A Forma-1 vezetői ragaszkodnak ahhoz, hogy 2008-tól három évre befagyasszák a motorokat, azaz jelentősen korlátozzák az erőforrások fejlesztését. Emiatt a csapatoknak vélhetően több dolgozótól is meg kell válniuk, hiszen nincs igény olyan aktív munkára. A legjobb szakemberek megtartásához viszont szükség van megbízásokra, illetve bevételre is.
„Az egységesített motorok bevezetésével a második csapat ellátása az az út, amin járnunk kell. Ez ellensúlyozhatja a kiadásainkat. Készek vagyunk bárkivel tárgyalni, a motorok pedig józan áron lesznek elérhetők.” – mondta Briatore.
Vélhetően lesz jelentkező a Renault V8-asára, hiszen az ő motorjuk az egyetlen, amely nem hibásodott meg ebben az évben. Utoljára 1997-ben szállított két csapatnak motort a Renault, akkor a Williams-nek és a Benettonnak. Akkor ez a két istálló küzdött a bajnoki címért, amit végül Jacques Villeneuve szerzett meg a Williams-szel.
A Williams csapat állítólag már meg is egyezett a Toyotával, hogy a japán gyár motorjait használhatja majd. Ezért a Renault mellett a Cosworth is csapatok után kutat. A Toro Rosso-nak jövőre még szerződése van a britekkel, ám utána elképzelhető, hogy Ferrari motorokkal mennek.
Ez a pletyka azért vetődött fel, mert állítólag a Red Bull tárgyalást kezdett a Renault-val és a Cosworth-szal is a motorjaikról, így kis csapatának adná jelenlegi erőforrásait. A Cosworth és a Renault számára még két csapat merülhet fel, a Midland és a 2008-ban érkező Prodrive.
A motorok körüli üzletelés kihatással lehet a pilótákra is, állítólag a Toyota a motorokért cserébe szeretné leigazolni a Williams versenyzőjét, Nico Rosberget. A Red Bull pedig a Renault motorokkal együtt Heikki Kovalainent, a csapat tesztpilótáját is vinné. A pletykák szerint Kimi Räikkönen 64 millió dollárért három évre a francia csapathoz igazolt, így a csapat vezetőjének, Flavio Briatorének másik helyet kellett találnia Kovalainennek.