Räikkönen oktatott

Kimi Räikkönen nagy fölénnyel nyerte meg Német Nagydíj időmérő edzését, annak ellenére, hogy a McLaren versenyautója nem volt tökéletesen stabil. A finn az utolsó előtti kanyarban meg is csúszott, ennek ellenére megszerezte idei negyedik pole pozícióját.

[bekkep]Juan Pablo Montoya megpróbálta megverni csapattársát, ám az ő autója is megcsúszott, de ez rosszabb véget ért. A kolumbiai autója megpördült és a gumifalba csúszott, így az utolsó sorból, vagy a boxutcából rajtolhat.

A Renault-ok a szabadedzéseken lassabb voltak a McLaren autóinál, és ezúttal sem tudták megverni őket. Fernando Alonso ezúttal „csak” a harmadik helyig jutott, míg csapattársa Fisichella negyedik lett, így a Renaulté lett a második sor.

Kisebb meglepetésre Jenso Buttoné lett a második rajtkocka, ám valószínűleg kevés üzemanyag van BAR-Hondában. Csapattársa Tacuma Sato szerezte meg a nyolcadik rajtkockát.

[bekkep]Valószínűleg a könnyű versenyautónak köszönheti jó eredményét Michael Schumacher is, mert másként nehézen elképzelhető, hogy 1,2 másodperccel gyorsabb legyen Barrichellonál, úgy hogy egyikük sem hibázott. A német ötödik, a brazil tizenötödik lett.

Jobban szerepeltek a Williams-BMW-k is Hockenheimben, mint az utóbbi versenyeken. Mindkét pilótájuk az első tízből rajtolhat, Webber hatodik, Heidfeld hetedik lett az időmérőn.

 

Forma-1 Német Nagydíj

Az időmérő edzés eredménye:

1. K. RAIKKONEN McLaren Mercedes (M) 1’14″320 221.561 Km/h
2. J. BUTTON BAR Honda (M) 1’14″759 + 0’00″439
3. F. ALONSO Renault (M) 1’14″904 + 0’00″584
4. G. FISICHELLA Renault (M) 1’14″927 + 0’00″607
5. M.SCHUMACHER Ferrari (B) 1’15″006 + 0’00″686
6. M.WEBBER Williams BMW (M) 1’15″070 + 0’00″750
7. N. HEIDFELD Williams BMW (M) 1’15″403 + 0’01″083
8. T. SATO BAR Honda (M) 1’15″501 + 0’01″181
9. J. TRULLI Toyota (M) 1’15″532 + 0’01″212
10. C. KLIEN RedBull Cosworth (M) 1’15″635 + 0’01″315
11. D. COULTHARD RedBull Cosworth (M) 1’15″679 + 0’01″359
12. R.SCHUMACHER Toyota (M) 1’15″689 + 0’01″369
13. F. MASSA Sauber Petronas (M) 1’16″009 + 0’01″689
14. J. VILLENEUVE Sauber Petronas (M) 1’16″012 + 0’01″692
15. R. BARRICHELLO Ferrari (B) 1’16″230 + 0’01″910
16. C. ALBERS Minardi Cosworth (B) 1’17″519 + 0’03″199
17. R. DOORNBOS Minardi Cosworth (B) 1’18″313 + 0’03″993
18. T. MONTEIRO Jordan Toyota (B) 1’18″599 + 0’04″279

Nem teljesítettek mért kört:

19. J.P MONTOYA McLaren Mercedes (M)
20. N. Karthikeyan Jordan Toyota (B)

A versenyzők nyilatkozatai:

Kimi Räikkönen:

Egész hétvégén remekül működött az autó, de most talán egy kicsit rosszabb volt, mint a délelőtti szabadedzésen. Némelyik kanyarban kicsit sok volt, de mivel baleset nélkül megúsztam, így nem panaszkodom. Most esélyesek vagyunk, hogy a győzelemért harcoljunk

Jenson Button:

Nem volt tökéletes kör, mert az autó orra sokat csúszkált, de elöl vagyunk és ennek örülök. Sokat fejlődtünk, de van még mit javulnunk. Szeretem Hockenheimet, még soha nem kerültem az első tizenkettőbe, így most elégedett vagyok.

Fernando Alonso:

Csaknem fél másodpercet vesztettem a reggeli tempóhoz képest, némely kanyarban nem volt elég tapadása az autónak. Ha minden jól ment volna, akkor most az első helyen lennénk, de legalább a pálya tiszta oldaláról rajtolhatok. Bízok a holnapi szereplésünkben és a győzelemért fogunk küzdeni.


Az időmérő edzés részletei:

Felhős égbolt, 21 fokos levegő és 31 Celsius fokos aszfalt fogadta a résztvevőket a hockenheimi pályán. Robert Doornbos kezdte meg a Német Nagydíj időmérő edzését, hiszen neki ez volt az első igazi versenye a Forma-1-ben. A holland ideje 1 perc 18, 313 másodperc volt.

