F1: Alonso nyert Spanyolországban
Magabiztos győzelmet aratott Fernando Alonso az 50. Spanyol Nagydíjon, ahol ellenfelei megszorítani sem tudták. A Renault versenyzője a rajt utáni körökben sokkal gyorsabb volt, mint az őt üldözők. Az ekkor megszerzett tíz másodperces előnyt a verseny végéig megőrizte, miután a Ferrarik és csapattársa sem tudott nála gyorsabb köröket autózni, taktikailag viszont ugyanazt alkalmazták, kétszer tankoltak.

Alonso ezzel visszavette azt a két pontot, amit a Nürburgringen elvesztett. Ez volt Alonso első futamgyőzelme Spanyolországban, idén harmadszor állhatott fel a dobogó csúcsára, míg összességében 11-edszer tehette ezt meg.

Michael Schumacher nem tudta tartani a lépést Alonso-val, tempójából annyira futotta, hogy az első kerékcserék alkalmával Giancarlo Fisichella elé tudott kerülni. A Renault-Ferrari sorrendet Felipe Massa tette teljessé, aki a negyedik helyre futott be.

Kimi Raikkönen lett az ötödik, amit egyértelműen remek rajtjának köszönhet. Miközben a remek magyar kommentátor kettős az élen indulók sima rajtját elemezték rogyásik, Raikkönen „észrevétlenül” húzott előre három helyet, majd a célegyenes utáni kanyarban Barrichellót is meglépte.

De ez volt a legtöbb, amit Kimi képes volt autójából kihozni, az elsőt négyet végig tisztes távolból figyelte. Montoyának még ez sem jutott, ő megpördült és a sóderágyba ragadt az autója.

Délutáni szunyókáláshoz tökéletes volt a verseny, hiszen Alonso teljesen izgalommentessé tette. Legföljebb akkor hördülhettek fel a rajongók, amikor újabb és újabb ellenfelét körözte le a spanyol, akiket néha egy-két kézmozdulattal is elküldött melegebb éghajlatra. Még a hetedik helyezett Rubens Barrichello is kört kapott.

A verseny egyetlen említésre érdemes eseménye a Toyota két pilótájához fűződik. Ralf Schumacher megpróbálta Trullit leautózni, ám a hiányzó teljesítményt agresszíóval próbálta ellensúlyozni, aminek eredményeképpen Ralf első légterelője leszakadt. Valami komolyabban is megsérülhetett, mert később feladta a versenyt is.

Alonso előnye 15 pont Schumacherrel szemben, a Renault 19 ponttal vezet a Ferrari előtt.

A 2006-os Spanyol Nagydíj végeredménye:

1. ALONSO Renault M 1h26’21″759 212.075 Km/h
2. M.SCHUMACHER Ferrari B + 0’18″550 211.319 Km/h
3. FISICHELLA Renault M + 0’23″990 211.098 Km/h
4. MASSA Ferrari B + 0’29″880 210.859 Km/h
5. RAIKKONEN McLaren Mercedes M + 0’56″880 209.772 Km/h
6. BUTTON Honda M + 0’58″330 209.714 Km/h
7. BARRICHELLO Honda M +1 kör
8. HEIDFELD BMW Sauber M +1 kör
9. WEBBER Williams Cosworth B +1 kör
10. TRULLI Toyota B +1 kör
11. ROSBERG Williams Cosworth B +1 kör
12. VILLENEUVE BMW Sauber M +1 kör
13. KLIEN RedBull Ferrari M +1 kör
14. COULTHARD RedBull Ferrari M +1 kör
15. LIUZZI Toro Rosso Cosw. M +3 kör
16. MONTEIRO Midland Toyota B +3 kör
17. SATO S. Aguri F1 Honda B +4 kör

Leggyorsabb kör: ALONSO: 1:16.723

Kiestek:
18. ALBERS Midland Toyota B +18 kör
19. SPEED Toro Rosso Cosw. M +19 kör
20. R.SCHUMACHER Toyota B +35 kör
21. MONTOYA McLaren Mercedes M +49 kör
22. MONTAGNY S. Aguri F1 Honda B +56 kör

Fernando Alonso:

Azt hiszem a maximumot hoztuk ki a versenyből ma. Az elején nagyon keményen hajtottam, sikerült megfelelő előnyt begyűjtenem. Utána már csak meg kellett őriznem ezt, de a Ferrari most nem jött olyan keményen mögöttem. Nagyon örülök, hogy ilyen jól ment a futam.

Michael Schumacher:

Valójában a verseny eredményét még fel kell dolgoznom. A hétvége eleinte jó volt számunkra, aztán nem úgy jött össze, ahogy szerettük volna. Nem voltunk elég gyorsak ma, nem jött össze, amit kitaláltunk. Korábban nem voltam túl boldog azzal a két pontos előnnyel, amit szereztem, most viszont nagyon örülök, hogy csak két pontot vesztettem.

Giancarlo Fisichella:

Jó ütemben haladtunk a verseny első szakaszában, de a második szakaszban Michael elém került. Aztán elvesztettem az uralmamat a kocsi felett és kifutottam a sóderágyba, amivel még jobban lemaradtam.