Kiszáll a BMW a Williamsből
Mario Theissen a BMW technikai igazgatója már korábban is beszélt arról, hogy a BMW nem tekinti tökéletes megoldásnak a Williams-szel való együttműködést. Ütőképes csapatot úgy lehet létrehozni, ha mind a karosszéria, mind a motorok egy vezetés irányítása alatt készülnek.

Éppen emiatt egy ideje felröppent a hír, miszerint a BMW a Saubert nézte ki célja megvalósításához, ám ezt a felek akkor cáfolták. Tegnap azonban egy sajtótájékoztató keretein belül bejelentették, hogy a BMW lett a Sauber AG. többségi tulajdonosa.

Az üzlet még nem zárult le teljesen, hiszen a BMW a következő három évben fokozatosan fogja megvásárolni a svájci bank, a Crédit Suisse még megmaradt részesedését. Peter Sauber jelenlegi csapatvezető-tulajdonos kisebbségi tulajdonosként és tanácsadóként marad a csapatnál.

Később jelentik be, hogy mi lesz a csapat hivatalos neve, illetve kik lesznek pilótái 2006-ban. Nick Heidfeldnek lehet esélye egy esetleges állásra, nem csak a német piac, de az idén mutatott teljesítménye miatt is. Heidfeldnek nagy valószínűséggel amúgy is távoznia kell, miután helyére úgy tűnik Jenson Button érkezik a Williamshez.

„A Forma-1 stratégiánk új iránya két felismerésen alapul. Az első: A motor szerepe a teljes autó győzelmi potenciálját illetően lecsökkent. Az autó, a gumik és a pilóták már nagyobb szerepet játszanak, mint korábban. A második: Az optimális versenyautót – véleményünk szerint – csak egy teljesen integrált csapatban és átlátható folyamatokkal lehet létrehozni.” – mondta Mario Theissen a BMW Motorsport igazgatója.

Ezzel a lépéssel tovább erősödhet a Forma-1, hiszen a BMW mindenképpen a világbajnoki cím megszerzése miatt invesztál még többet a projektbe. A cég karosszériás autói a Túraautó Világbajnokságban és a 24 órás versenyeken is remekelnek. A Williams pedig ettől a döntéstől valószínüleg nem fog a középcsapatok közé süllyedni.

Az, hogy miként folytatódik a Williams és a BMW amúgy sem rózsás kapcsolata az kérdéses, az elkövetkező hetekben döntenek erről. A bajorok állítólag továbbra is szállítanák motorjaikat a csapatnak. Ebben az évben azonban maximálisan a 2005-ös szezonra koncentrálnak.

A Sauber AG 1970-ben jött létre, amely eleinte a nemzeti bajnokságban indította versenyautóit. A nyolcvanas években a Mercedes-Benzzel dolgoztak együtt, aminek kicsúcsosodása a 1989-es kettős győzelem volt Le Mans-ban.

1993-ban került a Forma-1-be a csapat, ahol rögtön az első versenyen Dél-Afrikában Kyalami-ban két pontot is szereztek. Legjobb eredményüket 2001-ben érték el, amikor a konstruktőrök között a negyedik helyen zártak. Jelenleg Ferrari motorokat használnak, amit a Maláj olajtársaság „fizet”, ezért Petronas néven futnak.