Hétvégén eldőlhet a világbajnoki cím!
A rendkívül hosszú, 18 futamos Forma-1-es világbajnokságban a csapatok idén is az imolai versenyt tekintik az igazi kezdetnek. Az első három futam után most következnek az európai versenyek, most végzik el az első nagy átalakításokat az autókon. Csakhogy ezzel a hozzáállással már tavaly is bajba került a legtöbb résztvevő, hiszen a Renault remek startját már nem tudták ledolgozni az év második felében.

Mintha ugyanaz sejlene fel idén is. Hiába erősödött meg a Honda, hiába tűnik gyorsnak a McLaren, hiába javított a Ferrari, a helyzet változatlannak tűnik. A Renault már 19 ponttal vezet a konstruktőrök pontversenyében, Fernando Alonso az eddigi futamokból kettőt megnyert és egyszer második lett, amikor csapattársa, Giancarlo Fisichella diadalmaskodott.

Ha a versenyzők nem is, de a McLaren tesztpilótája, Pedro de la Rosa kimondta a lényeget: „Ha a Renault a San Marino Nagydíjon is nyerni tud, akkor már szinte behozhatatlan előnyük lesz.” Nem kell már görcsösen hajtaniuk a győzelemért, elég a pontokért autózniuk, ahogy ezt tavaly egyszer már megmutatták.

Nem véletlen tehát, hogy az összes csapat komolyan készül a hétvégi futamra, az Ausztrál Nagydíj után ismét benépesedtek az európai tesztpályák. Jelenleg Kimi Räikkönen áll legközelebb Alonso-hoz a pontversenyben, a finn átalakított autóval érkezik az imolai pályára. Tavaly megnyerte az időmérőt, de a versenyt a féltengely hibája miatt feladta. Idén jobbat remél.

A Ferrari egyértelműen győzni megy a hazai, Enzo és Dino Ferrariról elnevezett, 4933 méter hosszú pályára. Szinte új autót vetnek be, átalakították a karosszériát, a hátsó felfüggesztést, módosítottak a motoron és a Bridgestone is új gumikkal látja el a csapatot. Tavaly ezen a pályán versenyképes volt Michael Schumacher, ám győzni így sem tudott. A későbbi világbajnok a verseny végén több mint 10 körön keresztül tartotta maga mögött a hétszeres bajnokot.

Új Cosworth motort kapott a futamra a Williams, és sikerült megoldaniuk a 2006-ra fejlesztett váltó korábbi problémáit is. Jenson Button eredménye az Ausztrál Nagydíj utolsó körében elfüstölt, ezért Olasz – és Spanyolországban is teszteltek. A Honda új erőforrást vet be, hogy az ausztrál pole pozíció után a győzelmet is megszerezhessék.

A BMW csapat új areodinamikai csomaggal érkezik a versenyre, persze az itt jelentkező nagyobb terhelés miatt a fékek is mások lesznek. Ám nem csak a nagyok, de a Midland is készül a hétvégi futamra, ők Silverstone-ban tesztelve új első szárnyat fejlesztettek autójukhoz.

A Renault sem nézi tétlenül a többiek fegyverkezését, Fisichella autójába megerősített és nagyobb teljesítményű motor kerül. Az imolai pálya különösen megterheli a lengéscsillapítókat és az áttételt, mivel a pilóták keményen ráhajtanak a rázókövekre. Fontos szerepet kap a karosszéria is, mert a lassú kanyarokban kell a nagy leszorítóerő. A rövid egyeneseket megtörő sikánok miatt a fékek is komoly kihívás elé néznek.

Ha fogadnunk kellene, a Renault-ra tennénk a pénzünket. Vélhetően az erőviszonyok nem fognak drasztikusan változni, de pártatlan nézőként örülnénk, ha egy másik csapat autóját intenék le elsőként a futamon.