A verseny favoritja a Renault lehet, amely csapat ugyanolyan kiegyensúlyozott formát mutatott a teszteken is, mint tavaly. Ezúttal azonban várhatóan nem a McLaren lesz a fő kihívójuk, hanem az első győzelmére készülő gyári Honda csapat. Tavaly Michael Schumacher nem fejezte be a versenyt, idén ennél jobb eredményre számítanak a Ferrarinál, ám vélhetően az első versenyen még nem tudják 2004-es formájukat mutatni, amikor nyertek itt.
Sokat segíthet a csapatnak, hogy a verseny folyamán nem kell a pilótáknak olyan finoman bánni a gumikkal, mert ismét lecserélhetik őket. Ez tovább fokozhatja a taktikai harcot, csakúgy mint az új kieséses időmérő rendszer. Ám ezzel együtt sem a Bridgestone-os csapatok lesznek a favoritok, mert a szakértők szerint a japán cég abroncsai még nem érték el a Michelin gumik sebességét.
A gumik fontos szerepet játszanak a hétvégén. Egyfelől az 5,417 kilométer hosszú bahreini pálya aszfaltja az átlagosnál is jobban őrzi a hőt, ami fokozza a hólyagosodás esélyét, másfelől a levegő hőmérséklete is melegnek ígérkezik. Ezenkívül a pálya nyomvonala és rázókövei is jelentős terhelésnek teszik ki a gumikat. Ez a ring képet ad majd arról, hogy melyik gyártó abroncsai bírják jobban a meleget.
A versenyre történő felkészülésben a fék és a hűtés játszik kiemelt szerepet. A nagy egyenesek végén erőteljes fékezés után fordulnak el az autók, a csapatok a magas aszfalt- és levegőhőmérséklet miatt a maximális hűtést alkalmazzák. Ez elsősorban a Red Bullnál és a Ferrarinál jelenthet gondot, ennek a két csapatnak akadtak gondjai a hűtéssel a teszteken. Ne felejtsük, mindkettőben Ferrari motor dolgozik.
Ami a pilóták dolgát megnehezíti, az a homok. A sivatagban fekvő pálya a hétvége során egyre jobban tapad a rákerülő gumitól, legjobb formáját a verseny alatt éri el. Mindazonáltal bármikor jöhet egy kisebb szél, ami újra homokkal borítja be a pályát, így a versenyzők soha nem lehetnek biztosak abban, hogy az adott kanyarban milyen tapadásra számíthatnak. Ez a homok egyébként az autók mechanikáját is veszélyezteti, ezért a mérnökök erősebb szűrőket vetnek be ezen a versenyen.
Vélhetően a két kerékcserés, két tankolásos taktika lesz a legnépszerűbb, de a háromszori kiállás is sikeres lehet. Elvileg a kisebb, 2,4 literes V8-asok kevesebbet fogyasztanak, mint a korábbi 3000-es V10-esek, de a gyakorlatban ez mégsem igaz, mert az újak a kisebb teljesítmény miatt többet futnak padlógázas üzemmel.