Szinte mindenki méltányolta őket és elismerték, hogy a rendelkezésre álló összegből képesek voltak így is pontot vagy pontokat szerezni. A Minardi visszatérésével ismét megnyílhat az út a fizetős pilóták előtt, akik erős szponzori háttérrel és kellő tehetséggel eljuthatnak a Forma-1-be. Így akár Baumgartner Zsolt is újra szerepet kaphat.
Ezzel már most 12 nevezője van a 2008-as világbajnokságnak, ám korántsem biztos, hogy a Minardi lesz a befutó. A Bernie Ecclestone-nal a 2008-2012 közötti időszakra a következő Concorde Egyezményt már aláíró hat csapat (Ferrari, Williams, Red Bull, Toro Rosso, Super Aguri, Midland) helye biztos, és nagy valószínűséggel az autógyártók (Mercedes, BMW, Honda, Toyota, Renault) is ott lesznek a mezőnyben, bár ehhez nekik is alá kell írniuk az egyezményt.
A múlt héten elfogadott 2008-as szabályok azonban tizenkettőben maximalizálták a csapatok számát, így elvileg csak egyetlen csapatnak jut hely. Ám köztudott, Paul Stoddart mellett a Prodrive és Eddie Irvine is azon dolgozik, hogy létrehozzon egy Forma-1-es csapatot, de Eddie Jordan is nehezen bírja benzingőz nélkül. Egyelőre nem tudni, hogy ők neveztek-e, mert az FIA még nem hirdette ki, kiknek a nevezéseit fogadta el.
A kis csapatokat az is segíti, hogy az FIA eltörölte az új alakulatok számára a korábbi 48 millió dolláros nevezési díjat. Ez a nagy csapatok költségvetésnek 10-15 százalékának felel meg, ám egy kis csapat esetében a felhasználható pénz 30 százaléka is lehet.