Csúszkálás a homokviharban
Bocsánat, teljesen kiment a fejemből, hogy volt egy 2005-ös szezon is. Így persze már minden másképpen hangzik. Szóval újrafogalmazva: a Ferrari magára talált, Michael Schumacher újra a csúcson! És így tovább.

A szabálymódosításokkal már mindenki tisztában lehet, de azért címszavakban annyit lehetne elmondani, hogy 10 helyett 8 henger (kivéve Toro Rosso), kevesebb köbcenti, kevesebb lóerő, több kerékcsere, több izgalom, bonyolultabb benzinszabály. Nem elfelejtendő, hogy a csapatoknak mostantól háromfordulós körmérkőzést kell játszaniuk a bennmaradásért.

Első felvonás:
A versenyzők nagy önbizalommal vágtak bele a csatába, a nagyok látszólag kényelmesen várták az utolsó perceket. Majd szépen kigurulunk, megyünk egy laza kört, és simán bejutunk a következő fordulóba – gondolták. Nem így lett. 4 perccel a leintés előtt ugyanis Kimi Räikkonen balesete miatt félbe kellett szakítani az időmérőt. Azt, hogy mi történt pontosan, még Palik Laciék is csak találgatták. Nem lehetett pontosan megállapítani ugyanis, hogy a leszakadt jobb hátsó kerék törte-e le a hátsó szárnyat, vagy fordítva.

A finn pilótán kívül még sokaknak nem volt mért körük, ezért az utolsó perceket óriási tumultusban tölthették el a főszereplők. A tolakodásnak köszönhetően lett is meglepetés, mégpedig, hogy Ralf Schumacher nem jutott tovább a második körbe, a két Toro Rosso viszont igen. A további kiesők: Albers, Monteiro, Sato, Ide.

Második felvonás:
Viszonylag eseménytelen volt a második 15 perc. A nagyágyúk újra kockáztattak, és az utolsó percekre hagyták mért körük teljesítését. Ez végül főleg a Renault esetében volt látványos, akik a bizonytalan, poros pályával mit sem törődve, csuklóból kirázták az első és harmadik helyeket. A kiesők: Villeneuve, Rosberg, Coulthard, Trulli, Liuzzi, Speed.

Harmadik felvonás:
Tízen maradtak az ezúttal 20 perces felvonásra, akik egytől-egyig azzal töltötték az első 15 percet, hogy egyenletes tempóval körözgetve, a gumit megkímélve benzint égettek. Az új szabályok szerint a harmadik szakaszra már versenyre megtankolt autókkal kell pályára lépnie a versenyautóknak. Így persze roppant nehéz jó időt elérni, ezért kellett cselesnek lenni. A kellően könnyű autókat aztán új gumikkal látták el és jöhetett az utolsó három perc.

Schumacher jött, látott és győzött, beállítva ezzel Ayrton Senna rekordját, ez ugyanis a 65. pole pozíciója. Csapattársa Massa pedig megörökölte Barrichello-tól a második helyet. Hogy ez egy örökös második hely lesz, vagy előbb-utóbb átveszi a vezető szerepet, majd meglátjuk, de ne szaladjunk ennyire előre. Az első időmérőn vagyunk még csak túl!

Az első három sor:
Kattintson ide!

További helyezések:
7. WEBBER Williams Cosworth
8. KLIEN RedBull Ferrari
9. FISICHELLA Renault
10. HEIDFELD BMW Sauber
11. VILLENEUVE BMW Sauber
12. ROSBERG Williams Cosworth
13. COULTHARD RedBull Ferrari
14. TRULLI Toyota
15. LIUZZI Toro Rosso Cosw.
16. SPEED Toro Rosso Cosw.
17. R.SCHUMACHER Toyota
18. ALBERS Midland Toyota
19. MONTEIRO Midland Toyota
20. SATO S. Aguri F1 Honda
21. IDE S. Aguri F1 Honda
22. RAIKKONEN McLaren Mercedes