A hétszeres világbajnok magabiztos formát mutatott az időmérőn, könnyedén lépett a következő fordulókba, majd végül belőtte a gólt is. Megszerezte pályafutása 66. edzéselsőségét, amivel újabb rekordot tudhat magáénak, ő volt a legtöbbször a pole-ban. Korábban ezt a címet a háromszoros világbajnok Ayrton Senna birtokolta.
Visszafogottan szerepelt a Renault és a McLaren is, helyettük a Honda szerepelt jól. Giancarlo Fisichella például nem is jutott a harmadik fordulóba, mert csapata eltaktikázta magát és már nem tudott gyors kört futni a második felvonás végén. Fernando Alonso csak az ötödik helyig jutott, ami nem annyira szörnyű, tekintve, hogy idén még nem volt edzéselső és mégis vezeti a pontversenyt, de az utolsó részben körönként egy másodperccel volt lassabb mint Schumacher, ami kevés esélyt ad a tavalyi csata megismétlésére.
A McLarenek egész hétvégén szenvedtek a beállításokkal, de úgy tűnt, autóikat hosszabb szakaszokra állították be, így valószínű, hogy a hetedik helyen végző Juan Pablo Montoya és a nyolcadik Kimi Räikkönen is csak kétszer fog tankolni, szemben a Ferrarik várhatóan három kiállásával, ami némi vigaszt jelenthet gyenge szereplésükre.
Jenson Button második lett, ami nem meglepetés, hiszen korábban volt ő már itt a pole-ban is, ám csapattársa Rubens Barrichello idén először szerepel a fizetésének megfelelően. Talán benne is felsejlettek a sikeres ferraris évek. Button telejesítményét ki kell emelni, hiszen idén mind a négy versenyen ott ült az időmérő után a kamerák elött, azaz soha sem indult rossazbb helyről, mint a harmadik.
Első felvonás:
Nyugalmas első szekciót teljesítettek a csapatok. A nézők számára a Midlanddel versenyző Christijan Albers megpördülése jelentett némi izgalmat. A nagyok nem is töltöttek túl sok időt a pályán, megfutották a továbbjutáshoz szükséges időt és mentek vissza a garázsba. Fernando Alonso volt a leggyorsabb, megelőzve Kimi Räikkönent. A kieső versenyzők: Christian Klien, Scott Speed, Tiago Monteiro, Christijan Albers, Tacuma Sato, Yuji Ide. Közülük Kilen eredménye a meglepő, hiszen a Red Bull B csapatánál a Toro Rossonál versenyző Liuzzi továbbjutott.
Második felvonás:
A második szektorban a Ferrarik hamar bebiztosították helyüket a továbbjutók közé, ahogy Alonso és Raikkönen is. A második felvonás vége előtt két perccel Nick Hiedfeld megcsúszott a BMW-vel és falhoz csapta a versenyautót. Ám ezzel nemcsak ő nem jutott be a legjobb tíz közé, hanem Giancarlo Fisichella sem, aki a sárga zászló miatt nem mehetett gyors kört. A kiesők: Fisichella, Villeneuve, , Rosberg, Coulthard, Heidfeld, Liuzzi.
Harmadik felvonás:
Az utolsó húszperces rész első 12-14 percében csak körözgettek a pilóták, fogyasztották az üzemanyagot, majd csak a kerékcserék után kezdték meg a végső kvalifikációt. Michael Schumacher a 2004-es évet idéző könnyedséggel autózott, a közelébe nem tudtak kerülni a többiek. A német kétszer is kereket cserélt, a második szett abronccsal pedig majd egy másodperccel javította meg saját legjobb idejét és 1:22,759-el megnyerte az edzést. Valamelyest a Hondák tudták még vele tartani a lépést, de csapattársa és riválisai, Alono és Räikkönen viszonylag lassúak voltak.
Az időmérő edzés végeredménye:
1. Michael Schumacher – Ferrari
2. Jenson Button – Honda –
3. Rubens Barrichello – Honda
4. Felipe Massa – Ferrari
5. Fernando Alonso – Renault
6. Ralf Schumacher – Toyota
7. Juan Pablo Montoya -McLaren
8. Kimi Räikkönen – McLaren
9. Jarno Trulli – Toyota
10. Mark Webber – Williams-Cosworth
11. Giancarlo Fisichella – Renault
12. Jacques Villeneuve – Sauber-BMW
13. Nico Rosberg – Williams-Cosworth
14. David Coulthard – RBR-Ferrari
15. Nick Heidfeld – Sauber-BMW
16. Vitantonio Liuzzi – STR-Cosworth
17. Christian Klien – RBR-Ferrari
18. Scott Speed – STR-Cosworth
19. Tiago Monteiro – MF1-Toyota
20. Christijan Albers – MF1-Toyota
21. Takuma Sato – Super Aguri-Honda
22. Yuji Ide – Super Aguri-Honda