A Forma-1 csúcspontja: Monte-Carlo
Aki nézi, láthatta, kezd magához térni a Ferrari. Ők most a Renault legnagyobb ellenfelei, a nagyszájú Honda, a sokat költő Toyota és az örök reménység McLaren nincs sehol. Monte-Carlo viszont az egész rendszerelméletet képes felrúgni. Itt minden megtörténhet, és annak az ellenkezője is. Fernando Alonso szerint jó rajtpozíció, Michael Schumacher szerint kiváló taktika kell a győzelemhez.

Mindig történik valami a pályán, a biztonsági autó örök résztvevő. Alig van hely előzni, egy ügyes taktikus képes az egész forgalmat hosszú körökön át feltartani. Ezen a pályán jóval kisebbek a csúcssebességek, mint máshol, így a légellenállással kevésbé kell törődniük a csapatoknak, a hangsúly a nagy leszorító erőn és a gumikon van. Éppen ezért a Bridgestone egy új különlegesen puha, de nagy tapadású abronccsal készül.

a videó a hirdetés után indul

Hiába voltak tavaly a verseny első felében nagyon gyorsak a Renault-k, a futam végére vészesen elkoptak a gumijaik, így Alonsót ketten, Giancarlo Fisichellát nyolcan előzték meg.

Attól is különleges ez a pálya, hogy sokkal inkább kihozza a pilóták képességeit, kevésbé döntő az autók erőssége. Tavaly mindenki a Minardival autózó Patrick Friesacher-t dicsérte. Itt nem hibázhatnak a versenyzők, a palánk nagyon közel van és nincsen bukótér sem. Itt bárki esélyes lehet, Nick Heidfeld és Mark Webber is pályafutása addigi legjobbját elérve került 2005-ben a dobogóra.

Ezt erősíti az is, hogy hiába volt korábban remek autója Michael Schumachernek, a hercegségben utoljára 2001-ben győzött. Most megszerezheti hatodik győzelmét, ezzel beállíthatná Monte-Carlo „királyának”, Ayrton Sennanak a rekordját.

Hiába a szűkebb boxutca, a lehetetlen közlekedés, a sok megkötés, a pilóták és a nézők számára a Monte-Carlo Nagydíj az évad csúcspontja. A fényűzés, a luxus itt találkozik a csúcstechnikával, a csapatok is szeretik ide meghívni támogatóik legprominensebb képviselőit.

A pálya és a verseny:

Mindössze 3,340 kilométer hosszú a Monte-Carlo utcáin kijelölt versenypálya, amely a világbajnokság legrövidebbje. A pilóták itt nem érik el a minimálisan előírt 300 kilométeres versenytávot sem, összesen 260 km-t autóznak. Monacóban a kétórás időlimit dönt, majd fél órával tovább tart a verseny, mint Monzában.

Tavaly Michael Schumacher futotta a leggyorsabb kört. Átlagsebessége mindössze 158,54 km/óra volt, ami 40 km/órával kevesebb, mint bármely másik pályán. Tavaly Kimi Raikkönen győzött, megelőzve Nick Heidfeldet és Mark Webbert.

A 78 körös Monte-Carlo Nagydíj időmérő edzését szombaton 14:00 órától, a versenyt vasárnap szintén 14:00 órától közvetíti Palik Laci és arany csapata.