Dupla McLaren siker, Alonso a világbajnok!

Vegyes futamot hozott a Forma-1-es világbajnokság brazil futama. A rajtnál történt balesetnél, amikor David Coulthard és Antonio Pizzona összeütközött, a beküldött biztonsági autó még izgalmas futamot ígért, ám az később ellaposodott.

[bekkep]A futamot a McLaren irányította, érvényesíteni tudta jobb boxtaktikáját, azaz autójaik annak ellenére voltak versenyképesek az időmérőn, hogy jóval több üzemanyag volt bennük, mint a Renault-okban. Juan Pablo Montoya a biztonsági autó távozása után átvette a vezetést, amit a futam végéig meg is őrzött.

Sorozatban másodszor nyert Brazíliában Montoya, akinek ez az idei harmadik futamgyőzelme, amivel a pilóták pontversenyében a kolumbiai versenyző feljött a harmadik helyre. A pontokat tekintve ugyanannyit szerzett, mint Schumacher, de neki több futamgyőzelme van.

Kimi Räikkönen az első boxkiállás után felzárkózott a csapattársa mögé, akit a célig követett a második helyen. Ezzel a McLaren 18 pontot kasszírozott, ami sokat jelent a konstruktőrök pontversenyében, két ponttal átvették a vezetést a Renault előtt.

[bekkep]Ám ez is kevés volt Räikkönen számára, ugyanis Alonso mindent megtett, amire ma szüksége volt. Tiszta versenyt teljesített, magabiztosan autózott a célig harmadik helyen, amivel két futammal a világbajnokság vége előtt már ő a világbajnok.

Ezzel az eredménnyel Fernando Alonso nem csak az első spanyol Forma-1-es világbajnok, de a legfiatalabb is a legjobbak között. Ezt a listát Emerson Fittipaldi tartotta, aki 1972-ben 25 évesen 8 hónaposan lett világbajnok.

Alonso-nak a cím elnyeréséhez 24 év és 1 hónap kellett. A listán így már csak harmadik Michael Schumacher, aki 1994-ben 25 éves 10 hónapos korában lett a legjobb a sportágban. Alonsohoz hasonlóan ő is Flavio Briatore kezei között vállt világbajnokká.

[bekkep]Más rekordot is tart, Alonso, hiszen 2003-ban, a Hungaroringen elöször nyert, ő lett a legfiatalabb futamgyőztes is.

Elégedett lehet a Ferrari is, akik bár az első háromtól elmaradtak tempóban, de saját teljesítményüknek köszönhetően pontszerzők lettek. Öt futam után mindkét autójuk az első nyolcban végzett.

Michael Schumacher Giancarlo Fisichella-val vívott meg a negyedik helyért, míg Rubens Barricehello Jenson Buttont előzte meg a hatodik helyért.

A BAR másik pilótája Tacuma Sato jó versenyt futott, de pontot nem szerzett, a 19. helyről a 10-ig jött fel. A Toyota egyetlen ponttal távozott, amit Ralf Schumacher szerzett. Ennél is rosszabbul járt a Williams, akiknek mindkét autója kiállt az első kör után. Mark Webber autóját ugyan rendbe hozták 25 kör alatt, de ekkora hátránnyal csak tesztversenyt futott.

A verseny részleteit a 2. oldalon olvashatják:

 

Forma-1 Belga Nagydíj

A verseny végeredménye:

1. MONTOYA McLaren Mercedes M 1h29’20″574 205.439 Km/h
2. RAIKKONEN McLaren Mercedes M + 0’02″527 205.342 Km/h
3. ALONSO Renault M + 0’24″840 204.492 Km/h
4. M.SCHUMACHER Ferrari B + 0’35″668 204.081 Km/h
5. FISICHELLA Renault M + 0’40″218 203.909 Km/h
6 .BARRICHELLO Ferrari B + 1’09″173 202.822 Km/h
7. BUTTON BAR Honda M +1 kör
8. R.SCHUMACHER Toyota M +1 kör
9. KLIEN RedBull Cosworth M +1 kör
10. SATO BAR Honda M +1 kör
11. MASSA Sauber Petronas M +1 kör
12. VILLENEUVE Sauber Petronas M +1 kör
13. TRULLI Toyota M +2 kör
14. ALBERS Minardi Cosworth B +2 kör
15. KARTHIKEYAN Jordan Toyota B +3 kör

