Az utóbbi két évben a Renault, BMW, Honda, Toyota és Mercedes csapatokat tömörítő GPMA szövetség azért harcolt a Forma-1 kereskedelmi jogaival rendelkező FOM-mal, hogy több bevételhez juthassanak, és nagyobb beleszólásuk legyen a sportág irányításába.
Eleinte mindkét fél védte a maga igazát és az álláspontok nem közeledtek, ám a Spanyol Nagydíj idején folyamatos tárgyalásokat folytattak, aminek eredményeként megegyezés született.
Az autógyártókat tömörítő szövetség is aláírta a 2008-2012 közötti időszakra vonatkozó, a sportág működését szabályozó Concorde Egyezményt. Ezt korábban a Ferrari, a Williams, a Red Bull, a Toro Rosso, a Midland és a Super Aguri vezetői is ellátták kézjegyükkel.
Ezzel elhárult a veszélye a Forma-1 kettészakadásának. Korábban a GPMA vezetői azzal fenyegettek, hogy 2008-tól létrehoznak egy rivális szériát csapataik számára. Korábban az USA-ban hasonló módon vált ketté a Champ Car és az Indy Car sorozat, ami azonban a nézők számára átláthatatlanságot hozott.
Részleteket egyelőre nem hoztak nyilvánosságra a szerződésből, ám vélhetően jóval nagyobb pénzhez jutott a hat gyártó, mint amit jelenleg kap. A szerződés aláírásához vélhetően az is, hozzájárult, hogy egyre közelebb a 2008-as idény és a szponzorok is a hosszú távú stabilitásra törekszenek, vakon nem kötnek több éves szerződést.