A Forma-1 világbajnokság Olasz Nagydíját Juan Pablo Montoya nyerte. A kolumbiai magabiztosan, a rajttól végig az élen autózva szerezte meg a győzelmet.
[bekkep]Ám a futam végén kockáztatnia kellett, mert bal hátsó kerekéről levált a futófelület egy része, ám ő a pályán maradt és célba vitte a McLarent. Ez volt Montoya második győzelme idén. Hasonlóan tiszta versenyt futott Fernando Alonso, aki a második helyről indulva hozta be a Renault-t a második helyre.
Kimi Raikkönennek remek taktikát talált ki a csapata, hiszen a finn csak egyszer tankolt, szemben az élről induló ellenfeleivel, akik kétszer kaptak üzemanyagot. Mindez azonban eredménytelen lett, mert a 28. körben a finnek ismét a boxba kellett mennie, mert Montoyához hasonló gumiproblémája volt.
Ettől a finn ismét a középmezőnyben találta magát, majd később még meg is pördült. Végül a negyedik helyig tudott felzárkózni, így nemhogy csökkent volna lemaradása világbajnokságban, hanem három ponttal nőtt is Alonsohoz képest. A Renault viszont elégedetten távozhat, hiszen mindkét pilótájuk dobogóra állhatott, miután Fisichella harmadik lett.
[bekkep]Ahogy várni lehetett a Ferrarik gyenge versenyt futottak, egyik autójuk sem szerzett pontot, Schumacher 10. Barrichello 12. lett. Hasonló visszaesést mutattak a BAR-ok is, akik a versenyen már nem voltak olyan gyorsak, mint az időmérőn. Button csak egy pontot szerzett, Sato pedig még azt sem, miután egy plusz boxlátogatást is be kell iktatni a töltőrendszer hibája miatt.
A Williamsnél a Heidfeld helyett beugró Antonio Pizzonia is csak egyszer kapott üzemanyagot, amivel sikerült egészen a hetedik helyig előre jutnia. Csapattársa Mark Webber ennél rosszabbul szerepelt, mert már az első kör után vezetőszárnyat kellett cserélni autóján, a rajt utáni koccanás miatt. Ő csak 14. lett.
A Toyota csapat ismét eredményes volt, bár autóik nem voltak kiemelkedően gyorsak, de takikájuk jól működött, így Trulli ötödik és Ralf Schumacher hatodik helyével hét pontot kasszíroztak. A csapat arra hajt, hogy az év végére megelőzzék a Ferrarit a konstruktőri pontversenyben.
A futam érdekessége, hogy senki nem adta fel a versenyt baleset vagy műszaki hiba miatt, mind a 20 autó célbaért.
A verseny részleteit a 2. oldalon olvashatják:
Forma-1 Olasz Nagydíj A verseny végeredménye: 1. MONTOYA McLaren Mercedes (M) 1h14’28″659 247.097 Km/h |
|
Napsütéses időben, 25 fokos levegő- és 45 fokos aszfalthőmérséklet mellett kezdődött meg a Forma-1 világbajnokság olaszországi futama. A rajtnál Juan Pablo Montoya simán megőrizte első helyét, mögötte Fernando Alonso és Jenson Button fordult. Kimi Raikkönen nem rajtolt túl jól, többen is elmentek mellette, de vissza tudta előzni őket, így az első kör végén ismét a 11. helyen állt.
[bekkep]David Coulthard rögtön az első kör után a boxba hajtott, mivel az első sikánban megsérült az autója, de tudta folytatni a versenyt.
Michael Schumacher Jarno Trullival vívott izgalmas csatát, több kanyart is egymás mellett vettek be, a német az egyik sikánon átvágva tudta végleg megelőzni az olaszt. A sorrend ekkor a következő volt: Montoya vezetett, őt Alonso, Button, Sato, Barrichello, Michael Schumacher, Trulli, Fischella, Ralf Schumacher követte.
A McLarenek nem voltak gyorsabbak ellenfeleiknél, Montoya sem tudott jelentősen elszakadni Alonsotól és Raikkönen sem tudott előrébb kerülni.
[bekkep]A harmadiktól a nyolcadik helyig autózó pilóták egymás mögött vonatozva haladtak körbe, de az utánuk következők sem voltak túlságosan lemaradva. Eközben Alonso gyorsabb köröket teljesített, mint Montoya, így sikerült hátrányát csökkentenie, ami ekkor kb. 2,2 másodperc volt.
Jarno Trulli a hetedik körben visszaelőzte Michael Schumachert és feljött a hatodik helyre, annak ellenére, hogy a szektoridők szerint a német gyorsabb volt, mint ellenfele. Räikkönen továbbra is a 11. helyen autózott.
A 11. körben Montoya vezetett, mögötte, Alonso, Button, Sato, Barrichello, Trulli, Michael Schumacher, Fisichella volt a sorrend. A 13. körben az élmezőnyből elsőként Michael Schumacher hajtott a boxba üzemanyagért, a 14. helyre tudott visszaállni.
