Ahogy a korábbi években ezúttal is az időjárás játszotta a fő szerepet a Forma-1-es világbajnokság Belga Nagydíján. A pálya ugyanis nedves volt amikor elindult a verseny és a futam végére sem száradt fel teljesen.
[bekkep]Ennek ellenére többen is próbálkoztak száraz gumival, ami komoly kavarodást és baleseteket hozott a mezőnyben. Elsőként Fisichella esett ki, aki hatalmas lendülettel előzgette ellenfeleit, de a 10. körben az Eau Rouge-ban 300 km/óra környékén kicsúszott és összetörte a Renault-t. A baleset miatt beküldött biztonsági autó felkavarta a versenyt, ekkor Ralf Schumacher került a rajttól vezető Montoya mögé.
Ám a német is kicsúszott miután csapata száraz pályára való gumikat szerelt autójára, végül szerencsével a hetedik helyen ért célba. Csapattársa azonban rosszabbul járt, Trullinak is hasonló taktikát dolgozott ki a csapat, ám a slick gumikkal a 14. helyre került, majd Monteiro hibája miatt később összetörte a Toyotát.
Úgy tűnt az esős időben a Ferrarinak is lehet keresnivalója, mert Michael Schumacher viszonylag gyors volt, de a 12. körben Tacuma Sato hátulról nekiment és összetörte mindkettőjük autóját.
[bekkep]A japán ezzel valószínűleg minden esélyét elvesztette, hogy a Forma-1-ben maradjon, mert állítólag csapata a verseny előtt közölte vele, a következő összes versenyen pontot kell szereznie, hogy tárgyalhassanak.
Sokáig úgy tűnt, hogy kettős McLaren győzelem lesz Räikkönen elsőséggel, miután a második kiállások alkalmával a finn megelőzte csapattársát. Ám négy körrel a vége előtt Pizzonia hátulról nekiment Montoyának, ezzel mindketten kiestek.
Räikkönen megnyerte a versenyt, de túlságosan nem örülhet, mert az egész versenyen óvatosan, taktikusan autózó Fernando Alonso lett a második. Hiába tett meg mindent a finn, csak két ponttal csökkentette lemaradását a világbajnoki pontversenyben, ahogy a McLaren is a Renault-val szemben. Ám továbbra is küzdhetnek a győzelemért.
[bekkep]Jenson Button lett a harmadik aki, elsősorban nem csak a kiesőknek köszönheti eredményét, a verseny végén megelőzte Mark Webbert és Rubens Barrichellot is. A verseny kavarodását jelzi, hogy Webber úgy lett negyedik, hogy négyszer volt a boxban.
Ki kell emelni Tiago Monteirot is, aki pontot szerzett a Jordan számára, amely utoljára a hatautós Amerikai Nagydíjon volt ilyen tekintetben eredményes.
A verseny részleteit a 2. oldalon olvashatják:
Forma-1 Belga Nagydíj A verseny végeredménye: 1. RAIKKONEN McLaren Mercedes (M) 0h13’00″000 Km/h Kiesettek: 14. MONTOYA McLaren Mercedes (M) + 4 kör |
|
A versenyzők nyilatkozatai:
Kimi Räikkönen:
Mikor a biztonsági autó bejött, kimentem gumikért, ekkor elém került Ralf Schumacher. Ekkor még vigyáztam a gumikra, de később sikerült gyorsulnom és újra felzárkóztam. Nagyon sajnálom, hogy így járt a csapat, mert megérdemeltük volna, hogy mindketten felállhassunk a dobogóra. Továbbra is küzdünk, mindent megteszünk, hogy minél több pontot szerezzünk.
Fernando Alonso:
Elég nehezek voltak a körülmények. Bár a kocsink jó volt, de nem akartuk kockáztatni a bajnokságot. Visszavettem és a pontszerzésre koncentráltam. A második hely sokkal jobb volt, mint amire számítottam. Minden kiállásnál gondolkodtunk a slick gumikon, de végül maradtunk az intermedianál, ami jól működött.
