Az elnök ezzel egyelőre cáfolta azokat a lapértesüléseket, melyek a francia csapat távozásáról szóltak. Sőt, a Forma-1-et korábban pénznyelőnek vélő Ghosn ezúttal némileg más álláspontot képviselt. „Nyilvánvaló, hogy a márkát Európában és Franciaországban ismerik, nem kétséges, hogy tudják, az F1-ben versenyzünk. De ha olyan országokba megyünk, ahol a Renault nem annyira ismert, lásd India, Kína, Japán vagy a délkelet-ázsiai régió, a Forma-1-es bajnokság megnyerése jelentősen javít a márka ismertségén.” Mindazonáltal az elnök szavaiból azt lehetett kivenni, hogy a csapat hosszú távú jövője érdekében idén is hozni kell a bajnoki címet.
A mindig pózoló, ezúttal is extravagáns felsőben parádézó Flavio Briatore leütötte az elnök által feladott labdát. „Mindannyian hallottuk, mit mondott az elnök. Korábban azt olvastam, hogy a Renault távozik az év végén a Forma-1-ből, talán a hamis információt terjesztő újságíróknak másik állást kellene keresniük.”
Persze az eredeti tervek szerint hivatalosan leleplezték a 2006-os Renault versenyautót, amit a spanyolországi tesztek alapján már ismerhetünk. „Kívülről teljesen hasonlít a tavalyi R25-re, mintha csak annak egy továbbfejlesztett változata lenne.” – mondta az egyik pilóta, Giancarlo Fisichella a kocsiról. „Fantasztikus az autó, ugyanolyan jó vezetni, mint az R25-öt. A motorrészleg is kiváló munkát végzett. Az új V8-as RS26 persze sokkal gyengébb, mint a V10, de nem olyan rossz, mint ahogy az emberek beszéltek róla.” – folytatta Fisichella.
A Renault a többi csapathoz képest viszonylag későn kezdte meg új autója tesztelését, miután nem akartak átmeneti autót is építeni, az új karosszériába viszont túlságosan bonyolult lett volna beszerelni a 72 fokos V10-est. Erről így vélekedett Briatore: „Nem látom értelmét a motor novemberi tesztelésének, hogy aztán három kör után tönkremenjen. A motorunk az első teszten 1000 kilométert futott, ez az, ami számít.”
Technikai részletek, ínyencségek, csemegék a következő oldalon
Most először a Renault versenyautóját már nem hat, hanem hétfokozatú váltóval szerelik fel, ami jobban vezethetővé teszi a kisebb nyomatékkal bíró autót – tudtuk meg Rob White-tól, a Renault motorokért felelős technikai igazgatójától. Hiába lett 600 köbcentivel kisebb a motor hengerűrtartalma, nem lesz jelentősen alacsonyabb a fogyasztás, miután a kisebb teljesítmény miatt a pilóták többet hajtanak majd padlógázzal, azaz a motorok sokkal több „időt töltenek” a magasabb fordulatszám-tartományban. Az új V8-asnál az átlagos fordulatszám 3-400 fordulat/perccel közelebb lesz a leszabályozáshoz, mint korábban.
Bob Bell, a karosszériáért felelős technikai igazgató elmondta, hogy a tavalyi autóhoz képest az új karosszériával nagyobb leszorítóerőt sikerült elérniük. Ez azt jelzi, hogy elsősorban gyors pályákon lesz lassabb a versenyautó. A legjelentősebb változás a karosszérián, hogy az oldalsó dobozok kisebbek lettek, miután a V8-as hűtéséhez kisebb hűtő is elég. Miután a motor rövidebb lett, így a hátsó részt is átalakították.
A csapat minden tagja bízik benne, hogy az új autóval megismételhetik a tavalyi sikert. Fisichella határozottan kijelentette, idén ő akar világbajnok lenni. Talán Fernando Alonso volt a legvisszafogottabb: „Számomra 2006 egy újabb kihívás. Tavaly bajnok voltam, de ennek most vége, minden kezdődik elölről. Az évnek ebben az időszakában nem mondhatjuk, hogy bajnokok leszünk, de természetesen harcolni akarok érte.”
100 éve egy Renault nyerte meg az első Grand Prix-t, Szisz Ferenccel a volánnál. Ez jó ómen lehet a 2006-os évre a Renault F1 csapat számára, jóllehet már tudják, hogy az év végén Alonso elhagyja őket. „Még fiatal vagyok, új kihívásra van szükségem 2007-től, így olyan döntést hoztam, ami szerintem a legjobb a karrierem szempontjából. Idén azonban ismét a maximumot fogom hozni a Renault-val.” – mondta a McLaren-hez távozó pilóta.
Briatore már megkezdte Alonso utódjának keresését, hiszen Heikki Kovalainen lett a csapat tesztpilótája idén, aki 2004-ben az F1 világbajnok Michael Schumachert és a ralivilágbajnok Sébastien Loeb-öt legyőzve nyerte meg a bajnokok tornáját.