Az FW28 karosszériája továbbra is fehér-kék, de a tavalyitól eltérő árnyalattal. A Williams a BMW kiszállása ellenére megtartotta a Royal Bank of Scotland és az Allianz támogatását, de az oldallemezek üressége még a főszponzor hiányát jelzi. Nem csak a Cosworth motor jelent újdonságot a csapat számára, de az idei évtől kezdve már nem a Michelin, hanem a Bridgestone gumijait használják. Utóbbi miatt új futóművet terveztek a kocsihoz, de változtattak a súlyelosztáson is. A motorhoz új, rendkívül gyorsan kapcsoló sebességváltó társul.
A kasztni a korábbi Williamsekhez képest teljesen új formájú, de egyes, tavaly már bevált részletek megmaradtak. Elsősorban arra törekedtek, hogy az autó leszorítóerő-veszteség nélkül váljon gyorsabbá, miután a 2,4 literes V8-asok gyengébbek a tavalyi V10-esknél. Igazán érdekes megoldás, ahogy a motor feletti részt megfeleltették a szabályoknak. Itt ugyanis 1 méteres vízszintes mentén törés nélkül kell lejtenie a borításnak. Ez meg is van, ám alatta, hátul nincs folytatás, amivel egy izgalmas tüskét alakítottak ki a tervezők.
Sam Michael technikai igazgató és a csapat egyik alapítója, Patrick Head egyaránt úgy nyilatkozott az ünnepségen, hogy az FW28-cal futamokat szeretnének nyerni és mindenképpen az élmezőnybe várják a kocsit.