Kiesettek:

16. MONTEIRO Jordan Toyota B +16 kör
17. WEBBER Williams BMW M +26 kör
18. DOORNBOS Minardi Cosworth B +37 kör
19. PIZZONIA Williams BMW M +71 kör
20. COULTHARD RedBull Cosworth M +71 kör

A pontverseny állása

A versenyzők nyilatkozatai:

Juan Pablo Montoya:

Jó mulatság volt, remek csatát vívtunk Kimivel. A biztonsági autó távozása után, az első kanyarban kicsit túl későn fékeztem, ami elég volt ahhoz, hogy elmenjek Alonso mellett, aki szintén későn fékezett. Kiváló helyzetben vagyunk a konstruktőri versenyben, amit szerintem meg kellene nyernünk, a kocsink elég jó ehhez.

Kimi Räikkönen:

Minden tőlem telhetőt megtettem, amit csak lehetett. Ám, hogy Fernando lett a világbajnok, mindenképpen meg kellett történnie valamikor, így már csak egy dolgom van, hogy gratuláljak neki.

Fernando Alonso:

Azt gondoltuk, hogy versenyképesek leszünk a McLarenekkel, de ez az első tankolásoknál kiderült, hogy nem lesz így. Aztán már Michael-re figyeltem, hogy megtartsam a harmadik helyet, az utolsó körökben magam autóztam. A csapat azt mondta a verseny végén esni fog, ezért keményen hajtottam, hogy minél nagyobb előnyre tegyek szert Michaellel szemben.


A brazil nagydíj körről-körre :

Borús idő fogadta a Forma-1-es világbajnokság Brazil Nagydíjának résztvevőit. Jacques Villeneuve a boxutcából rajtolt, mert megbüntették, amiért a csapat az időmérő után kicserélt egy alkatrészt a versenyautóján, amit tiltanak a szabályok. Ezért a 11. helytől mindenki eggyel előrébb lépett a rajtrácson. Tiago Monteiro a felvezető kör után a boxutcába hajtott és onnan indult neki a versenynek.

[bekkep]Fernando Alonso szépen rajtolt és megőrizte vezető helyét a rajt után, mögötte Juan Pablo Montoya fordult az első kanyarban. Mögöttük a remekül rajtoló Kimi Räikkönen támadta Giancarlo Fisichellát, akit néhány kanyar után sikerült megelőznie. Kicsit később Michael Schumacher is elment a renaultos mellett.

A rajtnál David Coulthard és Antonio Pizzonia összeütközött, amikor a skót bebújt a két Williams közé, Mark Webbernek is nekikoccantak. Az első két pilóta autója összetört, ezért a biztonsági autó a pályára hajtott. Mark Webber tovább tudott menni, de fel kellett adnia, mert amikor a boxba hajtott, hogy kijavítsák, akkor kigyulladt az autója. Ezzel mindkét Williams idő előtt búcsúzott.

Miután a biztonsági autó kiment, Fisichella visszaelőzte Schumachert, ezalatt viszont Alonso hibázott a célegyenes végén. Ezt Montoya kihasználta és hamarosan megelőzte a spanyolt és átvette a vezetést.

[bekkep]Räikkönen volt a harmadik, mögötte Fisichella, Schumacher, Button, Klien, Barrichello, Ralf Schumacher, Massa volt a sorrend. Két kör alatt Montoya jelentősen ellépett, a hatodik Buttontól már hat másodpercre volt.

A 11. körben Montoya, Alonso (4 mp), Räikkönen (6,1 mp), Fisichella (8,4 mp), Schumacher (12 mp), Button, Barrichello, Ralf Schumacher, Massa volt a sorrend. Tacuma Sato már a 11. helyen autózott, a Honda új 1000 lóerős motorjával.

