Az időmérő kezdete előtt 30 fokos levegő és 45 fokos aszfalthőmérsékletet mutattak a műszerek, ez még nem tartozik a vészesen meleg kategóriába.
Az időmérő edzést David Coulthard kezdte meg, ami sohasem igazán szerencsés – főleg nem új pályán- mivel ilyenkor még kevesebb a gumi az aszfalton és több a por is az útfelületen. A másodvirágzását élő pilóta 1.29.764-es alapidőt autózott, ami végül csak a 14. helyre lett elég.
[bekkep]Csapattársa Klien volt a következő, a még szűznek mondható török aszfalton, ő közel egy másodpercet tudott javítani, ami kettővel jobb rajtpozícióhoz elég számára. A Red Bull Racing versenyautóit Robert Doornbos követte a Minardival, aki nem fejezett be mért kört, sőt a boxutcába hajtva kigyulladt a kocsi hátulja, valószínűleg a fékek kaptak lángra.
A jordanes Monteiro futott egy utolsó időt, majd Juan Pablo Montoya került sorra. Ő 1.27.352-es köridejével megfutotta az addigi legjobb időt, de szabadedzéseken látottak alapján tudni lehetett, hogy ez nem lesz elég az első helyre. Így is lett, a kolumbiai a 4. helyről rajtolhat holnap.
Sauberrel Jacques Villeneuve következett, aki a nyolcas kanyart nem tudta bevenni, kiszaladt a bukótérbe, majd a pályára visszatérve megpördült és lefulladt a versenyautója. Ez az gyors bal kanyar egyébként nem csak Villeneuve-öt, de később több más pilótát is megtréfált.
[bekkep]Miután a saubert letolták a pályáról, Albers a Minardival kocsikázott körbe és megfutotta a leglassabb kört, ami Montoya-hoz képes majdnem plusz 5 másodpercet jelentett. A jövőre Barrichello helyére igazoló Felipe Massa futott egy második időt a Sauberrel, őt Barrichello követte.
A 33 éves brazil pilótának már szerődése van a BAR Honda csapattal és rendkívül boldognak tűnik, ami nyilatkozataiból is kiderül, megunta, hogy évekig Schumachernek asszisztált. A Bridgestone megint kiszúrt a Ferrarival, mert állítólag nem a megfelelő keverékű abroncsot hozták magukkal, ennek eredménye meglátszott az eredményen is, ami a 11. helyre lett elég.
Monteiro még futott egy laza kört, amivel jócskán megelőzte a minardis Albers, többre azonban nem volt elegendő. A jordanes pilóta után jöttek a nagyok, akik a pole pozícióért harcoltak.
[bekkep]Az erre esélyesek közül elsőként a pontversenyt jelenleg vezető Fernando Alonso kezdte meg mért körét, és minimális hibával 1.27.050-es idővel átvette a vezetést. A BMW kedvenc pilótája Nick Heidfeld egy hatodik időt tudott kihozni autójából.
Őt Fisichella követte, aki társa tapasztalatait hasznosítva jobban vette a pálya leggyorsabb szakasza utáni kanyart, és így át tudta venni a vezetést, igaz csak 11 ezred másodperccel.
Takuma Sato is kiszaladt a 8. kanyarban, így csak egy 14. helyre futotta, de nem ez volt az legnagyobb bakija. Az őt követő Mark Webber ugyanis utolérte Satot levezető körében, aki feltartott a BMW-s pilótát, amiért valószínűleg büntetést is fog kapni.
[bekkep]Jenson Button remekül kezdett, vezetett az első szektorban, de a 8. kanyarban ő is megcsúszott, sőt később is elhagyta még a pályát. Ezzel pont Sato elé került a 13. helyre.
A Toyota Trulli segítségével az ötödik helyre pozícionálta magát, Ralf Schumacher már csak a kilencedik helyre tudta behozni az autót, mert ő is hibázott. Testvére Michael követte öccse rossz példáját, megcsúszott az egyik kanyarban, és be sem fejezte mért körét.
Utoljára gurult a még mindig rendkívül poros pályára Kimi Raikkönen, akitől mindenki a legjobb időt remélte. Nem is kellett csalódniuk, mivel minden szektorban ő volt a leggyorsabb, és közel hibátlan kört teljesített 1.26.797-es idővel. Ha a technika bírja, nagy valószínűséggel újabb pontokat faraghat le hátrányából a finn pilóta.
Forma-1 Török Nagydíj Az időmérő edzés eredménye: 1.Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes (M) 1:26.797 |
|