Erre reagálva a Michelin kijelentette, hogy csak akkor maradnának beszállítók, ha valakivel párhuzamosan szállíthatnának abroncsokat az F1 résztvevőinek. Sportfilozófiájuk szerint szükséges az ellenfél. Ezzel szemben a Bridgestone vállalta, hogy önállóan is ellátja a csapatokat.
Október végén a Formula 1 Commission többek között azt is elfogadta a 2007 utáni szabályok között, hogy csak egy gumiszállító legyen. A Michelin viszont nem várta meg 2008-at, hanem bejelentette, hogy 2006 után már nem szállít gumit az F1-be.
„A döntés a Michelin régóta hirdetett sportfilozófiája és a Forma-1 szabályozó testületeinek irányítási módszerei között feszülő véleménykülönbségek eredménye, már nem tudnak olyan feltételeket biztosítani számunkra, melyre megalapozhatnák a hosszú távú befektetéseinket.” – mondta Edouard Michelin, a cég vezetője. „Ha a Formula-1 vezetésének szemléletmódja megváltozik, a Michelin nem fog hezitálni és újra ellátja a csapatokat a Forma-1-ben.”
117 éve van jelen van a motorsportokban a Michelin, amely 2001-ben tért vissza az elitkategóriába, ahol 2005-ig a Bridgestone mellett csak futamgyőzelmekig futotta. Ám idén Fernando Alonso és a Renault csapat révén teljes sikert könyvelhettek el.
„Mindegy mi történik, a Michelin mindent lehetőt megtesz, hogy a legjobb szolgáltatást és a legjobb gumikat biztosítsa a partnereinek, hogy a győzelemhez segítse őket 2006-ban is, ahogy tette azt a Forma-1-be való visszatérése, 2001 óta.” – mondta Michelin
Érdekesség, hogy a MotoGP-t leszámítva a legnépszerűbb világbajnoki sorozatokban nem lesz ott a jövőben a Michelin, hiszen a Rali Világbajnokságon, már jövőre is leányvállalata a BF Goodrich neve tűnik majd fel a Focus WRC-ken.