Tavaly május közepére már két győzelme volt Räikkönennek és a versenyautója is rendkívül gyors volt. Idén azonban a McLaren autói messzire kerültek a győzelemtől. 2005-ben Barcelonában 27 másodperccel nyert Alonso előtt a finn, ám idén 56 másodperccel elmaradt spanyol ellenfelétől.
Nem csak a pilóta látja így a helyzetet, a McLaren csapat vezérigazgatója, Martin Withmarsh is hasonló véleményen van: „Jelenleg nem foglalkozhatunk a világbajnoksággal, arra kell koncentrálnunk, hogy gyorsabbá tegyük az autót és pár versenyt megnyerjünk.” – adta meg az új célt a vezető, de kitért az erőviszonyokra is. „Csak harmadikak vagyunk a mezőnyben, ha a Renault és a Ferrari pilótáival nem történik semmi, akkor az ötödik a legjobb hely, amit elérhetünk.”
Pedig a téli teszteken a McLaren nem volt ennyire lemaradva. Problémáik voltak ugyan a motorral, de úgy tűnt, hogy a karosszéria rendben van. Talán most kezdi éreztetni hatását, hogy az autó tervezője, Adrian Newey a Red Bullhoz igazolt. Newey-t ráadásul követni fogja a másik aerodinamikai szakember, Peter Prodromou, akit vélhetően egyre inkább kivonnak a munkából.
A Monacói Nagydíjra egy halom újítással készül a csapat, amiket a jelenleg is zajló teszteken véglegesítenek. Átalakítják a hátsó felfüggesztést és szeretnék elérni, hogy a Ferrarihoz és más csapatokhoz hasonlóan flexibilis szárnyakat tudjanak bevetni.
Bár ezek alkalmazását a szabályzat tiltja, sikerült többeknek is megoldást találni rá, hogy a szabályoknak megfelelő elhajlásra képes szárnyakat készítsenek. „Meg kell néznünk, hogy reagál majd erre az FIA” – vélekedett Whitmarsh. Ezzel ellentétben Norbert Haug, a Mercedes sportigazgatója azt mondta: „Sehova nem visz, ha morfondírozunk, azonnal foglalkoznunk kell a témával.”