Folytatódik az imolai párharc
Nem csak az órával kellett megküzdeniük a pilótáknak a Forma-1-es világbajnokság Európa Nagydíjának időmérő edzésén, hanem egymással is. Chritian Klien (Red Bull) például azért nem jutott tovább a második körbe, mert Tacuma Sato későn állt félre előle, amivel sok időt veszített. Ennek köszönhette viszont a továbbjutást Vitantonio Liuzzi (Toro Rosso).

Nagy meglepetésre Giancarlo Fisichella (Renault) viszont a San Marino Nagydíj után ezúttal sem jutott a legjobb tíz közé. Ezt annak köszönhette, hogy szerinte Jacques Villeneuve (BMW) feltartotta. Ennek hangot is adott az olasz, amikor a második szünetben átment a BMW bokszba, ahol hangosan ordítozott a kanadaival. Villeneuve viszont ezzel biztosan jutott a legjobb tíz közé.

Az időmérő edzés harmadik része a korábbi rendszert idézte, mert mindenki olyan sokáig körözgetett, hogy minél több benzint égessen el, hogy a végén csak egyetlen gyors körre maradt idejük. Ezt Fernando Alonso használta ki a legjobban, aki két tizeddel verte meg Michael Schumachert. Idén ez Alonso első edzéselsősége, összességében pedig tízedszer rajtolhat a pole pozicióból.

Schumacher volt az egyetlen, aki valamelyest megközelítette Alonso-t, a többiek jóval lassabbak voltak, a negyedik helyezett Rubens Barrichello már közel egy másodpercet kapott a világbajnoktól. A Honda brazil versenyzője ezúttal jobb volt, mint csapattársa Jenson Button. Gyengén szerepelt viszont a két McLaren, még akkor is, ha vélhetően eltérő taktikát alkalmaznak, mint a Ferrari és a Renault. Raikkönen ötödik, Juan Pablo Montoya pedig csak a kilencedik helyen végzett.

A Williams motort cserélt mindkét autójában, mert a szabadedzésen problémát találtak Mark Webber erőforrásában. Ám elővigyázatosságból, mindkét versenyző autójában kicserélték a motort. Ezzel mindketten tíz helyes büntetést kapnak.

A 2006-os Európa Nagydíj időmérő edzésének végeredménye:

1. ALONSO Renault M 1’29″819 206.335 Km/h
2. M.SCHUMACHER Ferrari B + 0’00″209
3. MASSA Ferrari B + 0’00″588
4. BARRICHELLO Honda M + 0’00″935
5. RAIKKONEN McLaren Mercedes M + 0’01″114
6. BUTTON Honda M + 0’01″121
7. TRULLI Toyota B + 0’01″600
8. VILLENEUVE BMW Sauber M + 0’01″723
9. MONTOYA McLaren Mercedes M + 0’02″061
10.WEBBER Williams Cosworth B + 0’03″586
11. R.SCHUMACHER Toyota B 1’30″944
12. ROSBERG Williams Cosworth B 1’31″194
13. FISICHELLA Renault M 1’31″197
14. COULTHARD RedBull Ferrari M 1’31″227
15. HEIDFELD BMW Sauber M 1’31″422
16. LIUZZI Toro Rosso Cosworth M 1’31″728
17. KLIEN RedBull Ferrari M 1’32″901
18. ALBERS Midland Toyota B 1’32″936
19. SPEED Toro Rosso Cosworth M 1’32″992
20. MONTEIRO Midland Toyota B 1’33″658
21. SATO S. Aguri F1 Honda B 1’35″239
22. MONTAGNY S. Aguri F1 Honda B 1’46″505