Jön az olcsó Forma-1
Több, részben a jelenlegihez hasonló előírást is tartalmaz a 2008-tól érvényes új Forma-1-es szabályrendszer, amit a héten a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa elfogadott. Ezek mellett azonban olyanok is bekerültek, melyek egyértelműen az FIA elnökének, Max Mosley-nak költségcsökkentő céljait támogatják.

Mióta bevezették a kéthétvégés motorokat, azóta él a büntetés, mely szerint az idő előtti motor- illetve váltócseréért a következő versenyen az időmérőn elért eredményhez képest 10 hellyel hátrébbról kell rajtolnia a pilótának. Ez a jövőben eltűnik, ehelyett az adott pilóta 15 kilogrammal nehezebb autóval köteles elindulni a versenyen. 2008-tól a sebességváltóknak négy hétvégét kell kibírniuk, a cseréért járó büntetés a motorokéval megegyező.

2008 és 2010 között egyetlen gumiszállító látja majd el a csapatokat abroncsokkal. Az biztos, hogy ez nem a Michelin lesz, ezt a francia gyártó nyilvánvalóvá tette, de egyelőre a Bridgestone-t sem nevezték meg. Így elképzelhető, hogy egy harmadik cég lesz a befutó. Nem lehet használni a gumimelegítő paplanokat a jövőben, viszont visszatérnek a teljesen sima felületű, slick abroncsok. A versenyhétvégék során pedig megszüntetik a tartalék autót is.

Az FIA eltörölte az új csapatok 48 millió dolláros nevezési díját is, ami igencsak jelentős tétel egy kis csapatnál, amely évi 100-140 millió dollárból szeretne versenyezni. Mindamellett nem változtattak azon a tényen, hogy 12 csapat vehet részt a Forma-1 versenyein.

Emiatt vélhetően nagy lesz a tülekedés a következő időszakban, hiszen többen is azon dolgoznak, hogy új csapatot hozzanak létre. Az FIA már idén március 24. és 31. között kéri a 2008-ban indulni szándékozó csapatok nevezését. Azért ilyen sürgős, hogy nyárra a csapatokkal közösen dolgozhassák ki, az autók technikai részleteit.

Eddie Irvine egy arab támogatóval szeretne belépni. Korábban már azon dolgozott, hogy egy csapatot megvegyen, de miután ez nem sikerült, így sajátot építene. Eddie Jordan is ejtett el olyan mondatokat, hogy esetleg visszatérne. A lehetséges jelöltek között van a Prodrive és annak vezetője, a korábbi BAR csapatfőnök Dave Richards, de a hírek szerint a McLaren is szeretne egy B csapatot. A legizgalmasabb pletyka Michael Schumacherről szól, aki a pályafutása után saját csapattal térne vissza, ahol a Volkswagen, vagy az Audi lenne a motorszállító.

Az új szabálykönyv azt is leírja, hogy az autógyártók legfeljebb két csapatot láthatnak el erőforrásaikkal, de az FIA engedélyével ettől el lehet térni. A csapatok tavaly sokat vitatkoztak az évközi tesztek mennyiségéről. Az FIA ezt is megoldotta: maximum 30 ezer kilométert tesztelhetnek a csapatok.

Talán a szabályzat legaggályosabb részlete a motorokkal foglalkozó paragrafus. E szerint a csapatoknak június elsejéig kellene véglegesíteniük V8-as motorjaikat, majd azok fejlesztését 2010-ig le kellene állítani, addig ugyanolyan erőforrásokkal folytatnák a versengést. Ha valaki hátrányba kerül sokáig nem változtathatna helyzetén.

A közlemény szerint a 2008-as versenynaptárban minden eddiginél több, 20 futam szerepel, ami viszont jelentősen növeli a csapatok anyagi kiadásait. Az FIA jelentéséből az is kiderül, hogy bár ezeket a szabályokat most elfogadták, azok 2008 előtt még módosíthatóak.