[bekkep]Állítólag azért távozott volna a csapattól, mert nézeteltérése adódott az akkori csapatfőnökkel Dave Richards-szal, aki késve fizette ki neki a pontszerzésért járó plusz pénzeket. Akkor a Williams és a brit pilóta jogászai találtak egy pontot a versenyző szerződésében, mely szerint eligazolhat, ha a Honda nem bizonyítja elhivatottságát a Forma-1 iránt, amit ők bizonyítva láttak.
Ám a Honda megtámadta a Williams-es szerződést és Button maradt náluk, azzal a feltétellel, hogy 2006-ban szabadon a Williams-hez igazolhat, ha a 2005-ös Török Nagydíjig nem szerzi meg a bajnokság éllovasának pontjainak háromnegyedét.
Ez nem sikerült Buttonnak, ezért Frank Williams élni is akart opciós jogával, így a pilótának 2006-2007-ben nála kellene versenyeznie. Csakhogy időközben Button meggondolta magát – miután a brackley-i istálló elvesztette fő vonzerejét, a gyári motorszállítót, a BMW-t, ellenben a Honda felvásárolta a BAR csapatot- és pálfordulásának sűrűn hangot is adott.
[bekkep]Frank Williams azonban kijelentette, nem hajlandó lemondani Button szolgálatairól, miután 2006-ra olyan szponzori szerződései vannak melyek a brit versenyzésétől függnek. Ám úgy tűnik mégis meggondolta magát, mert úgy hírlik pénteken megegyezett Buttonnal. A versenyző 18 millió dollár fájdalomdíjat fizet, amiért megszegi szerződését, de maradhat a BAR-nál.
A Williamsnél komoly változások lesznek jövőre, miután távozott a BMW, 2006-ban már nem Michelin, hanem Bridgestone abroncsokkal versenyeznek majd. Távozott a csapattól Nicke Heidfeld is, aki három évre az új BMW csapathoz igazolt. Jövőre Mark Webber lesz az egyik versenyzőjük, hogy ki kerülhet Button helyére, még nem tudni.