Már most kapott hideget – meleget a Toyota csapat. Ralf Schumacher versenyautója pénteken az egyik szabadedzésen defektet kapott, ugyanott ahol tavaly is.
Ezúttal szerencsésebb volt, nem sérült meg, csak az autója tört rommá. Schumacher több orvosi vizsgálaton is részt vett, végül pedig úgy döntöttek, hogy nem áll rajthoz. Helyét a csapat harmadikszámú pilótája Ricardo Zonta veszi át, aki szintén összetörte versenyautóját egy bal hátsó defekt miatt.
Látva a csapatok problémáit, a Michelin új gumikat hozatott Franciaországból, amik vasárnapra érkeznek majd meg. A Barcelonai pályára specifikált gumikat szeretnék bevetni. A gumigyártó egyelőre tárgyal az FIA-val az abroncsok felhasználásáról.
Mindenesetre a csapatok bizakodóak voltak, több átalakítást eszközöltek autóikon, így az egykörös időmérőn nem lett gond az abroncsokkal. Jelenleg azonban még az is elképzelhető, hogy vasárnap csak a hat Bridgestone gumival szerelt autó köröz majd a pályán.
Flavio Briatore például kijelentette, hogy ha a Michelin úgy ítéli meg, hogy a gumik nem biztonságosak, és az FIA nem engedélyezi az új gumikat, akkor a Renault versenyzői nem állnak rajthoz.
A Toyota ennek ellenére bizakodó lehet a versenyt illetően, hiszen Jarno Trulli megszerezte a csapat első pole pozícióját. Az eredményt kiemeli, hogy ma alig tudtak gyakorolni a pályán, mindössze 10 kört futottak. A csapat valószínűleg a gumik kisebb terhelése miatt kevés üzemanyaggal küldi pályára autóit. Trullinak ez a harmadik rajtelsősége.
Kimi Räikkönen volt az egyetlen, aki igazán közel tudott kerülni Trulli idejéhez, de legyőzni ő sem tudta. Nagy esélye van azonban rá, hogy csökkentse a lemaradását Alonso-val szemben, hiszen a finn a második helyről indulhat, míg spanyol ellenfele csak a hatodik pozícióból startolhat.
A BAR csapat pilótája, Jenson Button ahogy Kanadában, úgy most is jól teljesített. Ezúttal a harmadik helyről rajtolhat a versenyző, és talán most megszerzi a csapat idei első pontjait is.
Látva a Michelin-es csapatok gyengélkedését, a Ferrari akár a győzelemre is esélyes lehet, pedig Michael Schumacher az ötödik, Rubens Barrichello csak a hetedik lett. Ross Brawn elmondta, hogy bár jobb lenne, ha előkelőbb helyről rajtolhatnának, de úgy látja, hogy a versenyen sikerülhet majd előrébb lépniük.
Forma-1 Amerikai Nagydíj Az időmérő edzés eredménye: 1. J. TRULLI Toyota (M) 1’10″625 213.681 Km/h |
|
Az időmérő edzés részletei:
Zonta kezdte meg az Amerikai Nagydíj időmérő edzését. Ekkor a levegő 23, az aszfalt 40 Celsius fokos volt. A Toyota versenyzője 1perc 11,754 másodperccel beállította az alapidőt.
A Kanadában történt kizárása miatt másodikként érkezett a pályára Juan Pablo Montoya. A kolumbiai ugyan hibázott, de a pályának is köszönhető, hogy nem tudott nagyot alakítani. Mindössze 0,073 másodperccel volt gyorsabb, pedig a szabadedzésen remekelt a McLaren.
Az erőviszonyoknak megfelelően Narain Karthikeyan 2,095 másodperccel lassabb volt, mint a kolumbiai. Az első ötös csoportban az előző versenyen kiesett Renaultok érkeztek még. Elsőként Giancarlo Fisichella, aki már az első szektorban több mint 0,1-el gyorsabb volt Montoyánál. Végül 0,391 másodperccel ért előbb célba, ideje 1 perc11: 290 volt.
Ennél csapattársa Fernando Alonso sem tudott jobbat, a spanyol 0,090 másodperces hátránnyal második lett.
A második sorozatot Patrick Friesacher, a Minardi versenyzője kezdte meg. Ezúttal nem tudott kiemelkedőt alkotni, ideje elmaradt a Jordanes Karthikeyanétól, 3,206 másodperccel volt lassabb Fisichellánál.
A BAR versenyzője Tacuma Sato az első szektorban még 0,002-el volt csak lemaradva az első helytől, de végül nem sikerült javítani. Sőt csak a harmadik lett 0,207-es lemaradással. Őt Nick Heidfeld követte, aki valószínűleg más taktikával autózik majd holnap, mint a Renault-ok, mert 1,140 másodperccel volt lassabb azoknál.
Jenson Button hasonló kört ment, mint Sato, az első két szektorban ő volt a leggyorsabb, de a harmadikban időt veszített. Ám a lassabb részen szerzett előny elég volt, mert végül 0,013 másodperccel átvette a vezetést. Ám ezúttal nem a britt fog az élről rajtolni, mivel Trulli sokkal gyorsabb volt nála.
Az olasz pilóta Toyotája minden szektorban gyorsabb volt a rivális Hondánál, így nem meglepő, hogy 0,652 másodperccel átvette a vezetést
Féltávnál érkezett a pályára Christijan Albers, a Minardi pilótája gyorsabb volt csapattársánál és Karthikeyannál is. Monteirot azonban nem tudta megverni, mert a portugál csak 2,837 másodperccel volt lassabb Trullinál, míg ő több mint 3 másodpercet kapott.
Jacques Villeneuve az elvárásoknak megfelelően a középmezőnybe autózott, 1,066 másodperces hátrányával az ideiglenes hetedik helyig jutott, amivel Zonta elé került.
Christian Klien és David Coluthard lassabb volt a Saubereknél, ami lehet egy másik taktika miatt is. Az osztrák fiú ezúttal sokkal gyorsabb volt, mint skót csapattáras, fél másodpercet adott neki. Előbbi nyolcadik, utóbbi tizenegyedik lett.
Az utolsó ötös csoport küzdelmét Mark Webber kezdte meg. Az ausztrál minden szektorban lassabb volt, mint az első, összességében pedig 0,902 hátrányt szedett össze, amivel a hatodik helyig jutott, de így is sokkal gyorsabb volt, mint csapattársa.
Rubens Barricehllo tiszta kört futott, valószínűleg a Ferrariban sok üzemanyag lehet, mert +0,806 másodperces hátránya ellenére, Ross Brawn elégedettnek tűnt. Ennél csak kicsit volt gyorsabb Michael Schumacher aki „csak” 0,744 másodpercet kapott.
Az utolsóként érkező Kimi Räikkönen a második szektorban nagyon jó időt autózott, de ez sem volt elég Jarno Trulli Toyotája ellen. A finn a második helyig jutott, hátránya mindössze 0,069 másodperc.