Mivel lehűlés nem várható, ezért az eső sem változtathat azon a tényen, hogy a Magyar Nagydíj az egyik legforróbb verseny lesz a szezonban. Ráadásul a pálya lassú jellege miatt fokozottan kell ügyelni a hűtésre, amire a menetszél kevésbé képes.
A következő Török Nagydíjon ugyanezzel a motorral versenyeznek a pilóták, ezért fontos, hogy ne főzzék meg azokat a Hungaroringen. Amennyiben valóban érkezik eső vasárnapra, az jóval izgalmasabbá teheti a versenyt, mint amilyen száraz pálya estestén várható.
A Hungaroring ugyanis rendkívül kevés előzési lehetőséget tartogat a Forma-1-es autók számára, a keskeny, kanyargós pálya nagy részén szinte lehetetlen pozíciót javítani anélkül, hogy az elöl haladó hibázna. A legfontosabb szempont a megfelelő leszorítóerő beállítása, a teljesítmény most kevésbé játszik szerepet.
Mindezek tudatában a csapatok az időmérőn a lehető legjobb idő elérésére törekednek, mivel jó eséllyel nyerheti a futamot a pole pozícióból induló pilóta. Nem elhanyagolható a boxtaktika megválasztása sem, ahol szintén jelentős előnyre tehet szert egy-egy csapat versenyzője.
A vizes aszfalt egyébként a Bridgestone abroncsokkal szerelt autóknak kedvez, így a Ferrari nagyobb veszélyt jelentene a megbízható Renault-k, és a rendkívül gyors McLaren-ek számára. Vasárnap minden eldől!