Többen aggódtak amiatt, hogy aki nem rendelkezik 2008-ra ütőképes motorral, az három évig versenyképtelen lesz. A szabályzat azonban nem zárja ki teljesen a fejlesztéseket, csak jelentősen csökkenti a mérnökök lehetőségeit.
Ennek ellenére a 2008-ban rajthoz álló 12 csapat közül nyolc a legutóbbi tárgyalásokon szerette volna elérni, hogy az FIA vonja vissza ezt a szabályozást. Ám Max Mosley az FIA vezetője kerek perec kijelentette: szó sem lehet visszakozásról.
„Ezzel az intézkedéssel szeretnénk elérni, hogy jelentősen csökkenjenek a költségek. Amikor a csapatok neveztek a 2008-as bajnokságra, elfogadták a szabálymódosítási javaslatokat, amik közt központi szerepet kapott a motorok befagyasztása.” – mondta Mosley, majd hozzátette:
„Szeretnénk ha kiegyenlítődne a mezőny, többen a drasztikus költségcsökkentés miatt neveztek, ha eltöröljük a szabályt, a költségek ismét emelkednének.”
2005-ben a Renault által felvetett új szabályt a Ferrari csapat vezetője is védelmébe vette, aki hasonlóan érvelt, mint az FIA elnöke. Jean Todt véleménye szerint mindenki elolvashatta a szabályokat, mielőtt leadta nevezését, amiben egyértelműen szerepel, hogy 2008-2010-ig befagyasztják a motorokat.
Elméletileg még módosíthatóak a szabályok, ha a csapatok úgy döntenek, de a bevezetésükhöz több, a Forma-1-et ellenőrző és irányító szervezetnek is jóvá kell hagynia. Ezek között van az FIA Motorsport Világtanácsna is, kétséges, hogy az elnök ötletét a „beosztottak” megvétóznák.