F1: Forró szex a Maláj Nagydíjon
Egy éve Fernando Alonso rajt-cél győzelemmel zárta a maláj futamot, így a Renault-nak áll a zászló most is. „Tökéletesen indult az év. Ahogy a teszteredmények alapján vártuk, négy csapat fog küzdeni a győzelemért a különböző pályákon – a Honda, a McLaren, a Ferrari és a Renault.” – nyilatkozta a címvédő világbajnok.

Palik esélyesebb Alonsónál

Annak ellenére, hogy Alonso nyert az első futamon, mégis Schumacher és a Ferrari jó szereplését tartják esélyesebbnek a szakértők és a vezess.hu olvasói. Olvasóink szerint az év végi bajnoki címre még Palik Lászlónak is nagyobb esélye van, mint Alonsónak. A vezess.hu nyolcezernél is több szavazója Schumacher és Räikkönen között vár nagy csatát. A finn az előző futamon a mezőny utolsójaként indult, mégis feljött a harmadik helyre. Schumacher pedig a 2005-ös gyengélkedést követően egy második helyezéssel nyitotta az idei szezont a Bahreini Nagydíjon.

Változékony, kiszámíthatatlan időjárás fogadja majd a Maláj Nagydíjon induló versenyzőket. A levegő hőmérséklete a negyven fokot is elérheti, páratartalma pedig a 80 százalékot is megközelíti. Nagy a valószínűsége annak, hogy esni fog a hétvégén, a csapatokat mégsem ez aggasztja a legjobban. Mostanában a szerelők legnagyobb gondja a motorok extra hűtésének megoldása, míg a versenyzők a helyszínen tréningezve próbálnak akklimatizálódni a helyi viszonyokhoz. Nem számít szokatlannak a pilótafülkében mért 60 °C-os hőmérséklet sem, amin sokat ront, hogy a pilóták sisakban, overallban ülnek a szűk pilótafülkében.

Coulthard szerint, olyan, mint a szex

David Coulthard szerint a Maláj futam olyan izzasztó lesz, mint a testgyakorlat egy forró szaunába. Coulthard nem is próbálta homályosítani, mi más testgyakorlatra gondolna, mint a szexre. Az F1total.com beszámolója szerint mindezt a hétvégét megelőző sajtótájékoztatón mondta el a skót pilóta.

Coulthard-nak komolyan meg kell izzadnia, mivel motorcsere miatt 10 hellyel hátrébb kénytelen majd rajtolni, mint ahogy az időmérőn teljesít. Hasonló a büntetése Felipe Massának, akinek szintén motort kellett cserélni autójában a futamot követően. További négy pilóta áll majd új motorral versenybe a hétvégén, ám ők az előző futamot sem tudták befejezni, ezért nekik nem jár büntetés.

A Maláj Nagydíjról

Időmérő: szombat 7:00 óra (közép-európai időszámítás szerint)
Verseny: vasárnap 8:00 óra
A pálya hossza: 5543 km
Pályarekord: Juan-Pablo Montoya (1 perc 34,223 másodperc)

2005-ben Fernando Alonso nyert. A második helyezett a toyotás, Jarno Trulli volt, míg a harmadik helyen a Williams-BMW pilótája Nick Heidfeld ért célba.

A pálya gyors részekből és széles és hosszú kanyarokból áll, így nagyon próbára teszi az autók és pilóták teherbírását. Miután ez a pálya a versenynaptár egyik legszélesebb pályája, sok lehetőséget ad a pilótáknak az előzésre, főleg a hátsó egyenes végén lévő kanyarban. Így nem hiába a pálya ezen része az egyik kedvence a pilótáknak.