Jenson Button:
Nem is hittem a verseny előtt, hogy így végezhetünk. Az autóm csúszkált, próbáltuk a slick gumikat is, de aztán visszatértünk az intermédiára. Jó versenyt vívtam Mark Webberrel és Rubens Barrichelloval.
A Belga Nagydj körről körre:
A Spa-Francorchamps-i pályán délelőtt még esett az eső, így a Forma-1-esek felszáradó pályán vághattak neki a futamnak. Az élmezőny pilótái intermedia, azaz köztes gumit tettek fel, amiben már több barázda van, mint a slickben, de tapadása sokkal nagyobb, mint az eső gumiké. 17 fok volt a belga pályán az aszfalt ekkor 18 Celsius fokos volt.
[bekkep]Mindkét Minardi hiányzott a rajtrácsról, mert a csapat úgy döntött, hogy a boxutcából rajtoltatja el őket. A 44 körös verseny rajtja érdekesen alakult, mindenki a biztonságra törekedve startolt. Trulli az első kanyarban megelőzte Raikkönent, de finn a következő egyenesben visszavette második pozícióját.
Michael Schumacher a rajt után megelőzte öccsét és feljött a negyedik helyre. Az első kör után Montoya vezetett, mögötte, Räikkönen, Trulli, Alonso, Michael Schumacher, Ralf Schumacher, Button, Sato. A második körben mindkét BAR megelőzte Ralf Schumachert, valamint Sato elment Button mellett is. Ugyanekkor Fisichella leelőzte Webbert.
A két McLaren kezdett elszakadni a mezőnytől, két kör után már több mint 2,5 másodperc volt Trulli lemaradása. A középmezőny továbbra is egymást követve vonatozott, Fisichella a negyedik körben már a 10. helyen autózó Coulthardot támadta. Az ötödik körben sikerrel járt az olasz, becsapta a skótot és megelőzte.
[bekkep]Ezalatt Ralf Schumacher begyorsult és kezdte támadni Jenson Buttont, majd a hatodik körben megelőzte. Fisichella sem lassított megelőzte Felipe Massát is és megkezdte bedolgozni Buttont is.
Jarno Trulli gyorsult a 10. kör környékére és kissé közelebb került Räikkönenhez. Michael Schumacher pedig beérte Fernando Alonsot. A 10. körben az Eau Rouge-ban megcsúszott Fisichella versenyautója, majd megpördült és a gumifalba csapódott.
A Renault csúnyán összetört, a darabjai a pályán szétszóródtak, ezért beküldték a biztonsági autót, de Fisichella sértetlenül megúszta. Ekkor szinte a teljes mezőny a boxba hajtott új gumikért. A legtöbben újra Intermedia gumit kaptak, de például Webber slickkel állt vissza.
[bekkep]Két körrel később Montoya vezetett, őt Villeneuve, Ralf Scumacher, Raikkönen, Alonso, Massa Barrichello követte. Michael Schumacher a 12. helyen állt, de a célegyenes végén Tacuma Sato nekiment hátulról, ezzel mindketten kiestek. A német nagyon bosszús volt.
Ralf Schumacher és Räikkönen azonnal támadta, majd megelőzte Villneuve-öt, Alonso viszont nem bírt vele, de üldözte. A Safety Car-os esetből Ralf Schumacher és Villeneuve jött ki a legjobban, előbbi a második, utóbbi a negyedik helyen folytatta. Trulli viszont sokat veszített, a harmadik helyről a 14-re esett vissza.
Ralf Schumacher nem csak második lett, de elkezdett felzárkózni Montoyára, körönként egy másodperccel gyorsabb volt a német. A 18. körben tönkrement David Coulthard autója, a skót feladta a versenyt. A versenyautóból az olaj a célegyenes végén folyt ki a pályára.
