Mintha ugyanaz sejlene fel idén is. Hiába erősödött meg a Honda, hiába tűnik gyorsnak a McLaren, hiába javított a Ferrari, a helyzet változatlannak tűnik. A Renault már 19 ponttal vezet a konstruktőrök pontversenyében, Fernando Alonso az eddigi futamokból kettőt megnyert és egyszer második lett, amikor csapattársa, Giancarlo Fisichella diadalmaskodott.
Ha a versenyzők nem is, de a McLaren tesztpilótája, Pedro de la Rosa kimondta a lényeget: „Ha a Renault a San Marino Nagydíjon is nyerni tud, akkor már szinte behozhatatlan előnyük lesz.” Nem kell már görcsösen hajtaniuk a győzelemért, elég a pontokért autózniuk, ahogy ezt tavaly egyszer már megmutatták.
Nem véletlen tehát, hogy az összes csapat komolyan készül a hétvégi futamra, az Ausztrál Nagydíj után ismét benépesedtek az európai tesztpályák. Jelenleg Kimi Räikkönen áll legközelebb Alonso-hoz a pontversenyben, a finn átalakított autóval érkezik az imolai pályára. Tavaly megnyerte az időmérőt, de a versenyt a féltengely hibája miatt feladta. Idén jobbat remél.
A Ferrari egyértelműen győzni megy a hazai, Enzo és Dino Ferrariról elnevezett, 4933 méter hosszú pályára. Szinte új autót vetnek be, átalakították a karosszériát, a hátsó felfüggesztést, módosítottak a motoron és a Bridgestone is új gumikkal látja el a csapatot. Tavaly ezen a pályán versenyképes volt Michael Schumacher, ám győzni így sem tudott. A későbbi világbajnok a verseny végén több mint 10 körön keresztül tartotta maga mögött a hétszeres bajnokot.
Új Cosworth motort kapott a futamra a Williams, és sikerült megoldaniuk a 2006-ra fejlesztett váltó korábbi problémáit is. Jenson Button eredménye az Ausztrál Nagydíj utolsó körében elfüstölt, ezért Olasz – és Spanyolországban is teszteltek. A Honda új erőforrást vet be, hogy az ausztrál pole pozíció után a győzelmet is megszerezhessék.
A BMW csapat új areodinamikai csomaggal érkezik a versenyre, persze az itt jelentkező nagyobb terhelés miatt a fékek is mások lesznek. Ám nem csak a nagyok, de a Midland is készül a hétvégi futamra, ők Silverstone-ban tesztelve új első szárnyat fejlesztettek autójukhoz.
A Renault sem nézi tétlenül a többiek fegyverkezését, Fisichella autójába megerősített és nagyobb teljesítményű motor kerül. Az imolai pálya különösen megterheli a lengéscsillapítókat és az áttételt, mivel a pilóták keményen ráhajtanak a rázókövekre. Fontos szerepet kap a karosszéria is, mert a lassú kanyarokban kell a nagy leszorítóerő. A rövid egyeneseket megtörő sikánok miatt a fékek is komoly kihívás elé néznek.
Ha fogadnunk kellene, a Renault-ra tennénk a pénzünket. Vélhetően az erőviszonyok nem fognak drasztikusan változni, de pártatlan nézőként örülnénk, ha egy másik csapat autóját intenék le elsőként a futamon.