A csalódást keltő 2006-os szezonkezdet után a Toyota szeretne ismét komolyan harcba szállni, legalábbis ezt remélik a Monacói Nagydíjon bemutatkozó TF106B-től. Azt várják az új versenyautótól, hogy megoldódnak az év eleji gumiproblémáik. A Toyota gőzerővel dolgozott, hogy az új kocsi elkészüljön Monte-Carlóra, a poros, csúszós utcai pályán ugyanis nagy mechanikai és aerodinamikai tapadás szükséges.

A kocsi az eddig használt TF106-os továbbfejlesztett változata, az első futómű a még 2005-ben bemutatott TF105B leszármazottja. A fejlesztések során külön figyelmet fordítottak az autó első részére, hogy megoldják az Imolában komoly problémákat okozó alulkormányozottságot.

Olivier Panis, a csapat tesztpilótája a héten a Paul Ricard pályán körözött a bevetésre készülő autóval. „Úgy vélem, az új modell első része sokkal merevebb lett, és a kocsi most kevésbé alulkormányozott a kanyarok középső részén. Ezúttal nem a monacói beállításokkal autóztam, de ott is jó lehet a kocsi, ám igazi formáját Kanadában mutathatja meg.” Jarno Trulli, a Toyota csapat versenyzője is elégedett: „A kocsiban van potenciál, merevebb a váz és nagyobb tapadást éreztem a kocsiban.”

Rá is férne a javítás a csapatra és Trullira, hiszen idén a Toyota eddigi összes pontját Ralf Schumacher szerezte, aki szintén kipróbálta a TF106B-t. „Sikerült fejlődést elérnünk, a hosszabb etapokon pár tizeddel gyorsabbak lettünk körönként. Vezetési szempontból Monaco igazi kihívás, hogy mindenkinél gyorsabb légy a szűk utakon.”A Monacói Nagydíjat május 28-án rendezik.