[bekkep]Jacques Villeneuve a 20. körben hajtott ki a boxba először, mivel intermedia gumikat kapott, a szabályoknak megfelelően ezúttal a kerékcserével egy időben tankolhattak is autójába. A 23. körben Jenson Button több kanyaron keresztül támadta Villeneuvet, majd megelőzte.
A 24. körben Ralf Schumacher kereket cserélt, slicket tettek fel, de a hideg gumik nem tapadtak túl jól, a német kipördült. Tovább tudott menni, de sok időt veszített. A száraz pályára alkalmas gumik nem tapadtak, ezért a következő körben visszament a boxba és visszatették az intermedia gumikat. Ezzel a német nem csak a második helyet bukta el, de a jó eredményt is.
Räikkönen viszont feljött a második helyre és kezdett felzárkózni az élen autózó Montoya mögé. Őket Alonso (+15 mp), Massa (+37 mp), Barrichello (+42 mp), Webber, Button, Monteiro követte. A 28. körben Pizzonia is megelőzte Villeneuve-öt.
[bekkep]Villenuve és Karthikeyan izgalmas csatát vívtak, a kanadai autója megcsúszott az Eau Rouge-ban, amit utána az indiai megpróbált kihasználni. Körbe akarta autózni a sauberest, de kicsúszott a pályáról, ám ott sem lassított és padlógázzal áttolta a füvön. A 29. körben Massa kiállt a boxba, ahol slick gumikat tettek fel neki, majd a nyolcadik helyre állt vissza.
Räikkönen ezalatt gyorsabb köröket teljesített, mint csapattársa és egy másodpercre megközelítette őt. Barrichello a 31. körben tankolt, de gumit nem cseréltek az autóján. Felipe Massának sem jött be a kerékcsere, megcsúszott, többen is elmentek mellette.
Fernando Alonso 13. körrel a vége előtt állt ki tankolni. Őt egy körrel később Montoya követte. Bár a pálya száradt, a McLaren intermedia gumikat tett fel a kolumbiai autójára. Räikköen ekkor átvette a vezetést. Ezalatt Massa visszakapta intermedia gumijait közben Button és Pizzonia is tankolt.
[bekkep]Kimi Räikkönen két kört tudott futni mielőtt kiállt tankolni, illetve gumit cserélni. Visszatérve megtartotta vezető helyét, tisztán tudott visszaállni Montoya elé. Jarno Trulli utolérte Tiago Monteirot, aki véletlenül megnyomta a boxutcai fordulatszámszabályzó gombját amitől a Jordan lelassult, a mögötte érkező olasz nekikoccant. Autója elvesztette első vezetőszárnyát, amitől kicsúszott és összetörte a Toyotát.
Räikkönen azonnal ellépett, két kör alatt hét másodperccel előzte meg csapattársát. Mögöttük Alonso, Barrichello, Button, Webber, Ralf Schumacher, Pizzonia autózott. A 38. körben Jenson Button kifékezte a „buszmegálló” előtt Barrichello-t és feljött a negyedik helyre. Ugyanekkor Webber már negyedszer járt a boxban, ezúttal ismét száraz pályára való gumikat kapott.
Montoya visszavett a tempóból, Alonso-hoz hasonló köröket teljesített, ami 3,5-4 másodperccel lassabb volt, mint Räikkönen tempója. Chritian Klien négy körrel a vége előtt már száraz gumikon autózva tolta le Alonsot a pályáról, hogy visszavegye körét.
[bekkep]Ugyanekkor Juan Pablo Montoya és Pizzonia összeütközött. A brazil slick gumijain Klienhez hasonlóan vissza akarta szerezni lekörözését, nekiment hátulról a mclarenesnek. Ezzel Alonso feljött a második helyre, amit a célig meg is őrzött. Kimi Räikkönen megnyerte a versenyt, és Jenson Button lett a harmadik. A további pontszerzők: Webber, Barrichello, Villeneuve, Ralf Schumacher, Monteiro.