Räikkönen nyert, mégis vesztett

Az Olasz Nagydíj időmérő edzésének legfontosabb híre, hogy Kimi Raikkönen versenyautójában ismét motort kell cserélni. Miután a finn pilóta ma az egyik szabadedzésen gyengébbnek érezte a versenyautó erőforrását, a mérnökök megállapították, hogy tönkrementek a szelepek a motorban. Mindössze 121 kilométert bírt ki a Mercedes blokk, amelynek nem csak az Olasz, de a Belga Nagydíjon is működnie kellett volna.

[bekkep]Így hiába nyerte meg a finn pilóta az időmérő edzést, csak a tizenegyedik helyről rajtolhat. Ezzel a futamgyőzelmi esélyei jelentősen csökkentek, annak ellenére, hogy Monzában sokkal könnyebb előzni, mint más pályákon. Hatodik pole pozícióját szerezte meg idén Raikkönen.

Legnagyobb ellenfele Fernando Alonso harmadik lett az időmérőn, ezért ő az első sorból, a második helyről startolhat vasárnap. Az élről a McLaren másik versenyzője Juan Pablo Montoya indulhat majd, ami izgalmassá is teheti a futamot, ha a csapat arra biztatja, hogy fogja vissza egy kissé a mezőnyt.

A Renault csapatnak rossz hír, hogy Giancarlo Fisichella elrontotta mért körét és csak a kilencedik lett. Viszonylag jó kört futottak a Ferrarik hazai pályájukon, ez azonban nem jelenti azt, hogy az élmezőnnyel fel is vehetik a versenyt, de egy jó taktikával dobogóra kerülhetnek.

[bekkep]Michael Schumacher hetedik lett, így a harmadik sorból indulhat majd holnap, ami nem olyan rossz Monzában. Rubens Barrichello mögüle a hetedik helyről várja a folytatást.

Remekeltek az időmérő edzésen a BAR pilótái, aki a szabadedzéseken még nagyon lassúak voltak. Ezúttal a negyedik (Button) és az ötödik (Sato) időt autózták, így mindketten a második sorba kerültek. Ez pedig a McLaren malmára hajtja a vizet, hiszen Alonsonak immár a Hondákra is figyelnie kell.

Az időmérő edzés részleteit a 2. oldalon olvashatják

 

Forma-1 Olasz Nagydíj

Az időmérő edzés eredménye:

1. RAIKKONEN McLaren Mercedes (M) 1’20″891 257.814 Km/h
2. MONTOYA McLaren Mercedes (M) 1’21″055 + 0’00″164
3. ALONSO Renault (M) 1’21″307 + 0’00″416
4. BUTTON BAR Honda (M) 1’21″328 + 0’00″437
5. SATO BAR Honda (M) 1’21″481 + 0’00″590
6. TRULLI Toyota (M) 1’21″767 + 0’00″876
7. M.SCHUMACHER Ferrari (B) 1’21″781 + 0’00″890
8. BARRICHELLO Ferrari (B) 1’21″938 + 0’01″047
9. FISICHELLA Renault (M) 1’22″055 + 0’01″164
10. R.SCHUMACHER Toyota (M) 1’22″281 + 0’01″390
11. COULTHARD RedBull Cosworth (M) 1’22″308 + 0’01″417
12. VILLENEUVE Sauber Petronas (M) 1’22″312 + 0’01″421
13. KLIEN RedBull Cosworth (M) 1’22″578 + 0’01″687
14. WEBBER Williams BMW (M) 1’22″578 + 0’01″687
15. MASSA Sauber Petronas (M) 1’23″044 + 0’02″153
16. PIZZONIA Williams BMW (M) 1’23″313 + 0’02″422
17. MONTEIRO Jordan Toyota (B) 1’24″654 + 0’03″763
18. DOORNBOS Minardi Cosworth (B) 1’24″912 + 0’04″021
19. KARTHIKEYAN Jordan Toyota (B) 1’25″860 + 0’04″969
20. ALBERS Minardi Cosworth (B) 1’29″968 + 0’09″077

A versenyzők: nyilatkozatai:

Kimi Räikkönen:

Nem túl szerencsés a hétvége, de a kocsi jó, csak a motor robbant le. De a sebességünk meg van, és jó a taktikánk is. Remélem, meg tudjuk oldani a problémákat, és azok nem következnek be újra, a csapat ezen dolgozik, mert ez nem először fordul elő idén. Nem túl jó a rajtpozícióm, de az autó jó, így remélem sikerül előrébb jönnöm.

Juan Pablo Montoya:

Kicsit alulkormányozott volt néhány helyen az autó, de elégedett vagyok. Gyorsak vagyunk és a pole-ból indulok, így egyértelműen győzni akarok. Kimi helyzete nem túl jó, így egyértelműen egy célunk lehet, hogy megpróbáljuk megnyerni a konstruktőri bajnoki címet.

