F1: Megint a kerékcserén múlhat
A Forma-1 mezőnye már túl van két versenyen, a hétvégén pedig következik a harmadik futam. Két győzelem után el sem vitatható, hogy a Renault világbajnokhoz méltóan készült a 2006-os évadra télen. Ha valamilyen komoly változtatásra nem készülnek a csapatok, akkor a hétvégi Ausztrál Nagydíjon is a francia csapat lesz az elsőszámú favorit.

A Ferrari, a McLaren és Williams új szárnyakkal érkezik az Albert Parkba, miután az FIA felszólította őket az aerodinamikai elemek cseréjére. Ez önmagában azonban komoly változást nem hoz majd a csapatoknál, a McLaren azonban több új elemmel is készül a versenyre. Persze a Ferrari, elmondta, ők csak azért cserélnek, mert az új szárny jobb. Igazán kérdéses még Kimi Räikkönen teljesítménye. Ő folytatta tavalyi formáját, azaz még nem tudott tiszta versenyt futni, talán most megtudjuk mire is képes a finn. Vélhetően a Renaultnál nem annyira vágynak erre.

Bár jóval hűvösebb lesz ezúttal, mint az elmúlt két versenyen, persze bundát azért nem húznak a pilóták, de egyes csapatoknak a motorokra is figyelniük kell. A Ferrari például használt erőforrásokkal vág neki a versenynek, míg a McLaren és a Honda új motorokat vethet be, ugyanúgy mint Alonso. A hírek szerint a Cosworth megoldotta az elmúlt verseny látott műszaki hibát, így a Williams ismét szeretne bőséges ponttal távozni.

Ellentétben a Bahrieni és Malajziai pályákkal, Melbourne-ben jóval kevesebb előzési pont van, így sok múlik majd az időmérőn nyújtott teljesítményen. Várhatóan a legtöbben két kerékcserés taktikát választanak majd éppen ezért, a mezőny eleje azonban próbálkozhat három tankolással is, így a könnyű autóval elszakadhatnak üldözőiktől. Mi meg izgulhatunk, hogy melyik szerelő csapat végez gyorsabban a kerékcserénél.

A 16 kanyarral tűzdelt 5303 méter hosszú ausztrál pályán a tapadás viszonylag rossz a hétvége elején, hiszen Monacohoz hasonlóan ez is utcai pálya. A verseny idejére azonban a felhordott gumiktól jelentősen feljavul az állapota. Egy esetleges zápor azonban még fordíthat a helyzeten, hiszen a közúti felfestések esőben csúsznak, reménykedjünk! Fontos szerep jut a fékeknek, hiszen pálya hosszú egyeneseit, sikánok törik meg, ahol szinte végsebességről lassítanak majd a versenyzők.

Jól láthatóan a Michelin csapatai előnyben voltak a két forró pályán, de Bridgestone mérnökei az utolsó verseny óta több helyen teszteltek, hogy fokozzák a gumijaik teljesítményét, amik állítólag most a hűvösebb körülmények között jobbak lesznek a francia riválisénál. Ezt elsősorban a tavalyi formájához jelentősen visszaesett Toyota formáján lehet majd lemérni. Persze ők a forró versenyeken sem tudták üzemi hőmérsékletre melegíteni az abroncsokat.

Várhatóan a taktikai csata fog dönteni a Forma-1 világbajnokság harmadik futamán, ahol a továbbra is ugyanazok a csapatok lesznek esélyesek a győzelemre. A nézők, de önmaguk érdekében is, a Hondának, a Ferrarinak, a McLarennek mindet meg kell tenniük annak érdekében, hogy a Renault ne szakadhasson el túlságosan. Legyen verseny!