[bekkep]Az őt követő Karthikeyan már a célegyenes végén hibázott, túl gyorsan érkezett a kanyarba, így a bukótérből jött vissza. Később is hibázott az indiai, ezért be sem fejezte körét, inkább a boxba hajtott, így ő lesz az utolsó a rajtrácson.

Chririjan Albers a másik Minardival érvényesítette tapasztalatát és 0,794 másodperccel gyorsabban hajtott, mint csapattársa. Az Indianapolisban harmadik helyet szerző Tiago Monteiro sem tudott tiszta kört futni a Jordan-nel, csúszkált az autója így mindkét Minardinál lassabb volt.

A „kicsiket” követő Tacuma Sato a papírformának megfelelően már mérvadó időt autózott és minden mért ponton jelentősen gyorsabb volt az őt megelőzőknek, összesen 2,018 másodperccel volt gyorsabb Albersnél.

[bekkep]A második ötös csoportot Chritijan Klien kezdte meg. Az osztrák már a reggeli szabadedzéseken is remekelt és ezúttal is jó kört futott. Úgy tűnt, hogy Satot is megfogja, mert az első szektorban gyorsabb volt a japánnál, de végül 1 perc 15, 635 másodperces idővel zárt, így 0,1-el a második helyre szorult.

Jacques Villeneuve több hibát is elkövetett, lecsúszott az ívekről 0,511 másodperc hátrányt gyűjtött be. David Coulthard az első szektorban jobb volt csapattárásánál, de később időt veszített és 0,04 másodperces hátránnyal mögé került.

Nick Heidfeld tiszta kört futott, ugyanúgy, mint Sato, de sikerült neki némi előnyt is összegyűjteni, 0,098 másodperccel átvette a vezetést. A Williams-BMW mások versenyzője Mark Webber minden szektorban jobb volt az ellenfeleinél, összességében 0,333 másodpercet vert Heidfeldre. Az új első idő 1 perc 15,070 másodperc, ami a szabadedzéseket figyelembe véve remek idő.

[bekkep]Felipe Massa kezdte meg az időmérő második felét. A brazil az első szektorban több mint 0,3 másodpercet kapott, a Saubert, csakúgy, mint Villneuve-nél itt is nagy végsebességre állították, így a pálya belső részén a kisebb leszorítóerő miatt csúszkált. A hátránya 0,939 másodperc lett.

Az időmérő edzéseken jól szereplő toyotás Jarno Trulli ezúttal nem remekelt, bár látszólag nem követett el hibát, 0,462 másodperces hátrányt szedett össze és csak az időleges negyedik hely lett az övé. Csapattársa Ralf Schumacher ahogy az várható volt, 0,2 másodperccel még Trullinál is lassabb volt.

Rubens Barrichello hozta a Ferrari idei formáját, tiszta kört ment, de egyszerűen lassú volt az autó. A brazil 1,16 másodpercet kapott és csak a tizedik helyig jutott. A helyiek kedvence Michael Schumacher jóval gyorsabb volt csapattársánál, sőt mindenkinél, aki előtte ment.

[bekkep]Valószínűleg nagyon kevés üzemanyag van a német versenyautójában, így 0,064 másodperccel megverte Mark Webbert. Schumacher 1 perc 15,006 másodperccel átvette a vezetést.

Az utolsó ötös csoportot Jenson Button kezdte meg, aki könnyedén verte a hétszeres világbajnokot. Minden szektorban ő volt a leggyorsabb, ő volt az első, aki az időmérőn 1:15 alá tudott menni. Az új első idő 1:14,759 másodperc lett. A Renault versenyzője Giancarlo Fisichella nem bírt a brit tempójával, csak második lett.

Ám az őt követő Kimi Räikkönen fantasztikusat ment. Már az első szektorban is gyors volt, a McLaren csúcssebessége 323 km/óra volt, ami magasan verte a többiek tempóját. Végül 0,439 másodperccel verte Buttont, a finn ideje 1 perc 14,320 másodperc volt, pedig az utolsó kanyarban megcsúszott, de sikerült korrigálnia.

[bekkep]Fernando Alonso szintén megfutotta a 323 km/órát, ennek ellenére sok hátrányt gyűjtött be, 0,584 másodperces hátránnyal a harmadik helyre szorult. Juan Pablo Montoya szinte lemásolta csapattársa gyors körét, még a hibáját is. Ő is túl gyorsan érkezett az utolsó kanyarba, ám ő nem tudta megfogni az autót, ami a sóderágyban kötött ki.

Így míg Räikkönen az első helyről indulhat, addig Montoya a 19. helyről az utolsó sorból vág neki majd a versenynek.