Max Mosley, az FIA (Nemzetközi Automobil Szövetség) elnöke új ötlettel állt elő, amivel javíthat a csapatok és a szövetség kapcsolatán is. Az újítás lényege, hogy egy rendszerrel időlegesen megnövelnék a versenyautók teljesítményét.
[bekkep]Az új eszköz lényege, hogy a fékezéskor keletkező hőt átalakítják és eltárolják, célszerűen egy akkumulátorban, majd azt vélhetően egy elektromos motor, esetleg villanymotorral hajtott feltöltő beépítésével az autó teljesítményének fokozására használják.
Az információk szerint ezzel az eszközzel 60 plusz lóerő állna a pilóta rendelkezésére, amit egy gombnyomással aktiválhatna. A nagyobb teljesítményre öt másodpercig támaszkodhatna a pilóta, azaz elég lehet egy előzés kivitelezéséhez. A rendszert az FIA fedélzeti elektronikája szabályozná.
Hasonló rendszer működik a Toyota Prius és a Lexus RX 400h hibrid járművekben, ám a kettő között van egy nagyon komoly eltérés. Míg a Forma-1es versenyautókban van sebességváltó, addig a japán cég hibridjárműveiben nincs, vagy fokozatmentes egységet alkalmaznak.
Az FIA más szabályait is segítheti a rendszer, hiszen vélhetően egy generátorra is szükség lesz a kivitelezéshez, illetve maga a villanymotor is működhet generátorként, amit a benzinmotor indításához is felhasználhatnak. Ez pedig összevág az FIA új szabálytervezetével, amelyben önindítóval akarja felszerelni az autókat, hogy azokat a pilóták indítsák be.
Mosley ezúttal sem másodkézből származó információkra támaszkodik, hiszen saját autója egy Toyota Prius II, amelyben a Toyota harmadik generációs hibrid rendszere dolgozik. Ő volt az első Prius II vásárló Angliában.
[bekkep]Az elképzelést több csapat is üdvözölte, hiszen új fejlesztést indítana el. Egyesek ugyanis nem csak a pénzügyek és a vezetés miatt akarnak új, rivális szériát létrehozni, hanem mert szerintük a szövetség tervei márkakupává zülleszthetik a Forma-1-et. Pedig ehhez a sorozathoz mindig a legújabb technológia kapcsolódott.
Ezt a megoldást azért is tartják jónak, mert ismét egy olyan ötlet, ami a hétköznapi autókkal teremt kapcsolatot, azaz van értelme a fejlesztésnek. Korábban a szénszálas, kompozit fékek fejlesztése is rengeteg pénzt emésztett fel, de napjainkban egyre több nagyteljesítményű utcai autóba is megrendelhetők.
1998-ban a McLaren-Mercedes már foglakozott az energiák újrahasznosításával, ám akkor az FIA letiltotta a rendszert. Érthető tehát, hogy a csapat igazgatója Martin Whitmarsh örömmel fogadta az ötletet. Mosley a hétvégén elsőként a Ron Dennis-nek (McLaren) és Christian Horner-nek (Red Bull) szeretné megmutatni a terveket. Ez a találkozó javíthat a csapatok és a szövetség jelenlegi kapcsolatán is.