A teljes egészében a bajor autógyár által fejlesztett versenyautók volánja mögött Nick Heidfeld és Jacques Villeneuve foglal majd helyet. Korábban sohasem voltak csapattársak, bár mindketten versenyeztek a Saubernél és mindketten Svájcban élnek.
Mario Theissen, a BMW Motorsport igazgatója szerint az új csapat felállítása roppant nagy feladat. Növelni kell a munkatársak számát, valamint az egyébként kitűnő Hinwil-i üzem méretei sem megfelelőek egy ekkora feladat ellátására. A két helyszín közötti munkamegosztás a következőképpen alakul majd: Münchenben fogják gyártani a motort és az elektronikus berendezéseket, a karosszériáért pedig a Hinwil-i egység felel.
A Forma-1 új szabályzata főként a motorokat érintette. A 3.0 literes V10-esek helyett idén maximum 2400 köbcentiméteres, V8-as blokkokkal versenyeznek majd. A kompaktabb motor miatt a karosszériát jelentősen módosítani kellett, de a korábbinál jóval kisebb hűtő is elegendő. A szigorúbb szabályozás a mérnökök lehetőségeit is jócskán beszűkíti.
Villeneuve úgy véli, számos előfeltétel adott a jó eredmények elérésérhez és csapattársával mindent el fognak követni, hogy a BMW Sauber F1 elérje a kitűzött céljait.
A Forma 1 a világ egyik legszélesebb rajongótáborral rendelkező sporteseménye, amelyet igen nagy érdeklődéssel figyelnek világszerte.