[bekkep] Januárig a McLarenhez köti szerződés, ám valószínű, hogy ott már nem avatják be a fő fejlesztésekbe. Az „energiaitalos” csapat jövőre Ferrari motorokkal áll rajthoz, ami szintén előrelépést jelenthet a Cosworth-hoz képest.
Newey 1997-ben került a McLarenhez, ahol egy évvel később már mind az egyéni, mind a konstruktőri világbajnoki címet megszerezték autói, majd 1999-ben Mika Häkkinen megismételte győzelmét.
Idei versenyautója az MP4/20 tíz futamot nyert, többet mint a bajnok Renault, a vb cím az általa tervezett karosszéria alatt lévő mechanikus elemek hibái miatt úszott el. Már 2001-ben is megpróbált távozni a wokingi csapattól, éppen a Red Bull előd Jaguárhoz, de akkor a McLarennek sikerült még megtartania.
[bekkep]A zseninek becézett aerodinamikai mérnök már 1980-ban, 21 évesen a Forma-1-ben dolgozott. 1983-ban illetve 1984-ben a March istállóval világbajnoki címet szerzett. A következő években a March Indicar autóján dolgozott, amely 1985 és 87 között háromszor győzött az Indy 500-as versenyen.
Később visszatért a Forma-1-be, ahol 1990-ben a Williamshez került, ahol öt konstruktőri és négy egyéni világbajnoki címhez segítette a csapatot. Az általa tervezett autóval lett vb első Nigel Mansell, Alain Prost, Damon Hill és Jacques Villeneuve is.
Newey szerződésével kapcsolatban a Red Bullnál elmondták, nem pénzügyi okok miatt sikerült elcsábítaniuk a szakembert. Ő akart váltani, új kihívást keresett.