és Mark Webber, végül a brazil megtartotta az előkelő pozíciót. A további pontszerző helyeken Ralf Schumacher, David Coulthard és Christian Klien futott be.