Fernando Alonso:

Szeretnénk nyerni, mert az autó jó, és elég gyors is. Jó verseny lehet holnap, hiszen az első sorból rajtolhatok.


Nyári időben, harminc fokos melegben kezdődött meg az Olasz Nagydíj időmérő edzése. A Nick Heidfeldet helyettesítő Antonio Pizzonia kezdte meg az edzést. A brazil pilóta 1 perc 23, 291-es kört teljesített a Williams-szel. Másodikként Mark Webber érkezett a pályára, ahol a múlt héten 372 km/órával száguldott az egyik teszten.

[bekkep]Ahogy az várható volt, az ausztrál gyorsabb volt csapattársánál, 0,731 másodperccel hamarabb tette meg mért körét. Felipe Massa következett az edzésen, aki Pizzoniat megverte ugyan, de fél másodperccel lassabb volt Webbernél.

Michael Schumacher agresszíven terelte a Ferrarit, rögtön a kör elején, a célegyenes végén elfékezte magát. Teljesen kihasználta a rázóköveket, így a gyenge első szektor után a második szektorban már átvette a vezetést. 0,839 másodperccel gyorsabb volt Webbernél, az új első idő 1 perc 21,721 másodperc lett.

Christijan Albers zárta az első öt autó sorozatát, a holland az egyik kanyart nagyon kiszélesítette a sóderágyban fordult, amivel sok időt veszített. Eredménye a papírformának megfelelőn elmaradt a többiekétől, 5, 243 másodpercet kapott Schumachertől.

[bekkep]Tiago Monteiro folytatta az edzést az első szünet után. A portugál vezetheti az új tervezésű Jordant, melyet pénzfeldobással nyert el Karthikeyan elöl. Monteiro csak Alberst tudta megverni, hátránya 2,945 másodperc lett. Csapattársát Narain Karthikeyan követte a régi Jordannel, akinél 1,2 másodperccel volt lassabb.

Robert Doornbos jó kört futott a Minardival, olyannyira, hogy nem csak csapattársát, de Karthikeyant is megelőzte.

Ralf Schumacher az első szektorban még tudta tartani a tempót testvérével, de a második szektortól időt veszített. Az óra nála 0,545 másodperccel futott tovább, így az ideiglenes második helyet szerezte meg.

[bekkep]Az 1997-es világbajnok Jacques Villeneuve az első mért pontnál csak 0,086 másodperccel maradt el Schumachertől, de utána más ő sem tudta tartani a lépést. A kanadai azonban jó kört futott, megverte csapattársát és a két Williams-szet is, így harmadik lett 0,685 másodperces hátránnyal.

Rubens Barrichello indította a harmadik ötös sorozatot az időmérő edzésen. A brazil már az első mért ponton 0,221 másodpercet adott csapattársának, előnyéből 0,74 maradt a második időmérőig, végül előnyét elveszítette és csak második lett.

Tacuma Sato is gyorsabb volt az első szektorban a BAR-Hondával, de ő tudta is tartani a lépést a hétszeres világbajnokkal, és meg is verte őt. Előnye 0,244 másodperc volt, az új első idő pedig 1 perc 21:477 másodperc.

[bekkep]Chritian Klien ahogy várható volt nem közelítette meg az elsőket 1,055 másodperces hátrányával hetedik lett. A Red Bull pilótáját csapattársa David Coulthard követte, aki hasonló kört futott, mint az osztrák. Ám ö két tizeddel gyorsabb volt, így ő indulhat ellőbbről.

Az időmérők specialistája Jarno Trulli jó kört futott, de Satoval nem bírt csak második lett hátránya 0,163 másodperc. A másik baros Jenson Button csapattársánál Satonál is gyorsabb volt, annak ellenére, hogy eddig a hétvégén csak gyengélkedett. 0,108 másodperccel gyorsabb volt japán társánál és 1 perc 21,369 másodperccel átvette a vezetést.

Giancarlo Fisichella nem tudott tiszta kört futni, két komolyabb hibát is elkövetett csak hatodik lett. Juan Pablo Montoya ahogy várni lehetett fantasztikusan gyors volt, már az első szektorban 0,3-el vezetett, aminek felét veszítette el a második részen, amit a harmadik szektorban vissza szerzett. 1:21,054-el átvette a vezetést Buttontól.

[bekkep]Fernando Alonso mindent megtett, hogy az élről indulhasson, hasonló kört futott, mint Montoya, végül 0,265 másodperccel került a kolumbiai mögé a második helyre. Kimi Räikkönen zárta az időmérő edzést, amit 0,176 másodperces előnnyel meg is nyert. Ő volt az egyetlen, aki 1 perc 21 alatt tudott körbejutni a pályán. Ideje 1 perc 20:848, ám a motorcsere miatt csak a 11. helyről rajtolhat holnap.