A versenyautó alapszíne természetesen tört fehér, amely a gyár Forma-1-beni megjelenése, 1964 óta jellemző a japánokra. Bár motorszállítóként 11 világbajnoki címet jegyez, a Honda önálló csapatként ezzel a címmel még nem büszkélkedhet. Igaz, eddig erre nem is nagyon volt esélyük, hiszen 1968 óta nem volt önálló Honda csapat. Idén ez megváltozik, mivel tavaly a japán gyártó felvásárolta az 1999-ben alapított BAR csapatot. A jelentős anyagi befektetésnek komoly célja van, végre szeretnének ismét futamot nyerni: „A célunk 2006-ban, hogy futamgyőzelmekért harcoljunk és minden tőlünk telhetőt meg is teszünk azért, hogy ezt elérjük.” – mondta Nick Fry, a Honda csapatfőnöke, majd így folytatta: „A világ legjobb versenyzői közül kettő a miénk és ami a legfontosabb, hogy gyári csapat vagyunk a Honda kutatási és fejlesztési részlegének támogatásával. Új szélcsatornánk még idén megkezdi működését, így készen állunk a kihívásokra.”
Geoff Willis technikai igazgató így vélekedett: „Az új RA106 négy év folyamatos fejlesztésének eredménye. A hangsúly mostantól azon van, hogy a tervezési módszereinket és szaktudásunkat integrálva olyan autót építsünk, amely képes a futamgyőzelemre. A karosszéria esetében a 2005-ben felmerült problémák megoldásán és az új, kisebb V8-as motor okozta változásokon dolgoztunk elsősorban. A téli szélcsatornás tesztekkel elégedettek vagyunk, adataink azt mutatják, jó irányba léptünk előre.”