Jarno Trulli a 13. körben megelőzte az előtte autózó Narain Karthikeyan-t, amivel feljött a 12. helyre. Fernando Alonso ekkor gyorsabb volt, mint a McLarenek, így távolodott Räikkönentől és közeledett Montoyához.

[bekkep]A 17. körben Felipe Massa a boxba hajtott, ahol feltöltötték üzemanyaggal a versenyautóját. Őt Karthikeyan követte 19. körben, egy körrel később Chritijan Albers is tankolt. Ezalatt csapattársát Robert Doornbost megelőzte Jacques Villeneuve.

Fernando Alonso érkezett elsőként a boxba az élmezőnyből a 22. körben, majd Button mögé állt vissza, Fisichella egy körrel később tankolt, ugyanakkor, mint Rubens Barrichello. A Red Bull nem tudta kihasználni, hogy Klien tovább tudott kinn maradni a pályán, mert amikor két körrel később tankolt csak a brazil mögé tudott visszaállni.

Michael Schumacher a 26. körben állt ki a boxba, ugyanabban a körben, amikor öccse Ralf is. A Ferrari csapat ezúttal is remekelt, mert a kerékcserék előtt 3 másodpercre volt a világbajnok Fisichellától, utána viszont már előtte autózott.

[bekkep]Juan Pablo Montoya csak a 28. körben áll ki üzemanyagért, Räikkönen csak a harmincadik körben járt a boxban. Ez a két plusz kör azt jelentette, hogy nem csak hogy nagyon megelőzte Alonsot, de egészen közel került Montoyához.

Sato, Trulli és Villeneuve nem állt ki tankolni, ők azok, akik valószínűleg egykiállásos taktikát választottak. Jarno Trulli 32, Villeneuve 35 kör után kapott üzemanyagot. A Williams megjavította Mark Webber autóját, aki 25 kör hátránnyal visszaállt a versenybe.

A 34. körben Montoya továbbra is vezetett Räikkönen (2mp) előtt, mögötte Alonso (11mp), Michael Schumacher (27 mp), Fisichella (29 mp), Sato, Button, Barrichello volt a sorrend. Tacuma Sato a 37. körben kapott üzemanyagot, majd a 10. helyre állt vissza. Eközben a pálya környékén elkezdette csepegni az eső.

[bekkep]Rubens Barrichello a 43. körben megelőzte a célegyenes végén Jenso Buttont, amivel feljött a hatodik helyre. Fernando Alonso a 48. körben állt ki másodszor üzemanyagért, majd az ötödik helyre állt vissza, egy körrel később Fisichella is tankolt.

Rubens Barrichello az ötvenedik körben hajtott a boxba üzemanyagért, majd a kilencedik helyre állt vissza. Juan Pablo Montoya 17 körrel vége előtt tankolt másodjára, ekkor kapott üzemanyagot Michael Schumacher is. A német megőrizte negyedik helyét. Jenson Button az 56. körben járt csapatánál, majd a nyolcadik helyre állt vissza.

14 körrel a futam vége előtt Ralf Schumacher Toyotáját is feltöltötték, majd Christijan Klien elé állt vissza az utolsó pontszerző helyre a nyolcadikra. Kimi Räikkönen két körrel később járt a boxban, majd szorosan Montoya mögé állt vissza.

[bekkep]Tiago Monteiro, a Jordan pilótája feladta a versenyt miután tönkrement a versenyautója. Idén most először nem tudta befejezni a futamot. 12 körrel a vége előtt a két McLaren mögött Alonso autózott, őt Michael Schumacher, Fisichella, Barrichello, Button, Ralf Schumacher.

Ebben a sorrendben vonatozott a mezőny az utolsó körökben. A McLaren-ek és Alonso is visszavett a tempóból, hogy kíméljék a technikát. Juan Pablo Montoya megnyerte a futamot, mögötte Raikkönen és az újdonsült világbajnok Fernando Alonso futott be. A további pontszerző, Michael Schumacher, Fisichella, Barrichello, Button, Ralf Schumacher.