Köszönhetően annak, hogy a Motorsport Világtanács szeptemberre halasztotta az Amerikai Nagydíjon történtek miatt elmarasztalt csapatok megbüntetését, így biztosított, hogy a hétvégén 10 csapatos verseny lesz. A boxutcában azonban valószínűleg továbbra is a gumi lesz a fő téma, annál is inkább, hiszen a francia pályán is erős terhelésnek lesznek kitéve az abroncsok.
Könnyű győzelmet szerzett Amerikában a Ferrari, így Michael Schumacher az ötödikről a harmadik helyre jött fel az egyéni ponttáblán. „Nagyon elégedett vagyok, jó úton haladunk. A világbajnoki címért folyó harc egy kicsit nyitottabbá vált, ennek ellenére nem szabad túl optimistának lennünk. – nyilatkozta lelkesen a csonka Amerikai Nagydíj győztese, Michael Schumacher.
[bekkep]Az indianapolisi futamot kihagyó Renault nem túl szép emlékekkel távozott az amerikai kontinensről. Montreálban mindkét autójuk kiesett, Indianapolisban pedig el sem indultak. A francia nagydíj viszont jó eredményt követel a csapattól. „Nem érzek magamon nagyobb nyomást csak azért, mert Franciaországban versenyzünk. Ennek ellenére az istálló eredményt vár. Rengeteg Renault-rajongó és támogató látogat ki a futamra, így fontos, hogy gyorsak legyünk és megmutassuk nekik, milyen jó teljesítményt tudunk nyújtani.” – nyilatkozta a világbajnokságban vezető Fernando Alonso.
Az „elmaradt” futam akár jól is jöhet a Renault-nak, hiszen az utóbbi versenyeken megerősödő McLaren nem dolgozott le többet hátrányából.
Nem feküdtek jól a tengerentúli gyors pályák a Williams BMW-nek, amely új aerodinamikai csomaggal érkezik Magny-Cours-ba. Ám a Sauber felvásárlásának híre visszavetheti a csapat amúgy sem lehengerlő lendületét.
A pálya és a verseny
Magny-Cours technikás pályának számít, amelyet lassú hajtűkanyarok, közepesen gyors kanyarok, valamint gyors, akár 200 km/órával vett sikánok tarkítanak. Ennek ellenére Magny-Cours elég lassú pálya, ezért közepes illetve nagy leszorító erőt alkalmaznak rajta.
[bekkep]”Magny-Cours komoly kihívást jelentő pálya, több lassú kanyarral, melyekben jó hátsó tapadás szükséges, így a közepes és lágy közötti tartományból választottunk gumikat. A sötét magny-Cours-i aszfalt miatt azonban napos időben akár 50°C-ra emelkedhet a pálya hőmérséklete, így a jó hőállóság is fontos tényező, miközben közepes és lágy közötti anyagösszetételre van itt szükség.” – mondta Hisao Suganuma, a Bridgestone műszaki igazgatója.
A 70-körös Francia Nagydíj július 3-án helyi idő szerint 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,411 km, a teljes versenytáv 308,586 km. A pályarekordot Michael Schumacher tartja, ideje 1 perc 15,377 másodperc.
2004-ben Michael Schumacher győzött, ideje 1’30″18.133 volt. A második helyezett a Renault-val versenyző Fernando Alonso lett, míg a bronzérmes helyen a második ferraris pilóta, Rubens Barrichello ért célba.
[bekkep]Az idei lesz az 55. Francia Nagydíj, miután 1950 óta Magny-Cours mellett hét helyszínen, Reimsben, Rouenben, Clermont-Ferrandban, Le Mans-ban, Le Castelletben és Dijon-Prenois-ban, tartották meg a futamot. Franciaországon kívül egyedül az USA-ban tartottak meg Forma-1-es futamot több versenypályáján, összesen kilencen.
Az első versenyt Nevers mellett Franciaország központjában 1991-ben rendeztek, s mikor a versenyt áthelyezték a festői Le Castellet pályáról ide, sokan nemtetszésüknek adtak hangot. Igazából a versenypálya környéke egy kicsit unalmas, nincs túl sok látnivaló.
(Forrás: Amber PR)
(Grafika: f1.allianz.com)