[bekkep]Egy körrel később csapattársa Rubens Barrichello is megkapta első adag üzemanyagát, akárcsak Jacques Villeneuve. A brazil a 12., a kanadai a 14. helyre állt vissza. Kimi Raikkönen ezzel a kilencedik helyre lépett előre, ebben az időszakban 0,7-0.9 másodperccel lassabb köröket futott, mint Montoya.
A 16. körben Tacuma Sato a boxba hajtott, hogy feltankolják versenyautóját, de nem működött a töltő, Button egy körrel később kapott üzemanyagot, majd a 10. helyre állt vissza. A hátsó régiókban ezalatt Mark Webber David Coulthardot támadta. Tacuma Sato a 18. körben újra a boxba hajtott, hogy végre tankoljanak autójába, de ezzel oda is lett a versenye.
Christian Klien versenyautóját a 18. körben tankolták fel, őt egy körrel később követte Fernando Alonso. A spanyol pilóta közvetlen Kimi Raikkönen elé állt vissza. A finn azonnal támadásba lendült, de Alonso zárta az íveket.
[bekkep]Montoya a 20. körben állt ki csapatához benzinért, visszatérve Giancarlo Fisichella mögé került. Ez alatt Raikkönennek sikerült megelőznie Alonsot, mindketten elfékezték magukat a célegyenes végén, és a sikánt levágva tudtak csak befordulni.
Miután Fisichella a 21. körben kiállt a boxba, Montoya visszavette a vezető helyet. Mark Webber és Ralf Schumacher a 22. körben tankolt. Az, hogy német ilyen sokáig kinn tudott maradni azt eredményezte, hogy Button elé tudott visszaállni. Pizzonia a 23. körben kapott üzemanyagot.
Kimi Raikkönen csak a 25. körben kapott üzemanyagot, amikor még 28 kör volt hátra a futamból, ekkor már látszott, hogy a csapat „egytankolásos” taktikát választott. Visszatérve az ötödik helyre állt vissza. Montoya vezetett, mögötte Alonso, Fisichella, Trulli, Raikkönen, Button, Ralf Schumacher, Barrichello, Michael Schumacher következett.
[bekkep]Kimi Raikkönen bal hátsó gumijáról kezdett leválni a futófelület, ezért a 28. körben boxba kellett hajtania, hogy kicseréljék az abroncsot. A finn a 12. helyre tudott visszaállni. Ezzel Michael Schumacher előrelépett az egy pontot érő nyolcadik helyre.
Christijan Albers, a Minardi versenyzője a kék zászló figyelmen kívül hagyása miatt egy keresztülhajtásos büntetést kapott.
Fernando Alonso 8,8 másodpercre volt Montoyától, de mivel valamelyest gyorsabban tudott menni, közeledett a kolumbiaihoz. A harmadik Fisichella már 27 másodpercre volt az első helytől. A 11. helyen autózó Räikkönen hátránya több mint egy másodperc volt, de ismét haladt előre, egy körrel később már Massát és Villneuve-t is leelőzte.
[bekkep]Michael Schumacher a 36. körben kapta meg második adag üzemanyagát, csapattársa a következő körben állt ki tankolni. A német a 12. a brazil a 10. helyen folytatta a versenyt. Fernando Alonso a 39. körben tankolt, majd Trulli mögé a negyedik helyre állt vissza, nagy előnnyel Raikkönen elé.
Montoya és Fisichella a negyvenedik körben állt ki a boxba üzemanyagért. A kolumbiai továbbra is vezette a versenyt. Ralf Schumacher 12 körrel a vége előtt járt másodjára a boxban.
A Ferrari sem úszta meg problémák nélkül a versenyt. Barrichellonak 11 körrel a vége előtt bal hátsó kereket kellett cserélni. Egy körrel később Webber és Sato egyszerre tankoltak, majd egymás mellett hajtottak végig a boxutcán. Az első kanyarban az ausztrál fordult „elsőként”.
[bekkep]10 körrel a vége előtt Montoya haladt az élen, akit Alonso, Fisichella, Raikkönen, Trulli, Ralf Schumacher, Antonio Pizzonia és Button követett. Kilenc körrel a vége előtt Raikkönen versenyautója megpördült, a finn megőrizte ötödik helyét. Sőt tovább nyomta, és a 47. körben megelőzte Jarno Trullit, autója azonban már igencsak csúszkált.
Három körrel a vége előtt Montoya autóján is jelentkezett ugyanaz a hiba, ami Raikkönen autóján, kezdett leválni a bal hátsó kerékről a futófelület. Ő azonban nem állt ki, hanem kockáztatott és megnyerte a versenyt. Őt Alonso, Fisichella Raikkönen, Trulli, Ralf Schumacher, Pizzonia, Button követte a pontszerző helyeken.