A legfontosabb kérdés a Renault szereplése. Ha a francia csapat, illetve Alonso ugyanazt a lehengerlő formát mutatja, mint a legutóbbi brit futamon , az erőteljesen visszavetheti egyetlen riválisuk, a Ferrari lelkesedését. Így ha már a vörösök a jövő év fejlesztéseire koncentrálják jobban erőiket, az igazi diadalmenetté teheti a Renault számára az év második felét.
Mindenesetre Kanadában nagy esélye van a Ferrarinak, hogy megszerezze a győzelmet. Nem csak azért, mert tavaly mindkét autójuk a dobogón végzett, hanem mert Michael Schumacher hétszer nyert ezen a pályán. 2001 óta a tavalyi volt az első év, hogy nem ő lett az első.
Sőt, a Ferrarit segítheti a Renault azon gyengesége is, hogy még nem sikerült Montreálban nyerniük. Egy kis francia görcsösség jól jönne az olaszoknak. Tavaly hasonlót láthattunk, hiszen az előtte autózó csapattárs Giancarlo Fisichella tempója miatt hisztiző Fernando Alonso falhoz csapta autóját. Sőt a Renault sikertelenségét Fisichella műszaki hiba miatti kiesése tetézte. A két Renault az élről állt ki.
Ám ahogy műszaki hibából sincs túl sok a Renault-nál, Alonsonak ez volt az egyetlen vezetési hibája tavaly, ezért vélhetően idén nehezebben adják majd át a győzelmet. Ahogy mindig, ezúttal is az esélyesek közé kell sorolni a McLarent is. Ha sikerült folytatniuk az előrelépést a fejlesztésekkel, most akár már a futamgyőzelmet is megcélozhatják.
Kanadában egyébként nem annyira számít az aerodinamika, mint az előző futamon, ami szintén az üldözőket segíti a Renault ellenében. A pálya tempós egyenesekből és lassú kanyarokból épül fel. Kanyarokban elsősorban azok a csapatok lehetnek gyorsak akiknek erősebb motorjuk van, miután a nagyobb teljesítmény miatt elérhetik a konkurencia végsebességét az egyenesekben úgy, hogy meredekebb szárnyállást használnak, ami kanyarban jobb.
A csapatok új szárnyakkal érkeznek, mert a mostani futamtól a Nemzetközi Automobil szövetség kötelezi őket, hogy a hátsó szárnyelemek közé távtartókat kell szerelniük, ami kizárja a korábban botrányt okozó flexibilis szárnyak alkalmazását.
Az aerodinamikával szemben a mérnököket elsősorban a fékek foglalkoztatják ezen a versenyen, a komoly lassítások miatt. A leglátványosabb módosítás a nagyobb fékhűtők alkalmazása lesz, de ezen kívül számos módosítást tesznek, hogy az elemek bírják a nagyobb terhelést.
A pálya és a verseny:
1967 óta rendezik meg a Kanadai Nagydíjat, amit 1978 óta tartanak a mostani helyszínen a Ile Notre-Dame szigeten. A pályát 1982-ben keresztelték el Gilles Villeneuve-ről, Jacques Villeneuve szintén Forma-1-es pilóta édesapjáról.
A kanadai pálya az ausztrál és a monte-carlói futamhoz hasonlóan a hétköznapokon közterületként szolgál, évente mindössze kétszer rendeznek itt autóversenyt, a Forma-1 mellett a Champ Car sorozat is ellátogat ide. Kanada az egyik olyan helyszín, ahol a legnagyobb nézőszámmal büszkélkedhetnek, akár 300 ezren is ellátogatnak a futamra.
4361 méter hosszú aszfaltcsíkon 70 kört tesznek majd meg a résztvevők, a futam teljes távja 305, 270 kilométer lesz. A Kanadai Nagydíj időmérő edzését az RTL Klub nem adja élőben, felvételről június 24-én szombaton 22:55-kor lehet megnézni. A német RTL adón azonban 19:00 órától élőben követhetőek az események. A futam vasárnap 19:00-kor kezdődik.
Tavaly a McLaren versenyzője Kimi Räikkönen nyerte a Kanadai Nagydíjat, mögötte a két Ferrari ért célba. Közülük Rubens Barrichelloé az érdem, mert ő az utolsó helyről indulva jutott a harmadik helyig. A két Renault ekkor kiesett.