Renault siker Kínában - Alonsoé a pole
Fernando Alonso indulhat az élről a 2005-ös Forma-1-es világbajnokság utolsó futamán, a Kínai Nagydíjon. A spanyol pilóta kitűnő kört futott, nem csak az egyenesekben volt gyors, de a pálya technikás részén is verte a mezőnyt.

[bekkep]Hozzá legközelebb csapattársa, Giancarlo Fisichella került, övé lett a második hely, mintegy 0,3 másodperccel lemaradva. Most először fordult elő, hogy az első sorban állhat mindkét Renault versenyautó.

Idén ez Alonso hatodik edzéselsősége, ebben a tekintetben veri az ezúttal harmadik Kimi Räikkönent, ám a finn idén hét, míg a spanyol csak hat futamgyőzelmet szerzett. Most itt a lehetőség a világbajnok előtt, hogy egyenlítsen.

Räikkönen sem volt lassú, ám egy kisebb hiba becsúszott a körébe, az egyik kanyarban túl szélesen fordult, de e nélkül sem tudott volna Alonso elé kerülni, valószínűleg több üzemanyagot kapott, mint riválisa. Csapattársa Juan Pablo Montoya „csak” az ötödik lett, ami remek eredmény, ha figyelembe vesszük, hogy ő a Japán Nagydíjon történt balesete miatt az edzés elején hajtott a pályára.

[bekkep]A Renault és a McLaren csatáját a BAR-Hondával versenyző Jenson Button zavarhatja meg, aki a negyedik helyre kormányozta a versenyautóját. Ezúttal is középmezőnybe szorultak a Ferrarik, de egy jó taktikával jó pár ponttal gazdagodhatnak a hétvégén, a két élcsapatra nem veszélyesek ezúttal sem.

Remek teljesítményt nyújtott David Coulthard, aki a Toyotákat a Williamseket és az egyik Ferrarit is maga mögé utasítva a hetedik lett. Alonso edzéselsősége a Michelin 100. pole-ja volt, ami remek búcsúajándék a francia gumigyár sportigazgatójának, Pierre Dupasquier számára, aki az év végén visszavonul.

 

Forma-1 Kínai Nagydíj

Az időmérő edzés eredménye:

1. ALONSO Renault (M) 1’34″080 208.584 Km/h
2. FISICHELLA Renault (M) 1’34″401 + 0’00″321
3. RAIKKONEN McLaren Mercedes (M) 1’34″488 + 0’00″408
4. BUTTON BAR Honda (M) 1’34″801 + 0’00″721
5. MONTOYA McLaren Mercedes (M) 1’35″188 + 0’01″108
6. M.SCHUMACHER Ferrari (B) 1’35″301 + 0’01″221
7. COULTHARD RedBull Cosworth (M) 1’35″428 + 0’01″348
8. BARRICHELLO Ferrari (B) 1’35″610 + 0’01″530
9. R.SCHUMACHER Toyota (M) 1’35″723 + 0’01″643
10. WEBBER Williams BMW (M) 1’35″739 + 0’01″659
11. MASSA Sauber Petronas (M) 1’35″898 + 0’01″818
12. TRULLI Toyota (M) 1’36″044 + 0’01″964
13. PIZZONIA Williams BMW (M) 1’36″445 + 0’02″365
14. KLIEN RedBull Cosworth (M) 1’36″472 + 0’02″392
15. KARTHIKEYAN Jordan Toyota (B) 1’36″707 + 0’02″627
16. VILLENEUVE Sauber Petronas (M) 1’36″788 + 0’02″708
17. SATO BAR Honda (M) 1’37″083 + 0’03″003
18. ALBERS Minardi Cosworth (B) 1’39″105 + 0’05″025
19. MONTEIRO Jordan Toyota (B) 1’39″233 + 0’05″153
20. DOORNBOS Minardi Cosworth (B) 1’39″460 + 0’05″380

A versenyzők nyilatkozatai:

Fernando Alonso:

Kicsit meglepődtem, hogy megszereztem a pole pozíciót. A kocsi jó és sikerült jó kört futnom. Nagyszerű érzés, hogy a motornak csak ezt az egy versenyt kell kibírnia. Jó taktikánk van holnapra, így valószínűleg jó csata lesz a McLarenekkel.

Giancarlo Fisichella:

Jó helyzetben vagyunk, mindent el is fogunk követni, hogy megszerezzük a konstruktőri trófeát. A kör első harmadát kissé elóvatoskodtam, ennek köszönhető, hogy lassabb lettem.

Kimi Räikkönen:

Nem aggódom, mert az autó remek és jó helyen is vagyok a versenyt illetően. Tudtuk, hogy nem biztos, hogy most megszerezzük az első helyet, de az autónk megfelelően gyors, hogy megszerezzük a konstruktőri címet.